2. sayfa (Toplam 3 sayfa)
Re: Nadide Maden / Şaheser Eşya Düşürme [Tezdir]
Gönderilme zamanı: 17 Haz 2012 12:28
gönderen TeknoBYraM
Arkadaşım güzel bir konu hazırlamışsında GM lerin bizzat söyledikleri hiç bir karakterin şansının aynı olmadığı idi. Özelliklede şaheser eşyalarda

KArakterin kendi değişken şans oranı var bu durumu başka bir konuda ayrıntılı anlattım zaten.
Re: Nadide Maden / Şaheser Eşya Düşürme [Tezdir]
Gönderilme zamanı: 17 Haz 2012 13:14
gönderen xFahrenheitx
TeknoBYraM yazdı:Arkadaşım güzel bir konu hazırlamışsında GM lerin bizzat söyledikleri hiç bir karakterin şansının aynı olmadığı idi. Özelliklede şaheser eşyalarda

KArakterin kendi değişken şans oranı var bu durumu başka bir konuda ayrıntılı anlattım zaten.
Bütün karakterin şansının eşit olmaması bana biraz saçma geliyor.Değişken şans dedikleri ne zaman düşeceği belli olmadığı olabilir.Ancak herkesin şansının eşit olmadığı bir oyun gerçekten çok saçma olurdu.
Re: Nadide Maden / Şaheser Eşya Düşürme [Tezdir]
Gönderilme zamanı: 17 Haz 2012 13:33
gönderen haydegidelum
Plus Varsa Şansın Artar Yağman Varsa Daha da Artar , Bunu Bilmeyen Yok Ve Konu Biraz Enteresan Geldi Bana.
Re: Nadide Maden / Şaheser Eşya Düşürme [Tezdir]
Gönderilme zamanı: 17 Haz 2012 14:16
gönderen Vguard
xFahrenheitx yazdı:TeknoBYraM yazdı:Arkadaşım güzel bir konu hazırlamışsında GM lerin bizzat söyledikleri hiç bir karakterin şansının aynı olmadığı idi. Özelliklede şaheser eşyalarda

KArakterin kendi değişken şans oranı var bu durumu başka bir konuda ayrıntılı anlattım zaten.
Bütün karakterin şansının eşit olmaması bana biraz saçma geliyor.Değişken şans dedikleri ne zaman düşeceği belli olmadığı olabilir.Ancak herkesin şansının eşit olmadığı bir oyun gerçekten çok saçma olurdu.
Re: Nadide Maden / Şaheser Eşya Düşürme [Tezdir]
Gönderilme zamanı: 17 Haz 2012 14:56
gönderen TOLGARDA
xFahrenheitx yazdı:Merhabalar arkadaşlar;
Son günlerde forumda dolaşırken sürekli bu konu / konular ile ilgili soru soran arkadaşlara rastlıyorum.Bu konu hakkında kendimce geliştirdiğim bir tezim var.Biraz sayısal olduğu için kafa karıştırabilir ancak dikkatli ve anlayacak cinsten okunursa gayet basittir.
Öncelikle bu tezimi açıklarken bana yardımcı olacak karakterleri tanıtayım:
S: Saf Maden [2. Sınıf] maden çekme olasılığını gösteren oran
N: Nadide [3. Sınıf] maden çekme olasılığı gösteren karakter
E: Şaheser Eşya düşürme olasılığını gösteren karakter
Ş: Şans artırıcılar
Karakterin Şans Arıtırcıların Etkisiyle Artan Şansını gösteren değer
Öncelikle madenden başlamak istiyorum;
İstanbul Kıyamet Vakti en başından yapılırken nadide [3. sınıf] maden düşürme olasılıkları her karakter için eşit olarak belirlenmiştir.Bu olasılığı azaltan bir etken olmadığı gibi artırabilen tek etken ise İKV Dükkanda ki Maden Arıtıcı Ürünlerdir.Bu oranı biz belkide hiçbir zaman öğrenemeyeceğiz ama ben bu orana yukarıda da belirttiğim gibi " M " dedim.Şimdi biraz hesap kitap yapalım;
Öncelikle sizinde bileceğiniz üzere S her zaman için N den büyüktür.Yani siz her maden çekişiniz de 2. Sınıf çekme ihtimaliniz 3. Sınıf maden çekme ihtimalinizden büyüktür.Ayrıca oyunda şöylede bir yanlış anlama söz konusu.
Maden başında 3 kişi bekler.Bu 3 kişiden herhangi biri madeni diğer ikisinden önce çeker ve Menekşe çıkar.Diğerleri o gün boyunca o madene bir daha Menekşe çıkmayacak diye ya az uğrar ya da hiç uğramaz.Oysaki maden şaheser eşyada da olduğu gibi tamamen karakter şansıdır.Yani aynı madenden diğer madeni siz çektiğinizde size Menekşe Elmas veyahut Yeşil Elmas gibi 3. sınıf Maden çıkma ihtimali yine aynıdır. (Her karakter için aynı oran)
Şimdi bu şansa şans artırıcıların nasıl etki ettiğine bakalım.Dükkandan alınan şans artırıcılar sizin çift veyahut 3torbaya kadar daha fazla maden çekmenizi sağlar.Bu da sizin 2. ve ya 3. sınıf maden çekme ihtimalinizi artırır.Yine tamda bu noktada bir yanlış anlaşılmayı düzeltmek istiyorum.
Örneğin Dükkandan %60 Lokman Şans artırıcı aldınız.Bu sizin her Çıban Otu çekişiniz de %60 ihtimalle Dört Yapraklı Yonca çekeceğiniz anlamına gelmez.Şöyle bi hesap kitap yapacak olursak;
M x Ş = D ( Karakterin 2. ve ya 3. derece maden çekme ihtimalinin ne kadar arttığını gösteren değer )
M + D = Karakterin 2. ve ya 3. derece maden çekme olasılığı
Olayı biraz sayısallaştırıp M ve Ş ye değer verecek olursak;
M= %5 olsun, Ş=%60 olsun
%5 x %60 =%3
%5 + %3 = %8 Yani sizin artık saf çekme ihtimaliniz %8 oldu.
Gelelim bir diğer konu olan şaheser düşürme olasılığı:
Öncelikle her karaktere şaheser düşme olasılığının aynı olduğunu ancak bunun gruptaki sınıf farkı ve sayısından dolayı azalıp Şans artırıcılarla birlikte artması mümkündür.
Şimdi size gruptaki sınıf farkından dolayı değişen şansları göstermek istiyorum.
2 Büyücü => Her Büyücü İçin Yaklaşık %16,5 --> 16,5 x 2 = 33
2 Şifacı => Her Şifacı İçin Yaklaşık %16,5 --> 16,5 x 2 = 33
2 Savaşçı => Her Savaşçı İçin Yaklaşık %16,5 --> 16,5 x 2= 33
Aşağıdaki grupta ise benim düşünceme göre savaşçı olmadığı için savaşçının payını 2 sınıf paylaşacak 2 sınıfada eşya düşme ihtimali %50 şer olarak eşit olacak
5 Büyücü => Her Büyücü İçin Yaklaşık %10
1 Şifacı => Her Şifacı İçin Yaklaşık %50
Grupta çok fazla büyücü ve sadece1 adet şifacı olduğu için eğer gruba eşya düşerse %50 ihtimalle şifacıya %10 ihtimalle 5 büyücüden herhangi birine düşecek.
Şans artırıcıların hesabı buradada aynı olacak.
E x Ş = D
E + D = Karakterin Şans artırıcılı Şaheser Eşya düşürme olasılığı
Örneğin 5 + 1 lik grupta büyücüye şans artırıcılı eşya düşürme olasılığını hesaplayacak olursak
%10 x %60 = %6
%10 + %6 = %16 [Eğer gruba eşya düşer ise şans artırıcısı ile birlikte eşyanın büyücüye düşme olasılığı %16 ya yükselmiş oluyor.
Okuduğunuz için teşekkür ederim. Fahrenheit...
Not:Yukarıda yazılanlar alıntı değildir.Ayrıca yukarıda yazılanlar herhangi bir şekilde ispatlanmamış tahmini değerlerdir, şahsi fikir ve gözlemlerim doğrultusunda hazırlanmış bir tezdir.
Tahmin tutmaz bir örnek:
Savaşçı-Daha mantıklı hasar (mantıklı hasarın devamıdır)
TOLGARDA
konusunu aç
tahmini görürsün 
Re: Nadide Maden / Şaheser Eşya Düşürme [Tezdir]
Gönderilme zamanı: 17 Haz 2012 17:00
gönderen berkan587
Arkadaşlar Bazı Kişiler Çemberlitaşa Giriyor,Fakat Normalde Diğer Boss'larda İtem varken sadece 2.bölge veya 1.bölge atıyor.Mesela Başımdan Geçen bir olayı anlatıyım.Biz Sadece Gbm x atmak için girdik,Gbm X'ten sadece savaşcıya Taşkanat ayakkabı çıktı,Yol savaşcısıda herkeze boş çıktı.Daha sonra karar verdik çıkmadan Gaffara devam ettik,Tüm bölge atalım dedik.Stuart'dan büyücüye Trans Zırh ve Şifacıya(Bana) Mevlana eldiven verdi.Gaffar ve semiha ise Büyücülerin tekine Trans Pantalon verdi.Gaffardan İse Stuart'ta Trans Zırh düşüren arkadaşa Kıyamet Asa düştü.Savaşcıyada Hidrojen verdi.Kıcası Yarım bölge atanlar şansları olduğu halde şanslarını tepiyor diyebiliriz.
Re: Nadide Maden / Şaheser Eşya Düşürme [Tezdir]
Gönderilme zamanı: 18 Haz 2012 15:34
gönderen TeknoBYraM
xFahrenheitx yazdı:TeknoBYraM yazdı:Arkadaşım güzel bir konu hazırlamışsında GM lerin bizzat söyledikleri hiç bir karakterin şansının aynı olmadığı idi. Özelliklede şaheser eşyalarda

KArakterin kendi değişken şans oranı var bu durumu başka bir konuda ayrıntılı anlattım zaten.
Bütün karakterin şansının eşit olmaması bana biraz saçma geliyor.Değişken şans dedikleri ne zaman düşeceği belli olmadığı olabilir.Ancak herkesin şansının eşit olmadığı bir oyun gerçekten çok saçma olurdu.
Ben GM nin söylediği şeyleri aktardım. Saçma değil bazı çarların gerçekten hiç şansı yok. Bazı çarlarında şansı çok

Re: Nadide Maden / Şaheser Eşya Düşürme [Tezdir]
Gönderilme zamanı: 19 Haz 2012 18:56
gönderen AkincixALEX
xFahrenheitx yazdı:Merhabalar arkadaşlar;
Son günlerde forumda dolaşırken sürekli bu konu / konular ile ilgili soru soran arkadaşlara rastlıyorum.Bu konu hakkında kendimce geliştirdiğim bir tezim var.Biraz sayısal olduğu için kafa karıştırabilir ancak dikkatli ve anlayacak cinsten okunursa gayet basittir.
Öncelikle bu tezimi açıklarken bana yardımcı olacak karakterleri tanıtayım:
S: Saf Maden [2. Sınıf] maden çekme olasılığını gösteren oran
N: Nadide [3. Sınıf] maden çekme olasılığı gösteren karakter
E: Şaheser Eşya düşürme olasılığını gösteren karakter
Ş: Şans artırıcılar
Karakterin Şans Arıtırcıların Etkisiyle Artan Şansını gösteren değer
Öncelikle madenden başlamak istiyorum;
İstanbul Kıyamet Vakti en başından yapılırken nadide [3. sınıf] maden düşürme olasılıkları her karakter için eşit olarak belirlenmiştir.Bu olasılığı azaltan bir etken olmadığı gibi artırabilen tek etken ise İKV Dükkanda ki Maden Arıtıcı Ürünlerdir.Bu oranı biz belkide hiçbir zaman öğrenemeyeceğiz ama ben bu orana yukarıda da belirttiğim gibi " M " dedim.Şimdi biraz hesap kitap yapalım;
Öncelikle sizinde bileceğiniz üzere S her zaman için N den büyüktür.Yani siz her maden çekişiniz de 2. Sınıf çekme ihtimaliniz 3. Sınıf maden çekme ihtimalinizden büyüktür.Ayrıca oyunda şöylede bir yanlış anlama söz konusu.
Maden başında 3 kişi bekler.Bu 3 kişiden herhangi biri madeni diğer ikisinden önce çeker ve Menekşe çıkar.Diğerleri o gün boyunca o madene bir daha Menekşe çıkmayacak diye ya az uğrar ya da hiç uğramaz.Oysaki maden şaheser eşyada da olduğu gibi tamamen karakter şansıdır.Yani aynı madenden diğer madeni siz çektiğinizde size Menekşe Elmas veyahut Yeşil Elmas gibi 3. sınıf Maden çıkma ihtimali yine aynıdır. (Her karakter için aynı oran)
Şimdi bu şansa şans artırıcıların nasıl etki ettiğine bakalım.Dükkandan alınan şans artırıcılar sizin çift veyahut 3torbaya kadar daha fazla maden çekmenizi sağlar.Bu da sizin 2. ve ya 3. sınıf maden çekme ihtimalinizi artırır.Yine tamda bu noktada bir yanlış anlaşılmayı düzeltmek istiyorum.
Örneğin Dükkandan %60 Lokman Şans artırıcı aldınız.Bu sizin her Çıban Otu çekişiniz de %60 ihtimalle Dört Yapraklı Yonca çekeceğiniz anlamına gelmez.Şöyle bi hesap kitap yapacak olursak;
M x Ş = D ( Karakterin 2. ve ya 3. derece maden çekme ihtimalinin ne kadar arttığını gösteren değer )
M + D = Karakterin 2. ve ya 3. derece maden çekme olasılığı
Olayı biraz sayısallaştırıp M ve Ş ye değer verecek olursak;
M= %5 olsun, Ş=%60 olsun
%5 x %60 =%3
%5 + %3 = %8 Yani sizin artık saf çekme ihtimaliniz %8 oldu.
Gelelim bir diğer konu olan şaheser düşürme olasılığı:
Öncelikle her karaktere şaheser düşme olasılığının aynı olduğunu ancak bunun gruptaki sınıf farkı ve sayısından dolayı azalıp Şans artırıcılarla birlikte artması mümkündür.
Şimdi size gruptaki sınıf farkından dolayı değişen şansları göstermek istiyorum.
2 Büyücü => Her Büyücü İçin Yaklaşık %16,5 --> 16,5 x 2 = 33
2 Şifacı => Her Şifacı İçin Yaklaşık %16,5 --> 16,5 x 2 = 33
2 Savaşçı => Her Savaşçı İçin Yaklaşık %16,5 --> 16,5 x 2= 33
Aşağıdaki grupta ise benim düşünceme göre savaşçı olmadığı için savaşçının payını 2 sınıf paylaşacak 2 sınıfada eşya düşme ihtimali %50 şer olarak eşit olacak
5 Büyücü => Her Büyücü İçin Yaklaşık %10
1 Şifacı => Her Şifacı İçin Yaklaşık %50
Grupta çok fazla büyücü ve sadece1 adet şifacı olduğu için eğer gruba eşya düşerse %50 ihtimalle şifacıya %10 ihtimalle 5 büyücüden herhangi birine düşecek.
Şans artırıcıların hesabı buradada aynı olacak.
E x Ş = D
E + D = Karakterin Şans artırıcılı Şaheser Eşya düşürme olasılığı
Örneğin 5 + 1 lik grupta büyücüye şans artırıcılı eşya düşürme olasılığını hesaplayacak olursak
%10 x %60 = %6
%10 + %6 = %16 [Eğer gruba eşya düşer ise şans artırıcısı ile birlikte eşyanın büyücüye düşme olasılığı %16 ya yükselmiş oluyor.
Okuduğunuz için teşekkür ederim. Fahrenheit...
Not:Yukarıda yazılanlar alıntı değildir.Ayrıca yukarıda yazılanlar herhangi bir şekilde ispatlanmamış tahmini değerlerdir, şahsi fikir ve gözlemlerim doğrultusunda hazırlanmış bir tezdir.
Dostum "M" ve "Ş" ne? "M":MADEN ARTTIRICI "Ş":ŞANS ARTTIRICI İSE ÖYLE BİR ŞEY YOK SADECE MADEN ŞANS ARTTIRICI VAR ? :?:
Re: Nadide Maden / Şaheser Eşya Düşürme [Tezdir]
Gönderilme zamanı: 19 Haz 2012 19:11
gönderen xFahrenheitx
Dostum "M" ve "Ş" ne? "M":MADEN ARTTIRICI "Ş":ŞANS ARTTIRICI İSE ÖYLE BİR ŞEY YOK SADECE MADEN ŞANS ARTTIRICI VAR ?
M her karakterin her madenden çektiğinde eşit şansta saf ve nadide maden çekebilme şansıdır.Ş ise şans artırıcıların etkisini göstermektedir.Yani M herkeste var Ş ise para verenlerde
Re: Nadide Maden / Şaheser Eşya Düşürme [Tezdir]
Gönderilme zamanı: 19 Haz 2012 20:32
gönderen Tryagain
Ne kadar inandırıcı olacak bilinmez fakat "acemi şansı" deyimini oyundaki grup bölgelerinde yüzde 90 uyumlu olarak tatbik edebiliyorum. Mesela: Çoğu grup bölgesinde daha az şaheserli bir kişiye veya gruba hasar olarak katkısı daha az olan kişiye eşya düşme olasılığının fazla olduğuna bizzat şahit oldum.
Ayrıca her karakterin şans birktirme oranı olduğunu düşünüyorum. Bunu da bir örnekle somutlaştıracak olursak; bu oran belli bir seviyeyi geçtikten sonra maden veya eşya düşüyor. Ve oran oyunda bulunma sürenizle paralel artıyor. Plus olmayan karakterlerde daha yavaş, plus paket bulunanlarda bu oranın daha hızlı dolduğuna da inanıyorum. Ayrıca oyuna uzun süre ara verdikten sonra grup bölgesi atmanın da şans artırdığını düşünenlerdenim. Bu iddaalar konu sahibininki kadar materyalist değiller fakat kesinlike hurafe değiller 
Ve not: Bunları yazan bir kişi olarak sayısız yöntem denemiş, sadece Migrattan bine yakın madalya kazanarak zırh denen illeti düşürememiş, ne kadar vakit öldürdüğünü kendi bile hesaplayamamış, şans artırıcı- plus -vs. gibi para tuzaklarına da bir sürü lira yatırdıktan çoook zaman sonra tüm bunların bir saçmalık olduğunu anlamış ve Çemberlitaş Paketi ile zırhını kendi üretmiş bir kimseyim 