Re: ÇOK İSTERDİK ÇOOK..
Gönderilme zamanı: 24 Eyl 2010 15:04
Konuyu açan arkadaşımız, bahsettiği bir çok konuda haklı bence. Özellikle savaçıların grup bölgelerindeki durumu hakkındaki görüşlerine tamamen hak vermemiz lazım. Sonuçta bir insanın ne kadar çok yakın arkadaşı olursa olsun, ''Ben sığına savaşçımla gelmek istiyorum.'' dediğinde, arkadaşlarının bu konuda çok da istekli olmadığını, ardından da red edilişini görüyürsak burda aksayan bir şey var demektir. :!:
Savaşçılar genel olarak grup bölgeleri için gereksiz eleman olarak görülüyor, ve gerçekten de böyle düşünenler haksız sayılmaz. Hemen küçük bir analiz yapalım hangi sınıf hangi işe yarıyor...
Şifacı: Direnç açma , can basma, hasar indirgeme, diriltme, büyü bozma ... Şifacı bu yetenkleri sayesinde olmazsa olmazlardan .
Sonuç: Aranan elemandır, arkadaşlarıyla sosyalleşebilir. :ugeek:
Büyücü: Direnç kırma, kutup esintisi, zihin saldırısı, tesla küresi, ve diğer bilindik büyüleri. Bu yetenklerden özellikle zihin saldırısı yeteneği gurup bölgeleri için olmazsa olmazlardan. Kesinlikle gerekli bir büyü. Bunun yanında kutup esintisi gibi bir yetenkleri daha var ki tüm grubu yüksek hasarlı saldırlardan koruyabilecek cinsten bir büyü ve dolayısıyla grup bölgeleri için çok ideal. Direnç kırma büyüsü için elementel hasarları oldukça artıran çok kullanışlı ve önemli bir yetenek diyebilirz.
Bütün bunların yanında büyücülerin astral boyutlarda hasar verebildiklerini unutmayalım Hepsi birleşince büyücülere yaratık terminatörü diyebiliriz.
Sonuç: Grup bölgeleri için aranan elemandır sosyalleşebilir. :ugeek:
Defansif savaşçı: Hedef saptırma, savaş narası , defansif dövüşme , sakınma. Aşırı miktarda max. hasar veren yaratıklara karşı kullanmak için ideal, ancak olmazsa olmaz değil. Büyücüler de koordineli bir çalışmayla max. hasar veren yaratıklara karşı üstünlük sağlayabilir.
Sonuç
u] Büyücüler böyle bir sınıfın gereksiz olduğunu düşünür, yanlarına almak istemezler. Ancak uzlaşmacı olan şifacılar savaşçıların da gönlü olsun diye ve bölgede daha rahat bir soluk alabilme ümidiyle onları da gruba dahil edebilir [/u]
Ofansif savaşçı: Dikkat dağıtma, durdurma, sert vuruş , ağır vuruş. Sonuç: Bu yetenklerden hiçbiri grup bölgeleri için çok önemli bir yetenktir diyemeyiz. Nitekim bunlarsız da büyücüler grup bölgelerini altüst ediyorlar
Bunların yanında savaşçıların hasar verme konusunda da eskisi kadar iyi olmadıklarını söyleyebilriz.
Sonuç: Bu sınıf savaşçılar sürekli dışlanırlar. Ne kadar isteseler de, bir türlü gruba dahil olamazlar, sosyalleşemezler. En sonunda her şeyin boş olduğunu görüp kendi içlerine kapanırlar. Şu anda birçoğundan haber alınamamaktadır. Bazırı ender olarak görülür, kalanları da adeta kapalı birer kutu gibidir. Eğer dikkatli bakarsanız gözlerindeki umut ışığının her geçen gün biraz daha söndüğünü görebilirsiniz.
--------------
Analizimiz bize gösteriyor ki, ofansif savaşçılar grup bölgeleri bazında ne iyi yeteneklere sahip nede iyi bir hasara. Ancak klan bazında baktığımızda hiç bir sınıfın bir kenara konmadığını, büyücü ve savaşçıların eşit ölçüde yararlılıklarının olduğunu düşünüyorum. Büyücülerin grup bölgelerinde daha çok aranan bir sınıf olmasının tek bir sebebi var, o da büyücü yeteneklerin yaratıklara karşı kullanılması durumunda değişik birtakım özellikler sergiliyor olması.
Mesela örnek verelim: Zihin saldırısı yeteneğinin etki süresi 15 sn den 45 sn yeye çıkıyor. Büyü hasar efsunlarından 4 katı kadar hasar bonusu geliyor ki zaten iş bu noktada kopuyor. Hal böyle olunca ofansif savaşçıya yapacak pek birşey kalmıyor.
Bu nedenle klandaki dengenin grup bölgelerinde de devam etmesi için savaşçıların yetenekleri de yaratıklara karşı kullanıldığında değişik bir takım özellikler gösterebiliyor olması lazım.
Söyleyeceklerim bu kadardı. Umarım mesaj gerekli yerlere ulaşmıştır.
Savaşçılar genel olarak grup bölgeleri için gereksiz eleman olarak görülüyor, ve gerçekten de böyle düşünenler haksız sayılmaz. Hemen küçük bir analiz yapalım hangi sınıf hangi işe yarıyor...
Şifacı: Direnç açma , can basma, hasar indirgeme, diriltme, büyü bozma ... Şifacı bu yetenkleri sayesinde olmazsa olmazlardan .
Sonuç: Aranan elemandır, arkadaşlarıyla sosyalleşebilir. :ugeek:
Büyücü: Direnç kırma, kutup esintisi, zihin saldırısı, tesla küresi, ve diğer bilindik büyüleri. Bu yetenklerden özellikle zihin saldırısı yeteneği gurup bölgeleri için olmazsa olmazlardan. Kesinlikle gerekli bir büyü. Bunun yanında kutup esintisi gibi bir yetenkleri daha var ki tüm grubu yüksek hasarlı saldırlardan koruyabilecek cinsten bir büyü ve dolayısıyla grup bölgeleri için çok ideal. Direnç kırma büyüsü için elementel hasarları oldukça artıran çok kullanışlı ve önemli bir yetenek diyebilirz.
Bütün bunların yanında büyücülerin astral boyutlarda hasar verebildiklerini unutmayalım Hepsi birleşince büyücülere yaratık terminatörü diyebiliriz.
Sonuç: Grup bölgeleri için aranan elemandır sosyalleşebilir. :ugeek:
Defansif savaşçı: Hedef saptırma, savaş narası , defansif dövüşme , sakınma. Aşırı miktarda max. hasar veren yaratıklara karşı kullanmak için ideal, ancak olmazsa olmaz değil. Büyücüler de koordineli bir çalışmayla max. hasar veren yaratıklara karşı üstünlük sağlayabilir.
Sonuç
Ofansif savaşçı: Dikkat dağıtma, durdurma, sert vuruş , ağır vuruş. Sonuç: Bu yetenklerden hiçbiri grup bölgeleri için çok önemli bir yetenktir diyemeyiz. Nitekim bunlarsız da büyücüler grup bölgelerini altüst ediyorlar
Sonuç: Bu sınıf savaşçılar sürekli dışlanırlar. Ne kadar isteseler de, bir türlü gruba dahil olamazlar, sosyalleşemezler. En sonunda her şeyin boş olduğunu görüp kendi içlerine kapanırlar. Şu anda birçoğundan haber alınamamaktadır. Bazırı ender olarak görülür, kalanları da adeta kapalı birer kutu gibidir. Eğer dikkatli bakarsanız gözlerindeki umut ışığının her geçen gün biraz daha söndüğünü görebilirsiniz.
--------------
Analizimiz bize gösteriyor ki, ofansif savaşçılar grup bölgeleri bazında ne iyi yeteneklere sahip nede iyi bir hasara. Ancak klan bazında baktığımızda hiç bir sınıfın bir kenara konmadığını, büyücü ve savaşçıların eşit ölçüde yararlılıklarının olduğunu düşünüyorum. Büyücülerin grup bölgelerinde daha çok aranan bir sınıf olmasının tek bir sebebi var, o da büyücü yeteneklerin yaratıklara karşı kullanılması durumunda değişik birtakım özellikler sergiliyor olması.
Mesela örnek verelim: Zihin saldırısı yeteneğinin etki süresi 15 sn den 45 sn yeye çıkıyor. Büyü hasar efsunlarından 4 katı kadar hasar bonusu geliyor ki zaten iş bu noktada kopuyor. Hal böyle olunca ofansif savaşçıya yapacak pek birşey kalmıyor.
Bu nedenle klandaki dengenin grup bölgelerinde de devam etmesi için savaşçıların yetenekleri de yaratıklara karşı kullanıldığında değişik bir takım özellikler gösterebiliyor olması lazım.
Söyleyeceklerim bu kadardı. Umarım mesaj gerekli yerlere ulaşmıştır.