Açık dünyanın zorluğu da bu işte. x90 kraliçeden, x2 sentetik alman, seni şanslı kılıyor aslında. "Zor olsun abi, kolay olupta 2-3 ayda sıkılmayalım Karaköy güncellemesinden!" diyen topluluk mevcuttu ankette biliyorsun. Halen daha böyle isyan eder bir şekilde boss kesimlerinin zorluklarından bahsediyorsunuz, bunu da ilginç bir olay olarak karşılıyorum. Laf sokmaya çalışmıyorum tabi ki de. Sadece realist bir açıdan bakmaya çalışıyorum. Kıskanmak huyum değildir, ama "İKV = Kısır Döngü"! Yapacak bir şey yok yani. Oyunda ilk full olan birinin ile son full olan birinin durumları ise tamamen eşit. Bahsetmek istediğim olay bu aslında. Sonrası zaten; "Dejavu". İyi forumlar.DontWorryBeHappy yazdı: ↑10 Nis 2018 14:30 Merhaba,
Furkan bence 2-2-2 kesimler daha sağlıklı ve hızlı kesimler.Çünkü 2 tank olduğu zaman Hedef Saptırma süresi beklemeden abanabiliyorsun.Ben komıseri 1-3-2 de çok kestim lakin en temiz ve en hızlı kesim 2-2-2 de.
Geçen Hakirdede aynısını yaptık.1-3-2 gitmektense 2-2-2 olacak şekilde 2 grub gidip kestik.100 candan 0 cana kadar aralıksız abanabildik ve dönme gibi bir sorunla karşılaşmadan çok hızlı bir şekilde canını alabildik.Büyük büyücü için zaten 2 tank en sağlıklısı.
Üstünde ne item olursa olsun ki benim büyünün zırhı var tankımda 3 tane tank mor item var gene de tek tank bir bosu tutma gibi bir durum söz konusu olmuyor aynısı şifacı içinde geçerli.Bu da sınıflar arası dengeyi sabit bir çizgide tutmuyor.Sen Büyük Büyücüyü 1 Tank 1 Şifa kesemezsin bu imkansız mesela.Aynı şekilde bu Hakir içinde geçerli.Belki Komiser kesersin ama onda da en sağlıklı kesim dediğim gibi çift tank çift şifa olacaktır ve daha seri kesiyorsun.
Ağırlıklı herkes büyü gelmek istiyor ve büyü çok olunca kesim artar gibi bir anlayış güdüyorlar ama bunun tam tersi daha saglıklısı.
İpek olayına gelince bugün droplar çok kötü ben oyunda ilk üreten olmama rağmen çok ciddi zaman ve emek harcayarak üretebildim.90 Tırtıldan 2 İpek almak çok komik bir rakam açıkcası.
Sınıf Sayısı Dengesizliği
Re: Sınıf Sayısı Dengesizliği

- BLaDeII
- FareAdam Düşmanı

- Mesajlar: 451
- Kayıt: 05 Ara 2009 12:25
- Sunucu: Teşkilat
- Klan: Arzın Çocukları
- Lonca: Gölge Haramileri
Re: Sınıf Sayısı Dengesizliği
Bölge yaptılar ya uğraşıp dursunlar 1-2 sene demişlerdir. Onlarca başlık açılmasına rağmen 1 kez cevap verilmedi.Her şef yaratıkta recete veya mor eşya atabiliyorken Kraliçe de atmaması zaten saçmalık...
Boss kaçıranlar ile ilgili 10larca video atıldı , ekran görüntüsü atıldı ama 1 kez uzaklaştırıldığını görmedim.Üstelik kim olduklarıda kanıtlandı..
İkv destek takımı gönüllü ekip değil mi ? Her sunucuya 1 görevli yerleştirmek zor olmamalı . Zaten bu olaylardan etkilenen 4 sunucu var..
Eğer bu şekilde devam ederse 1 ay sonra geri dönen oyuncuları da kaybederler. Şimdi gelip birisi zorla tutan yok der. Herkes işsiz değil saatlerce aynı şeyi yapsın.
neyse bunları da zaten boşa yazıyoruz .
İyi forumlar
Boss kaçıranlar ile ilgili 10larca video atıldı , ekran görüntüsü atıldı ama 1 kez uzaklaştırıldığını görmedim.Üstelik kim olduklarıda kanıtlandı..
İkv destek takımı gönüllü ekip değil mi ? Her sunucuya 1 görevli yerleştirmek zor olmamalı . Zaten bu olaylardan etkilenen 4 sunucu var..
Eğer bu şekilde devam ederse 1 ay sonra geri dönen oyuncuları da kaybederler. Şimdi gelip birisi zorla tutan yok der. Herkes işsiz değil saatlerce aynı şeyi yapsın.
neyse bunları da zaten boşa yazıyoruz .
İyi forumlar
Teşkilat= BLADEII serhat İnatçızehir EsEsBLaDe
Eminönü= SeRhAtt
Eminönü= SeRhAtt
- turkoxHAMSTER
- Praetorian Piyadesi

- Mesajlar: 4339
- Kayıt: 04 Ara 2009 18:06
- Sunucu: Teşkilat
Re: Sınıf Sayısı Dengesizliği
Zaten yazdığım gibi gbz dışındaki bosslarda 2 tank olacak. Ama bu aynı grupta olmalarını gerektirmiyor. 1+2+3 şeklinde 2 grup en optimal kesim hızı hakirde. Hs13 olduğu için hakirin dönmesi gibi bir durum zaten hiç yaşamıyoruz. Tırtıl ve komiserde de 2 tank en hızlı kesimi sağlar. 2 tanktan sonrası kesimi hizlandjrmiyor. Ama büyücü sayısı arttıkça kesim her zaman hızlanıyor.DontWorryBeHappy yazdı: ↑10 Nis 2018 14:30 Merhaba,
Furkan bence 2-2-2 kesimler daha sağlıklı ve hızlı kesimler.Çünkü 2 tank olduğu zaman Hedef Saptırma süresi beklemeden abanabiliyorsun.Ben komıseri 1-3-2 de çok kestim lakin en temiz ve en hızlı kesim 2-2-2 de.
Geçen Hakirdede aynısını yaptık.1-3-2 gitmektense 2-2-2 olacak şekilde 2 grub gidip kestik.100 candan 0 cana kadar aralıksız abanabildik ve dönme gibi bir sorunla karşılaşmadan çok hızlı bir şekilde canını alabildik.Büyük büyücü için zaten 2 tank en sağlıklısı.
Üstünde ne item olursa olsun ki benim büyünün zırhı var tankımda 3 tane tank mor item var gene de tek tank bir bosu tutma gibi bir durum söz konusu olmuyor aynısı şifacı içinde geçerli.Bu da sınıflar arası dengeyi sabit bir çizgide tutmuyor.Sen Büyük Büyücüyü 1 Tank 1 Şifa kesemezsin bu imkansız mesela.Aynı şekilde bu Hakir içinde geçerli.Belki Komiser kesersin ama onda da en sağlıklı kesim dediğim gibi çift tank çift şifa olacaktır ve daha seri kesiyorsun.
Ağırlıklı herkes büyü gelmek istiyor ve büyü çok olunca kesim artar gibi bir anlayış güdüyorlar ama bunun tam tersi daha saglıklısı.
İpek olayına gelince bugün droplar çok kötü ben oyunda ilk üreten olmama rağmen çok ciddi zaman ve emek harcayarak üretebildim.90 Tırtıldan 2 İpek almak çok komik bir rakam açıkcası.
- turkoxHAMSTER
- Praetorian Piyadesi

- Mesajlar: 4339
- Kayıt: 04 Ara 2009 18:06
- Sunucu: Teşkilat
Re: Sınıf Sayısı Dengesizliği
Ben tam anlatamadim sanırım. Burada sitem ettiğim şey üretimlerin zor olması falan değil. Zor olması benim oyun anlayışına göre daha iyi zaten. Fakat bu zorlugun dayandırıldığı şey kesmesi çok basit olan bosslarin sırf zaman geçsin diye topkapidaki hedefler gibi olması. Ben kesimi hızlandırmak için 20 büyücüye gitmek yerine 10 tank 10 ofansif hatta ofansif sifaciya ihtiyaç duymak isterdim. Mesela 15 sn de bir hiddet sıfırlayan komiserde sırf bu etkisi sayesinde tank sayisindaki artış kesimi hizlandiriyor. Ama bu sayı 2 den fazla olduğunda kesime bir etkisi olmuyor. Sifacilar da aynı sekilde. Yine 30 kişi gidelim ama kesimde tek ihtiyaç büyücü olmasin. Konunun basligini tekrar okursaniz ne hakkında konuştuğumu daha iyi anlayabilirsiniz.LaRaCRoFT yazdı: ↑10 Nis 2018 14:11Grup bölgesi bosslarıyla, açık dünya bosslarını karşılaştırmak bile saçma olur. Açık dünya bosslarının kesimi uzun sürmeli zaten. 6 Kişilk grupla, 20-30 kişilik bir ekibin dalması aynı şey mi? Enerjileri de ona göre ayarlanacak tabi. Sen Gaffar'ı getir koy Hakir'in yerine, 20 kişi konsa kalkıp abansa zaten Gaffar pert olacak. İKV'nin oyuncusuna sunduğu etki sınırlı demiştim zaten. Yani bu oyundan fazla bir şey beklemeyin. İKV'nin bu denli tutulacağını bilseydi geliştirici ekip, eminim ki oyunu çok daha farklı şekilde geliştirirlerdi. Örneğin oyunda "Craft" sistemi yok. Elinle birleştiriyorsun, ayağına düşüyor torba. Saçma ama yapacak bir şey yok. Asıl konu ne yaparsan yap İKV'nde bu kısır döngüyü bozamayız. 3 gb oyundan bahsediyoruz zaten. 30 gb olsaydı o zaman işin rengi değişirdi elbette. Bosslar istenildiği kadar özenle hazırlansın, üst dizildikten sonra kimsenin bir daha bossların yüzüne bakacağını sanmıyorum. Oyun açık dünya olsaydı ne bileyim Galata Köprüsü'nde balık tutar, tuttuğumuz balıkları istersek craftlayıp enerji yiyeceği haline getirip kendimiz kullanır, istersek satardık. Al sana kısır döngüden çıkmış bir eğlence aracı. Yerleşim bölgeleri olsaydı, oyunda ev sistemi olsaydı yani, evimizi istediğimiz gibi inşa edip, istediğimiz gibi döşerdik. Yada araba parçaları falan toplayıp aracımızı üretip, İstanbul sokaklarında gezintiye çıkardık eğer oyun devasa bir açık dünya olsaydı. Ama bunların hepsi şu anki İKV'nde hayalden öteye gidemeyen şeyler. Yani diyeceğim o ki; "Bu oyun (eski İKV) artık miladını doldurdu. Yeni bir İKV projesi üzerinde çalışılmalı." tabi bu benim kişisel görüşüm. Katılana olduğu kadar, katılmayana da saygım var tabi ki. İyi forumlar.turkoxHAMSTER yazdı: ↑10 Nis 2018 02:51Eleştirdiğim olay da bu işte. Örneğin bosslar çok fonksiyonlu ve varyasyona açık şekilde olsalardı hem kesmek eğlenceli olurdu hem de üzerimizi dizmek anlam kazanırdı. Oyunu zorlaştıran unsur bossların zor kesilmesi değil sadece uzun sürmesi. Zorluk bu değil. Gaffar bey örneğine katılıyorum. Teke düze olmadığı için keserken sıkılmak mümkün değildi.NaudiR yazdı: ↑10 Nis 2018 02:45
Oyunun bütün amacı şu an o değil mi? Büyücünü dizdikten sonra ne yapacaksın ki zaten? Bu eşyaları kullanabileceğin bir sistem ya da farklı bölgeler mi var? Aksine Karaköy'e kapanıp kaldı herkes. Artık diğer bölgeler de yok. Bu eşyalar üretildikten sonra amaç ne olacak yani, Karaköy'ün içinde patron ya da slot kesmekten başka ne yapılacak? Bu dediğim olayı zaten yıllardır yüzlerce kez yapıyoruz. Kısır bir döngünün içinde aynı şeylerin farklı versiyonu dönüp duruyor.
Re: Sınıf Sayısı Dengesizliği
Fazla karakter kuru kalabalık demektir, bende sana bunu anlatmaya çalışıyorum. Bak Archeage'te boss kesimleri 100 kişi yapılıyor. Bu 100 kişinin içinde sadece 4-5 tank, 4-5 healer vardır. Gerisi full DPS dir. Herkes sağlam değil tabi ki. AFK kalan mı arasın, sağda solda PVP de düşmanı püskürtmek için savaşanlar mı ararsın. Çok dar açıdan olaya bakılıyor nedense.

- begRenZT
- Şarapçı'nın Sırdaşı

- Mesajlar: 85
- Kayıt: 10 Şub 2017 03:46
- Sunucu: Eminönü
- Lonca: Kök Tengri
Re: Sınıf Sayısı Dengesizliği
Galata Köprüsü' nde balık tutma ile ilgili detaylı yazı hazırlamıştım aylar öncesinde. Teknik ekibe gönderdiğimde böyle birşeyin olmasının mümkün olmayacağını söylediler. 
- turkoxHAMSTER
- Praetorian Piyadesi

- Mesajlar: 4339
- Kayıt: 04 Ara 2009 18:06
- Sunucu: Teşkilat
Re: Sınıf Sayısı Dengesizliği
Ben de onun diyorum 2 gündür. O kadar yazıyı boşuna mi yazdımLaRaCRoFT yazdı: ↑10 Nis 2018 18:49 Fazla karakter kuru kalabalık demektir, bende sana bunu anlatmaya çalışıyorum. Bak Archeage'te boss kesimleri 100 kişi yapılıyor. Bu 100 kişinin içinde sadece 4-5 tank, 4-5 healer vardır. Gerisi full DPS dir. Herkes sağlam değil tabi ki. AFK kalan mı arasın, sağda solda PVP de düşmanı püskürtmek için savaşanlar mı ararsın. Çok dar açıdan olaya bakılıyor nedense.

