***Börteçine Loncası İletişim Sayfası**(Yeni)
- ustax66
- Sığınak Fedaisi
- Mesajlar: 3955
- Kayıt: 29 Ara 2009 22:45
- Sunucu: Eminönü
- Klan: Arzın Çocukları
- Lonca: Raiders Of Anatolia
Re: ***Börteçine Loncası İletişim Sayfası**(Yeni)
Kürşad ve Yiğit kardeşlerim Maşallahınız var ALLAH nazardan korusun.


[right]Arif YAMAN[/right]
- ustax66
- Sığınak Fedaisi
- Mesajlar: 3955
- Kayıt: 29 Ara 2009 22:45
- Sunucu: Eminönü
- Klan: Arzın Çocukları
- Lonca: Raiders Of Anatolia
Re: ***Börteçine Loncası İletişim Sayfası**(Yeni)
UÇAKLARIN HIZI
Uçaklarda hız "Pitot Statik" sistem ile ölçülür. Pitot Statik sistem, hızdan dolayı oluşan hava akımının "Pitot Tüpü" olarak adlandırılan bir borunun ucundaki deliğe yaptığı basınç ile yine aynı tüpün yan yüzeylerinde veya uçağın etrafında bulunan statik (durağan hava) basıncı arasındaki farktan yararlanarak hızı gösterir. Hava
basıncı yüksekliğe ve sıcaklığa bağlı olarak değişiklik gösterdiği için gerçek hızı bulmak zordur. Bu nedenle uçaklarda kullanılan dört tür hız vardır.
IAS (Indicated Air Speed) : Göstergede Okunan Hava Hızı
Algılayıcı ve cihazlardaki hataları dikkate almadan göstergelerin pilota gösterdiği hızdır. Uçak yükseldikçe gerçek hız değişmese de hava yoğunluğu azaldığından pitot tüpüne çarpan hava molekülleri azaldığından IAS düşer. Genellikle kalkış, tırmanış ve inişte dikkate alınır.
CAS (Calibrated Air Speed) : Kalibre Edilmiş Hava Hızı
Pitot Tüpü ve statik portlar ile cihaz hatalarını düzelterek gösteren hız bilgisidir. Flaplar açıldığı zaman uçağın çevresinde türbülanslı hava akımı oluşacağından CAS ve IAS arasındaki fark artar.
TAS (True Air Speed) : Gerçek Hava Hızı
CAS hızının uçulan ortamdaki hava yoğunluğu ve yükseklik dikkate alınarak hesaplanmış halidir. Normal göstergeler ancak deniz seviyesinde ve standart koşullarda gerçek hızı gösterebilirler. TAS'ı bulmak için dış hava sıcaklığı ve basınç değerlerini kullanarak bazı tablo ve diyagramlardan yararlanmak gerekir. Ancak bilgisayarlı cihazlar ve göstergeler TAS değerini bulup direkt olarak gösterebilirler.
GS (Ground Speed) : Yer Hızı
Uçağın yerdeki gölgesinin yere göre olan hızıdır. Bu hız uçağın bir yerden başka bir yere ne kadar sürede ulaşacağını belirler. Hava hızı ise uçağın gidiş yönünde gövde ve kanatlar üzerinden akan havanın hızıdır. Örneğin; uçak saatte 50 km hızla esen bir rüzgara doğru uçarken hız göstergesi 200 km/saat gösteriyorsa bu uçağın gerçek/ yer hızı 200-50=150 km/saattir. Hava hızının (IAS) kaldırma kuvveti üzerinde etkisi çok önemlidir. Uçağın kanat tasarımına, büyüklüğüne göre havalanabilmesi ve havada tutunabilmesi için her tip uçağın kendine göre bir minimum uçabilme hava hızı vardır.Bu hızın altına düşülecek olursa uçak havada tutunamadığından stall adı verilen olay gerçekleşir.
Mach Number : Ses Hızı
Uçak hızının uçtuğu yükseklik ve ortam sıcaklığına göre olan havadaki ses hızına olan oranı "MACH NUMBER" olarak isimlendirilir ve ölçülür. Yüksek irtifalarda uçan uçaklarda pilotlar Mach Nosunu kullanırlar. Çünkü yüksek irtifada hava yoğunluğu azaldığından hız göstergeleri hatalı gösterir. Mach no'sunu bilgisayar hesaplar ve gösterir, bu yüzden daha güvenilir bir ölçümdür.
Ses Hızı = 1 Mach = 340 m/sn = 1200 km/saat
SES HIZINA GÖRE UÇAKLARIN GRUPLANDIRILMASI
Subsonic ( Ses Hızı Altı ) : 0 - 0.75 Mach hızında uçan uçaklardır. Pervaneli uçaklar ve helikopterler, Eğitim uçakları, Nakliye uçakları bu sınıfa girer.( Cessna 172, CASA CN-235)
Transonic ( Ses Hızına Geçiş) : 0.75 - 1.2 Mach hızında uçan uçaklardır. Jet yolcu uçakları bu sınıfa girer.(Boeing 737, Airbus A310,320)
Supersonic ( Ses Hızı Üstü) : 1.2 - 5.0 Mach hızında uçan uçaklardır. Jet savaş uçakları ve jet yolcu uçakları bu sınıfa girer. ( F-14, F-22, Concorde)
Hipersonic : 5.0 Mach ve üzeri uçan uçaklar ve insansız roketler bu sınıfa girer.
SES DUVARI VE SONİK PATLAMA( Sonic Boom)
Ses, atmosferde kulağımız tarafından algılanabilen periyodik basınç değişimleridir. Bir maddedeki moleküllerin titreşmesi sonucunda oluşur. Ses veren her madde bir ses kaynağıdır. Ses kaynaktan aldığı enerjilerle titreşerek yayılır. İşte bu kaynak uçaklar gibi hareketli olunca işler biraz değişir. Uçak havada önündeki hava moleküllerini iterek ilerler ve ses dalgaları etrafa yayılır. Uçak ses hızına yaklaştıkça bu hava molekülleri uçağın önüne doğru ilerleyemez, uçakla aynı hızda gitmeye başlar. Bu durum uçağın burun kısmında çok yüksek bir hava basıncı oluşmasına yol açar. Uçak ses hızını geçince uçağın burnundan itibaren konik bir şekilde arkaya doğru yüksek enerjili bir şok dalgası oluşur. Bu dalganın ulaştığı yerlerde bir patlama sesi duyulur. Bu patlamaya Sonik Patlama (Sonic Boom) adı verilir.
Uçaklarda hız "Pitot Statik" sistem ile ölçülür. Pitot Statik sistem, hızdan dolayı oluşan hava akımının "Pitot Tüpü" olarak adlandırılan bir borunun ucundaki deliğe yaptığı basınç ile yine aynı tüpün yan yüzeylerinde veya uçağın etrafında bulunan statik (durağan hava) basıncı arasındaki farktan yararlanarak hızı gösterir. Hava
basıncı yüksekliğe ve sıcaklığa bağlı olarak değişiklik gösterdiği için gerçek hızı bulmak zordur. Bu nedenle uçaklarda kullanılan dört tür hız vardır.
IAS (Indicated Air Speed) : Göstergede Okunan Hava Hızı
Algılayıcı ve cihazlardaki hataları dikkate almadan göstergelerin pilota gösterdiği hızdır. Uçak yükseldikçe gerçek hız değişmese de hava yoğunluğu azaldığından pitot tüpüne çarpan hava molekülleri azaldığından IAS düşer. Genellikle kalkış, tırmanış ve inişte dikkate alınır.
CAS (Calibrated Air Speed) : Kalibre Edilmiş Hava Hızı
Pitot Tüpü ve statik portlar ile cihaz hatalarını düzelterek gösteren hız bilgisidir. Flaplar açıldığı zaman uçağın çevresinde türbülanslı hava akımı oluşacağından CAS ve IAS arasındaki fark artar.
TAS (True Air Speed) : Gerçek Hava Hızı
CAS hızının uçulan ortamdaki hava yoğunluğu ve yükseklik dikkate alınarak hesaplanmış halidir. Normal göstergeler ancak deniz seviyesinde ve standart koşullarda gerçek hızı gösterebilirler. TAS'ı bulmak için dış hava sıcaklığı ve basınç değerlerini kullanarak bazı tablo ve diyagramlardan yararlanmak gerekir. Ancak bilgisayarlı cihazlar ve göstergeler TAS değerini bulup direkt olarak gösterebilirler.
GS (Ground Speed) : Yer Hızı
Uçağın yerdeki gölgesinin yere göre olan hızıdır. Bu hız uçağın bir yerden başka bir yere ne kadar sürede ulaşacağını belirler. Hava hızı ise uçağın gidiş yönünde gövde ve kanatlar üzerinden akan havanın hızıdır. Örneğin; uçak saatte 50 km hızla esen bir rüzgara doğru uçarken hız göstergesi 200 km/saat gösteriyorsa bu uçağın gerçek/ yer hızı 200-50=150 km/saattir. Hava hızının (IAS) kaldırma kuvveti üzerinde etkisi çok önemlidir. Uçağın kanat tasarımına, büyüklüğüne göre havalanabilmesi ve havada tutunabilmesi için her tip uçağın kendine göre bir minimum uçabilme hava hızı vardır.Bu hızın altına düşülecek olursa uçak havada tutunamadığından stall adı verilen olay gerçekleşir.
Mach Number : Ses Hızı
Uçak hızının uçtuğu yükseklik ve ortam sıcaklığına göre olan havadaki ses hızına olan oranı "MACH NUMBER" olarak isimlendirilir ve ölçülür. Yüksek irtifalarda uçan uçaklarda pilotlar Mach Nosunu kullanırlar. Çünkü yüksek irtifada hava yoğunluğu azaldığından hız göstergeleri hatalı gösterir. Mach no'sunu bilgisayar hesaplar ve gösterir, bu yüzden daha güvenilir bir ölçümdür.
Ses Hızı = 1 Mach = 340 m/sn = 1200 km/saat
SES HIZINA GÖRE UÇAKLARIN GRUPLANDIRILMASI
Subsonic ( Ses Hızı Altı ) : 0 - 0.75 Mach hızında uçan uçaklardır. Pervaneli uçaklar ve helikopterler, Eğitim uçakları, Nakliye uçakları bu sınıfa girer.( Cessna 172, CASA CN-235)
Transonic ( Ses Hızına Geçiş) : 0.75 - 1.2 Mach hızında uçan uçaklardır. Jet yolcu uçakları bu sınıfa girer.(Boeing 737, Airbus A310,320)
Supersonic ( Ses Hızı Üstü) : 1.2 - 5.0 Mach hızında uçan uçaklardır. Jet savaş uçakları ve jet yolcu uçakları bu sınıfa girer. ( F-14, F-22, Concorde)
Hipersonic : 5.0 Mach ve üzeri uçan uçaklar ve insansız roketler bu sınıfa girer.
SES DUVARI VE SONİK PATLAMA( Sonic Boom)
Ses, atmosferde kulağımız tarafından algılanabilen periyodik basınç değişimleridir. Bir maddedeki moleküllerin titreşmesi sonucunda oluşur. Ses veren her madde bir ses kaynağıdır. Ses kaynaktan aldığı enerjilerle titreşerek yayılır. İşte bu kaynak uçaklar gibi hareketli olunca işler biraz değişir. Uçak havada önündeki hava moleküllerini iterek ilerler ve ses dalgaları etrafa yayılır. Uçak ses hızına yaklaştıkça bu hava molekülleri uçağın önüne doğru ilerleyemez, uçakla aynı hızda gitmeye başlar. Bu durum uçağın burun kısmında çok yüksek bir hava basıncı oluşmasına yol açar. Uçak ses hızını geçince uçağın burnundan itibaren konik bir şekilde arkaya doğru yüksek enerjili bir şok dalgası oluşur. Bu dalganın ulaştığı yerlerde bir patlama sesi duyulur. Bu patlamaya Sonik Patlama (Sonic Boom) adı verilir.


[right]Arif YAMAN[/right]
- apo44
- Acemi Savaşçı
- Mesajlar: 8
- Kayıt: 26 Mar 2014 19:18
- Sunucu: Tılsım
- Klan: Arzın Çocukları
- Lonca: Börteçine
Re: ***Börteçine Loncası İletişim Sayfası**(Yeni)
AS KADRO
Rosafin ( büyücü )
büshRa ( şifacı )
KERASOUS ( büyücü)
DeSiBeL ( büyücü )
YağmurunSemazeni ( büyücü )
VaHDeTR ( ofansif savaşçı )
YEDEK KADRO
AyKatun ( ofansif savaşçı )
xxxYAKUPxxx ( şifacı )
Kadrom budur . YağmurunSemazeni
Rosafin ( büyücü )
büshRa ( şifacı )
KERASOUS ( büyücü)
DeSiBeL ( büyücü )
YağmurunSemazeni ( büyücü )
VaHDeTR ( ofansif savaşçı )
YEDEK KADRO
AyKatun ( ofansif savaşçı )
xxxYAKUPxxx ( şifacı )
Kadrom budur . YağmurunSemazeni
- ustax66
- Sığınak Fedaisi
- Mesajlar: 3955
- Kayıt: 29 Ara 2009 22:45
- Sunucu: Eminönü
- Klan: Arzın Çocukları
- Lonca: Raiders Of Anatolia
Re: ***Börteçine Loncası İletişim Sayfası**(Yeni)
GEMİ HIZLARI
Yelkenli gemiler okyanusta giderken hızlarını ölçme işlemi geminin baş tarafından bir tahta kıymığın denize atılmasıyla başlarmış. Kıymığı atan içinden hemen bir tekerleme söyler ve kıymık geminin kıç tarafında bekleyen tayfanın hizasından geçerken onun el kaldırmasıyla tekerlemeyi tekrarlamayı durdururmuş. Örneğin; “kırk küp, kırkının da kulpu kırık küp” tekerlemesini normal konuşma hızında söylemek 3 saniye alırmış. Eğer kıymığı atan bunu tam ikinci kez söyleyip bitirdiğinde kendisine (yine örneğin) 15 metre mesafedeki tayfa elini kaldırırsa geminin 6 saniyede 15 metre yol aldığı bulunurmuş. Yani, 60 saniyede 150 metre, 60 dakikada (saatte) 9 km veya denizcilik deyimi ile 5 mil/saat.
Şimdiki dizel motorlu yük gemileri ve tankerler saatte ortalama 18 mil hız yapıyorlar. Yaklaşık saatte 33 km. “Amma da yavaş” demeyin. Bir gemi açık denizde hiç durmaksızın 24 saat aynı hızla yol alır. Yani 24 saatin sonunda gemi 33 x 24 = 792 km yol gitmiş olur. Bunu tek sürücülü bir kamyonun dümdüz yolda bile yapmasına imkan, ihtimal dahi yoktur.
Yelkenli gemiler okyanusta giderken hızlarını ölçme işlemi geminin baş tarafından bir tahta kıymığın denize atılmasıyla başlarmış. Kıymığı atan içinden hemen bir tekerleme söyler ve kıymık geminin kıç tarafında bekleyen tayfanın hizasından geçerken onun el kaldırmasıyla tekerlemeyi tekrarlamayı durdururmuş. Örneğin; “kırk küp, kırkının da kulpu kırık küp” tekerlemesini normal konuşma hızında söylemek 3 saniye alırmış. Eğer kıymığı atan bunu tam ikinci kez söyleyip bitirdiğinde kendisine (yine örneğin) 15 metre mesafedeki tayfa elini kaldırırsa geminin 6 saniyede 15 metre yol aldığı bulunurmuş. Yani, 60 saniyede 150 metre, 60 dakikada (saatte) 9 km veya denizcilik deyimi ile 5 mil/saat.
Şimdiki dizel motorlu yük gemileri ve tankerler saatte ortalama 18 mil hız yapıyorlar. Yaklaşık saatte 33 km. “Amma da yavaş” demeyin. Bir gemi açık denizde hiç durmaksızın 24 saat aynı hızla yol alır. Yani 24 saatin sonunda gemi 33 x 24 = 792 km yol gitmiş olur. Bunu tek sürücülü bir kamyonun dümdüz yolda bile yapmasına imkan, ihtimal dahi yoktur.


[right]Arif YAMAN[/right]
- ustax66
- Sığınak Fedaisi
- Mesajlar: 3955
- Kayıt: 29 Ara 2009 22:45
- Sunucu: Eminönü
- Klan: Arzın Çocukları
- Lonca: Raiders Of Anatolia
Re: ***Börteçine Loncası İletişim Sayfası**(Yeni)
apo44 yazdı:AS KADRO
Rosafin ( büyücü )
büshRa ( şifacı )
KERASOUS ( büyücü)
DeSiBeL ( büyücü )
YağmurunSemazeni ( büyücü )
VaHDeTR ( ofansif savaşçı )
YEDEK KADRO
AyKatun ( ofansif savaşçı )
xxxYAKUPxxx ( şifacı )
Kadrom budur . YağmurunSemazeni
Alparslan kadrosunu ancak Cuma günü yazabilir, tabi tabaletle giremiyorsa vede yanına aldıysa daha önce yazar.


[right]Arif YAMAN[/right]
- apo44
- Acemi Savaşçı
- Mesajlar: 8
- Kayıt: 26 Mar 2014 19:18
- Sunucu: Tılsım
- Klan: Arzın Çocukları
- Lonca: Börteçine
Re: ***Börteçine Loncası İletişim Sayfası**(Yeni)
Kadro iptal oldu bazi dikkatsizlikler nedeniyleustax66 yazdı:apo44 yazdı:AS KADRO
Rosafin ( büyücü )
büshRa ( şifacı )
KERASOUS ( büyücü)
DeSiBeL ( büyücü )
YağmurunSemazeni ( büyücü )
VaHDeTR ( ofansif savaşçı )
YEDEK KADRO
AyKatun ( ofansif savaşçı )
xxxYAKUPxxx ( şifacı )
Kadrom budur . YağmurunSemazeni
Alparslan kadrosunu ancak Cuma günü yazabilir, tabi tabaletle giremiyorsa vede yanına aldıysa daha önce yazar.
- BilgeTonyukuk
- Çınaraltı Müdavimi
- Mesajlar: 808
- Kayıt: 22 Kas 2010 21:43
- Sunucu: Eminönü
- Klan: Arzın Çocukları
Re: ***Börteçine Loncası İletişim Sayfası**(Yeni)
Aleyküm selam koca reis, bizler de seni Allah rızası için seviyor ve seni O'na emanet ediyoruz. Savaşçının da loncaya alım işlerini hallettik, dilediğin zaman girip maden çekebilir bizimle sohbet edebilirsin, özlüyoruz seni haberin olsun.ustax66 yazdı:Selamünaleyküm
Börteçine Ailesinin güzel insanları. hepinizi ALLAH için çok seviyorum. ALLAH a emanet olun.
4 gündür makina alparslanın işgalinde olduğu için hiç giremedim. Bu günde iş yorgunluğundan kendime izin veriyorum. Yarından itibaren devam.
Düzenleyeceğimiz etkinlik için gruplar kurulmaya başlanmıştır. Etkinliğin 1 ay süreceği ve 4 turdan oluşacağı, her turun hafta sonları yapılacağı kararlaştırılmıştır. Etkinlik için gruplardan yapması istenilen faaliyetler taslaklar halindedir, kararlaştırılınca buraya yazılacaktır. Grup komutanları Kürşad, Alp Arslan ve Kadir'in gruplarını tamamlamaları beklenmektedir.
Ve ayrıca bugün itibariyle loncamız 1 aylık Lokman Şans Artırıcı (%60) ve 1 aylık Sarraf Şans Artırıcı (%60) lonca yönetimi tarafından üyelerimize hediye edilerek loncamız yüklenmiştir. Maden avcısı ve üretimci üyelerimize duyurulur.

- BilgeTonyukuk
- Çınaraltı Müdavimi
- Mesajlar: 808
- Kayıt: 22 Kas 2010 21:43
- Sunucu: Eminönü
- Klan: Arzın Çocukları
Re: ***Börteçine Loncası İletişim Sayfası**(Yeni)
Selamun aleyküm sevgili ailem,
Uzun uğraşlarımdan sonra lonca tanıtım sayfamızı ve başvuru bölümümüzü nihayet tamamladım. Sayfamızın linkini çoğumuzun imza kısmına ekledim. Artık imzalarımızda bulunan lonca logomuza tıklayarak lonca güncel listemizi görebilecek, ve aramıza yeni katılacak üyeler de yine aynı kısımdan başvuru formunu doldurarak bizlerle daha sistemli ve sağlıklı bir iletişimde bulunabilecekler. Liste her hafta sonu şahsım tarafından güncellenecek olup, başvurular ise direkt bana ulaşacak ve yönetim ekibinde değerlendirilmesi yapıldıktan sonra karar verilecektir. Lonca tanıtım sayfamız ve başvuru formumuz için link;
http://form.jotformeu.com/form/40986225655362?
Tekrardan hepimize hayırlı olsun, esen kalın.
Uzun uğraşlarımdan sonra lonca tanıtım sayfamızı ve başvuru bölümümüzü nihayet tamamladım. Sayfamızın linkini çoğumuzun imza kısmına ekledim. Artık imzalarımızda bulunan lonca logomuza tıklayarak lonca güncel listemizi görebilecek, ve aramıza yeni katılacak üyeler de yine aynı kısımdan başvuru formunu doldurarak bizlerle daha sistemli ve sağlıklı bir iletişimde bulunabilecekler. Liste her hafta sonu şahsım tarafından güncellenecek olup, başvurular ise direkt bana ulaşacak ve yönetim ekibinde değerlendirilmesi yapıldıktan sonra karar verilecektir. Lonca tanıtım sayfamız ve başvuru formumuz için link;
http://form.jotformeu.com/form/40986225655362?
Tekrardan hepimize hayırlı olsun, esen kalın.

-
- Acemi Savaşçı
- Mesajlar: 9
- Kayıt: 04 May 2014 21:06
- Sunucu: Tılsım
- Klan: Arzın Çocukları
- Lonca: Börteçine
Re: ***Börteçine Loncası İletişim Sayfası**(Yeni)
Ellerine sağlık abim 10 numara olmusBilgeTonyukuk yazdı:Selamun aleyküm sevgili ailem,
Uzun uğraşlarımdan sonra lonca tanıtım sayfamızı ve başvuru bölümümüzü nihayet tamamladım. Sayfamızın linkini çoğumuzun imza kısmına ekledim. Artık imzalarımızda bulunan lonca logomuza tıklayarak lonca güncel listemizi görebilecek, ve aramıza yeni katılacak üyeler de yine aynı kısımdan başvuru formunu doldurarak bizlerle daha sistemli ve sağlıklı bir iletişimde bulunabilecekler. Liste her hafta sonu şahsım tarafından güncellenecek olup, başvurular ise direkt bana ulaşacak ve yönetim ekibinde değerlendirilmesi yapıldıktan sonra karar verilecektir. Lonca tanıtım sayfamız ve başvuru formumuz için link;
http://form.jotformeu.com/form/40986225655362?
Tekrardan hepimize hayırlı olsun, esen kalın.
- ustax66
- Sığınak Fedaisi
- Mesajlar: 3955
- Kayıt: 29 Ara 2009 22:45
- Sunucu: Eminönü
- Klan: Arzın Çocukları
- Lonca: Raiders Of Anatolia
Re: ***Börteçine Loncası İletişim Sayfası**(Yeni)
AleykümselamBilgeTonyukuk yazdı:Selamun aleyküm sevgili ailem,
Uzun uğraşlarımdan sonra lonca tanıtım sayfamızı ve başvuru bölümümüzü nihayet tamamladım. Sayfamızın linkini çoğumuzun imza kısmına ekledim. Artık imzalarımızda bulunan lonca logomuza tıklayarak lonca güncel listemizi görebilecek, ve aramıza yeni katılacak üyeler de yine aynı kısımdan başvuru formunu doldurarak bizlerle daha sistemli ve sağlıklı bir iletişimde bulunabilecekler. Liste her hafta sonu şahsım tarafından güncellenecek olup, başvurular ise direkt bana ulaşacak ve yönetim ekibinde değerlendirilmesi yapıldıktan sonra karar verilecektir. Lonca tanıtım sayfamız ve başvuru formumuz için link;
http://form.jotformeu.com/form/40986225655362?
Tekrardan hepimize hayırlı olsun, esen kalın.
İhsan kardeşim. Ellerine sağlık çok güzel çalışma yapmışsın. Börteçine Loncasına yakışmış.


[right]Arif YAMAN[/right]