Re: [ANKET]: Karaköy şeflerinden, nadide ekipman yerine sadece materyal ve reçete düşmesini tercih edermiydiniz?
Gönderilme zamanı: 28 Şub 2018 17:24
39 sistemi olmalı nadide ve şaheserlerden sıkıldık
İstanbul Kıyamet Vakti Oyuncularının Buluşma Noktası
http://forum.istanbuloyun.com/
+1JudgmentDay yazdı: ↑28 Şub 2018 17:00KiNgHaKkI yazdı: ↑28 Şub 2018 16:46 Burda sonuç ne çıkarsa çıksın asıl problemin Çemberlitaş zamanında başladığını düşünüyorum.Sırasıyla 25,29,39,49 zamanında da oynamış biri olarak tek tip karakterler ne yazıkki Çemberlitaş eşyaları ile başlamış oldu.
25 Level yani oyun açık betada iken oynamış kişiler büyük ihtimalle hatırlayacaklar karakterimizin yetenek puanlarının dışında, her seviye atladığımızda şu anda otomatik dağıtıldığı için farkında varmadığınız statü yani Saldırı,savunma,kudret,can değerlerini her karakterde kendimiz dağıtıyorduk.2 büyü atıp kudreti biten savaşçı kadar canı olan büyücüler, büyücü kadar canı olup kudreti bitmeyen savaşçılar vardıHatta ve hatta yetenek sıfırlama şansımız olmadığı için (Makinalar daha oyunda yoktu) 25 levele karakterler kasıp farklı kombinasyonlar denerdik.
29 zamanında tek şaheser eşya olan Anka,Islık Çalan ve İnat Kıran gerçekten çok büyük fark yaratıyordu.Gerek sahip oldukları 3 efsun ile ve efsun değerlerinin zamanın değerlerinin çok üstünde olması sebebiyle.Ama burdaki tek düzelik elimizdeki asa,kılıçtan ibaretti.
39 zamanında bu saydığım eşyaların etkisini yitirdiği, hiç bir turuncu yani şaheser eşyanın olmadığı bir dönemdi.Savaşçının şaheseri Kütük Yaranlar olurken, Element efsunları aşırı derecede ön plandaydı.Oyun içerisinde vereceğimiz direnç puanları bile hayati önem taşıyordu.Özellikle asit kullanan şifacıların azlığından dolayı, ve elektriğin şu anki kadar ön planda olmamasından dolayı, Tesla dış şehir setler, Etin palpa, karadul , ve sayısız çeşitlilikte eşya dizilimleri vardı.Büyücüler içinde buz set dizen, çembercilerin yeni yeni denendiği, şifacılarında ölümsüzlüklerini ilan ettikleri ya da alman ok ucu takmış bir savaşçıdan tek yedikleri bir dönemdiBu dönemin bizlere sunduğu gerek klan savaşı ortamı, gerekse eşya çeşitliliği ve daha nice güzelliklerle kendi düşüncem ile ALTIN ÇAĞ'ını yaşattırdı bizlere.
49 levelin gelmesiyle tekrar ıslık çalan,inat kıran ve Anka gibi bildiğiniz üzere Ecel,latif,ejder asa ve Ashab eklendi.Şaheser eşyaların sadece silahtan ibaret olması fazlasıyla yeterliydi bence.Kenan ve junon ile takıların ve zırhların gelmeside yine kabuldü. Ama çemberlitaşta baştan aşağıya bir bölgede tüm eşyaların düşüyor olması, oyunun içeriğini tamamen değiştirdi.Önceden haritanın her yeri dopdoluyken, sarı eşya düşürmeye çalışanlar, bir yanda maden çekenler yani kısaca oyun Çemberlitaş veya grup bölgeleri etrafında dönmüyordu.Tılsımların gelmesini hiç yazmıyorum bile, o eklentiyle oyunun içeriğini tamamen değiştirdi...
Çok uzun gereksiz bir yazı yazdım belkide ama varacağım nokta için bunları yazmam gerekliydi diye düşündüm.Sonuç olarak İKV'de saatlerimi maden başlarında geçirmiş, bir eşyayı üretmek için belki haftalarca uğraşmış biri olarak, oyunun bizi bu kadar hazıra alıştırmış olmasından pek hoşlanmıyorum.İKV bir moba oyunu değilki ben gireyim 1 saat çemberlitaş atayım, yada şu bossu keseyimde üstümü dizeyim,vs gibi zihniyetle oynansın.Çemberlitaş ilk çıktığında 6-7 saatte Gaffara ulaşıyorkenki çaba,emek ile inanın daha çok zevk alınıyordu.Oyundan sıkılmamızın sebebinide buna veriyorum.Çünkü bir şey kendini ne kadar tekrar eder, farklı şeyler sunmaz ve kolay elde edilirse, elde ettiğimiz zaman o kadar değersizleşir.
Burda 1'e oy atana da , 2'ye oy atana da saygım sonsuz.Çünkü bunun orta yolunun bulunması çok zor.Nadide eşyalar şu anki gibi düşmeye devam etse bir sürü kavga,gürültü ortamı , yaratıkları babasının malıymış gibi sahiplenmeler, güçlünün daha güçlü , zayıfın tek ve yalnız kaldığı bir ortam söz konusu olacak.
Diğer durumda ise madenler,reçeteler değer kazanacak böyle olunca, oyunun piyasasını elinde yeni malzemeler olan kişiler belirleyecek, 1. duruma göre daha mı iyi ? Şahsi görüşüm evet, çünkü az önce bahsettiğim gibi uğruna emek harcamış olacağımız için daha büyük önem arz edecek.Oda nasıl sağlanabilir düşününce atıyorum reçetelerde her karaktere özel, görevden veya başka şekilde elde edilebilen materyaller istese, bu materyaller de aktarılmıyor olsa bu duruma bir nebzede olsa çözüm sunmuş olabilir.
Ben grup bölgesinin en azından şu anlık olmadığı yeni bölgede 39 Seviye dönemini yaşamak isterdim.Dediğim gibi burdaki asıl problem Çemberlitaşta yapılan hatanın, açık bir bölgede yapılıyor olmasından kaynaklı.Bu güncellemede mor veya turuncu eşya hiç gelmemeliydi.Yaratıklardan düşen materyaller veya görev ödülleri sarı reçetelerde istenilebilirdi.Hem tek tip fabrika üretimi gibi karakterler görmezdik, hem de savaşlarda çeşitlilik söz konusu olurdu. Ha buradaki problem ne olacaktı.Güzel bir reçete düşüren oyuncular, sırf üretim için istedikleri parayla bile köşeyi döneceklerdi.Ama bu sefer oyunun bossları değilde normal yaratıklarda hak ettiklerinden fazla önem görecekti.Kısaca oyunun her yeri dolu olacaktı.
Zaten yeni bölgede element hasar ateş dışında başka bir element efsunun olmaması bile içler acısı.Umarım sadece test sunucusuyla alakalı bi durumdur.Öyle değilse de bu bölgede de element eşyaların bir kenara atıldığını, hak ettikleri değeri bir türlü geri kazanamadıklarını görücez ..
Kısacası iki ucu *** değnek lafına çıkıyor her yol.Zamanla hazıra fazlasıyla alıştık yeni bölgeyle de devam etmekte bu durum.Şu an var olan sistem ve yeni bir bölge veya seviyenin uzun yıllar sonra geleceğini düşünürsek, bu merak ve isteğin her şey kolayca elde edildikten sonra çabucak azalacağı düşüncesindeyim.
+++
Ben de aynı fikirdeyim.Aslında 2 seçenekte olmamalı oyunda sarı eşyaların üstünde bir eşya olmamalıydı bu açık bölgede.He olacaksa da 2.olsun isterdim seçeneklerden.Şefler eskiden sadece görev için varlardı.He en güçlü şef görev sonucu versin şaheser silah (philetheus görevinin verdiği gibi).Buna razıyım ama tüm eşyalar şaheser olabilecekse(nadide demeye dilim varmıyor bildiğin şaheser) burası açık bölge değildir maalesef.Burası Açık Grup Bölgesidir.Serinplay yazdı: ↑28 Şub 2018 17:25 Ne kadar çok şey yazılmış bu konuyaBen oy kullanmadım çünkü iki seçeneği de beğenmedim.Açık bölgeden bu şekilde nadide eşya vs. düşürmek bu oyuna yakışmadı ve bu sistem böyle devam ederse ki "öneri yazmayın sadece işaretleyin" denmiş.Yani ikisinden biri olacak boşuna öneri yazmayın denmiş.Bu şekilde olursa sanırım oyunu bırakacağım.Bu saçmalık için vakit harcayacağımı sanmıyorum.
Katılıyorum,iki seçenekte yanlış bu sefer bossdan türlü hilekarlıklarla düşürülen materyaller fahiş fiyatlara satılacak.Al birini vur ötekine.En mantıklısı herkesin ulaşacağı bir şeye yaymak mesela ara sokaklarda GBZ var en azından buna herkes ulaşabilir.He ondanda sadece materyal düşmeli öte yandan ise reçetelerde kolaylaştırılmalı ve mor itemler kaldırılmalı.Gene herkes full hasar+kritik oynayacak dirençleri çektin 600 'e bunun 400 ü şifa direnci + 240 uda sende var zaten adam niye ugraşıp dirençli felan kombinasyon yapsınki biz çeşitlilik istiyorduk adamlar çeşitliliği komple bitirme kararı almış resmenSerinplay yazdı: ↑28 Şub 2018 17:25 Ne kadar çok şey yazılmış bu konuyaBen oy kullanmadım çünkü iki seçeneği de beğenmedim.Açık bölgeden bu şekilde nadide eşya vs. düşürmek bu oyuna yakışmadı ve bu sistem böyle devam ederse ki "öneri yazmayın sadece işaretleyin" denmiş.Yani ikisinden biri olacak boşuna öneri yazmayın denmiş.Bu şekilde olursa sanırım oyunu bırakacağım.Bu saçmalık için vakit harcayacağımı sanmıyorum.