Oyunu çok eskiden beri oynayan biri olarak söylüyorum, tecrübelerime dayanarak , evet 1. seçenek basite kaçmakmış gibi duruyor fakat çoğu oyuncu için en iyisinin bu olacağının kanaatindeyim.
Hatırlarsınız çemberlitaş gelmeden önce herkesin şaheser asa ürettiği dönemde daha da iyi olmak isteyenler mor eşyaları üretiyordu. elimdeki tüm birikimi bilge azat ceket, fevzi bilge ceket , ibn i ibn i ceket ve ibni cevo mor ayakkabı üretimlerine yatırdım, sonra ne oldu? 3 ay sonra çemberlitaş geldi ve sıradan bir oyuncu bile benim ürettiklerimin daha iyisi itemlere şans eseri sahip olmaya başladı.
peki ne oldu benim yatırımlarıma? bir hiç.
Şimdi sorarım size ben tekrar üretim çabası altında mor itemleri üretmeye çalışacağım çok değil(!) 1 yıl sonra bir grup bölgesi daha getirilecek çünkü oyuncular tahminen bu diğerlerine oranla daha küçük kapsamlı bölgede üstlerini çabucak çizecek, betada bile 3 günde fullenen insanlar oldu.
tüm bu üretimleriniz boşa gidecek.
emeğimin hiç edilmesindense başkaları gibi bende rahatça item düşürmek isterim doğal olarak. Ayrıca şuanda oynadığım tılsım sunucusu bomboş, 2 grup anca çıkarıp onca hezimetle kestiğimiz hakirden reçete almak ister istemez oyundan soğutacak bizleri.
hani bu şekilde de bir düşünürseniz iyi olur derim .
TILSIM
KUŞADASI Ozaxien Cappadocia
ADAKAÇKINI xCaraMiOx ÇAKILTAŞI
xICaraMiOIx (SAKIZADASI) RATATOUILLE
EMİNÖNÜ
Rocnqpungg
since 2008. Bunun bir oyun olduğu sevgi ve barış içinde oynandığında daha çok zevkli olacağını unutmamanız dileklerimle.
KiNgHaKkI yazdı: ↑28 Şub 2018 16:46Burda sonuç ne çıkarsa çıksın asıl problemin Çemberlitaş zamanında başladığını düşünüyorum.Sırasıyla 25,29,39,49 zamanında da oynamış biri olarak tek tip karakterler ne yazıkki Çemberlitaş eşyaları ile başlamış oldu.
25 Level yani oyun açık betada iken oynamış kişiler büyük ihtimalle hatırlayacaklar karakterimizin yetenek puanlarının dışında, her seviye atladığımızda şu anda otomatik dağıtıldığı için farkında varmadığınız statü yani Saldırı,savunma,kudret,can değerlerini her karakterde kendimiz dağıtıyorduk.2 büyü atıp kudreti biten savaşçı kadar canı olan büyücüler, büyücü kadar canı olup kudreti bitmeyen savaşçılar vardı Hatta ve hatta yetenek sıfırlama şansımız olmadığı için (Makinalar daha oyunda yoktu) 25 levele karakterler kasıp farklı kombinasyonlar denerdik.
29 zamanında tek şaheser eşya olan Anka,Islık Çalan ve İnat Kıran gerçekten çok büyük fark yaratıyordu.Gerek sahip oldukları 3 efsun ile ve efsun değerlerinin zamanın değerlerinin çok üstünde olması sebebiyle.Ama burdaki tek düzelik elimizdeki asa,kılıçtan ibaretti.
39 zamanında bu saydığım eşyaların etkisini yitirdiği, hiç bir turuncu yani şaheser eşyanın olmadığı bir dönemdi.Savaşçının şaheseri Kütük Yaranlar olurken, Element efsunları aşırı derecede ön plandaydı.Oyun içerisinde vereceğimiz direnç puanları bile hayati önem taşıyordu.Özellikle asit kullanan şifacıların azlığından dolayı, ve elektriğin şu anki kadar ön planda olmamasından dolayı, Tesla dış şehir setler, Etin palpa, karadul , ve sayısız çeşitlilikte eşya dizilimleri vardı.Büyücüler içinde buz set dizen, çembercilerin yeni yeni denendiği, şifacılarında ölümsüzlüklerini ilan ettikleri ya da alman ok ucu takmış bir savaşçıdan tek yedikleri bir dönemdi Bu dönemin bizlere sunduğu gerek klan savaşı ortamı, gerekse eşya çeşitliliği ve daha nice güzelliklerle kendi düşüncem ile ALTIN ÇAĞ'ını yaşattırdı bizlere.
49 levelin gelmesiyle tekrar ıslık çalan,inat kıran ve Anka gibi bildiğiniz üzere Ecel,latif,ejder asa ve Ashab eklendi.Şaheser eşyaların sadece silahtan ibaret olması fazlasıyla yeterliydi bence.Kenan ve junon ile takıların ve zırhların gelmeside yine kabuldü. Ama çemberlitaşta baştan aşağıya bir bölgede tüm eşyaların düşüyor olması, oyunun içeriğini tamamen değiştirdi.Önceden haritanın her yeri dopdoluyken, sarı eşya düşürmeye çalışanlar, bir yanda maden çekenler yani kısaca oyun Çemberlitaş veya grup bölgeleri etrafında dönmüyordu.Tılsımların gelmesini hiç yazmıyorum bile, o eklentiyle oyunun içeriğini tamamen değiştirdi...
Çok uzun gereksiz bir yazı yazdım belkide ama varacağım nokta için bunları yazmam gerekliydi diye düşündüm.Sonuç olarak İKV'de saatlerimi maden başlarında geçirmiş, bir eşyayı üretmek için belki haftalarca uğraşmış biri olarak, oyunun bizi bu kadar hazıra alıştırmış olmasından pek hoşlanmıyorum.İKV bir moba oyunu değilki ben gireyim 1 saat çemberlitaş atayım, yada şu bossu keseyimde üstümü dizeyim,vs gibi zihniyetle oynansın.Çemberlitaş ilk çıktığında 6-7 saatte Gaffara ulaşıyorkenki çaba,emek ile inanın daha çok zevk alınıyordu.Oyundan sıkılmamızın sebebinide buna veriyorum.Çünkü bir şey kendini ne kadar tekrar eder, farklı şeyler sunmaz ve kolay elde edilirse, elde ettiğimiz zaman o kadar değersizleşir.
Burda 1'e oy atana da , 2'ye oy atana da saygım sonsuz.Çünkü bunun orta yolunun bulunması çok zor.Nadide eşyalar şu anki gibi düşmeye devam etse bir sürü kavga,gürültü ortamı , yaratıkları babasının malıymış gibi sahiplenmeler, güçlünün daha güçlü , zayıfın tek ve yalnız kaldığı bir ortam söz konusu olacak.
Diğer durumda ise madenler,reçeteler değer kazanacak böyle olunca, oyunun piyasasını elinde yeni malzemeler olan kişiler belirleyecek, 1. duruma göre daha mı iyi ? Şahsi görüşüm evet, çünkü az önce bahsettiğim gibi uğruna emek harcamış olacağımız için daha büyük önem arz edecek.Oda nasıl sağlanabilir düşününce atıyorum reçetelerde her karaktere özel, görevden veya başka şekilde elde edilebilen materyaller istese, bu materyaller de aktarılmıyor olsa bu duruma bir nebzede olsa çözüm sunmuş olabilir.
Ben grup bölgesinin en azından şu anlık olmadığı yeni bölgede 39 Seviye dönemini yaşamak isterdim.Dediğim gibi burdaki asıl problem Çemberlitaşta yapılan hatanın, açık bir bölgede yapılıyor olmasından kaynaklı.Bu güncellemede mor veya turuncu eşya hiç gelmemeliydi.Yaratıklardan düşen materyaller veya görev ödülleri sarı reçetelerde istenilebilirdi.Hem tek tip fabrika üretimi gibi karakterler görmezdik, hem de savaşlarda çeşitlilik söz konusu olurdu. Ha buradaki problem ne olacaktı.Güzel bir reçete düşüren oyuncular, sırf üretim için istedikleri parayla bile köşeyi döneceklerdi.Ama bu sefer oyunun bossları değilde normal yaratıklarda hak ettiklerinden fazla önem görecekti.Kısaca oyunun her yeri dolu olacaktı.
Zaten yeni bölgede element hasar ateş dışında başka bir element efsunun olmaması bile içler acısı.Umarım sadece test sunucusuyla alakalı bi durumdur.Öyle değilse de bu bölgede de element eşyaların bir kenara atıldığını, hak ettikleri değeri bir türlü geri kazanamadıklarını görücez ..
Kısacası iki ucu *** değnek lafına çıkıyor her yol.Zamanla hazıra fazlasıyla alıştık yeni bölgeyle de devam etmekte bu durum.Şu an var olan sistem ve yeni bir bölge veya seviyenin uzun yıllar sonra geleceğini düşünürsek, bu merak ve isteğin her şey kolayca elde edildikten sonra çabucak azalacağı düşüncesindeyim.
Ellerine sağlık hocam okurken sıkılmadım bile 39 levelde oyun güzeldi.Şimdi ise herkes item peşinde ve şunuda belirteyim keşke item çeşitliliği fazla olsaydı belki bi nebze güzel olurdu oyun
La Tahzen İnnallahe Meana---لاَ تَحْزَنْ إِنَّ اللّهَ مَعَنَا
Rudboy yazdı: ↑28 Şub 2018 16:37Hayır yani Güncelleme ile reklamlarda İKV yi yeni keşfedecek oyuncular ne yapacaklar ?
"Şurda Türk yapımı bi oyun varmış bi bakalım güzelse oynayalım" diyecek adam girecek bi bakacak herşey üretim. Bu adamın ne birikimi var ki üretim yapsın ?
Mantığı buraya davet ediyorum..
Peki bu adam nasıl grup bulacak da kesecek? Bunu hiç düşünmüyorsun. O bosslar belli başlı klan ve loncaların tekelinde olacak.
Ama 2. seçenek ile oyuna yeni başlayan birisi ayakta kalabilir. İtem düşürür satar, maden çeker satar. 1. şıkkın ne albenisi var anlamıyorum.
1. şıkkı seçenler emeğin ne olduğunu bilmeyen çarları hemen fulleyeyim kafasında olanlar.
Yahu arkadaşım betada girip oynadın mı ? Adamlar kenan junon gaffarı kolaylaştırdı. Bu adam zaten tılsım üretmek için maden kasacak. Üstüne kalkıp bide karaköy için mi maden kassın ? Betada oynadıysan büyük büyücünün nasıl kesildiğini görmüşsündür. Hasar şart değil anlaşma yaptıktan sonra her türlü kesersin.
Doğru her şey zaten betadaki gibi olacak. Kimse hasara bakmıyormuş güldürme beni. Herkesin üzeri full olduğu için olmasın o?
Çemberlitaş bölgesinden farkı ne söylesene bana. Grup bölgelerine herkesi alıyorlar mı? Hasar istiyorlar tılsım istiyorlar. Karaköyde de aynısının olacağını nasıl göremiyorsunuz. Üstelik karaköyde bosslar 1 tane en azından grup bölgelerinin 20 tane kopyası vardı ki insanların daha çok boss kesebilme şansı vardı. Şimdi boss kavgaları mı dersin, yok ben kesecem sen kesecen kavgaları mı dersin, bossları 4-5 canda kaçıranları mı dersin. Olacak olan kaosu görebiliyor musun?
2. şıkta ise bunların hiçbiri olmayacak. Ben o gün canım ne istiyorsa onu yapacağım. Oyunda sanki tek aktivite boss kesmekmiş gibi gidip boss kesmeyeceğim. Belki o gün maden çekeceğim, belki yaratık kesip item düşürmeye çalışacağım belki klan savaşı yapacağım. Alternatif çok olacak bu ise oyundan zevk almamı sağlayacak. 1. şık zulüm nasıl göremiyorsunuz.
Güldürdün be 2. Seçenek olursa tüm gün yapacağın şey ne olacak biliyormusun ? İdiot gibi bütün gün madenin başında oturmak olacak. Makrocularla kapışmak olacak.
Sen kendini akıllı mı sanıyorsun? Şu an tek bir adama değil 220 kişiye hakaret ettiğinin farkında mısın? Bence değilsin.Daha ne dediğini kime kimlere dediğinin farkında bile değilsin.Aslında sen maden toplayan herkese hakaret etmişsin.220 den de fazla oyundaki herkese.Sen maden toplamadın mı yoksa hiç oyunda ? karakterden tılsımlara kadar her şeyi reel mi aldın? Eğer maden toplayıp üretimini yaptıysan tılsımların (para kasmak için de maden toplamak gerek para kasmayı yazmadım o nedenle tılsım üretimine) kendine de idiot demiş oluyorsun.Tabi karakterin dizili ve tılsımların varsa...
KiNgHaKkI yazdı: ↑28 Şub 2018 16:46Burda sonuç ne çıkarsa çıksın asıl problemin Çemberlitaş zamanında başladığını düşünüyorum.Sırasıyla 25,29,39,49 zamanında da oynamış biri olarak tek tip karakterler ne yazıkki Çemberlitaş eşyaları ile başlamış oldu.
25 Level yani oyun açık betada iken oynamış kişiler büyük ihtimalle hatırlayacaklar karakterimizin yetenek puanlarının dışında, her seviye atladığımızda şu anda otomatik dağıtıldığı için farkında varmadığınız statü yani Saldırı,savunma,kudret,can değerlerini her karakterde kendimiz dağıtıyorduk.2 büyü atıp kudreti biten savaşçı kadar canı olan büyücüler, büyücü kadar canı olup kudreti bitmeyen savaşçılar vardı Hatta ve hatta yetenek sıfırlama şansımız olmadığı için (Makinalar daha oyunda yoktu) 25 levele karakterler kasıp farklı kombinasyonlar denerdik.
29 zamanında tek şaheser eşya olan Anka,Islık Çalan ve İnat Kıran gerçekten çok büyük fark yaratıyordu.Gerek sahip oldukları 3 efsun ile ve efsun değerlerinin zamanın değerlerinin çok üstünde olması sebebiyle.Ama burdaki tek düzelik elimizdeki asa,kılıçtan ibaretti.
39 zamanında bu saydığım eşyaların etkisini yitirdiği, hiç bir turuncu yani şaheser eşyanın olmadığı bir dönemdi.Savaşçının şaheseri Kütük Yaranlar olurken, Element efsunları aşırı derecede ön plandaydı.Oyun içerisinde vereceğimiz direnç puanları bile hayati önem taşıyordu.Özellikle asit kullanan şifacıların azlığından dolayı, ve elektriğin şu anki kadar ön planda olmamasından dolayı, Tesla dış şehir setler, Etin palpa, karadul , ve sayısız çeşitlilikte eşya dizilimleri vardı.Büyücüler içinde buz set dizen, çembercilerin yeni yeni denendiği, şifacılarında ölümsüzlüklerini ilan ettikleri ya da alman ok ucu takmış bir savaşçıdan tek yedikleri bir dönemdi Bu dönemin bizlere sunduğu gerek klan savaşı ortamı, gerekse eşya çeşitliliği ve daha nice güzelliklerle kendi düşüncem ile ALTIN ÇAĞ'ını yaşattırdı bizlere.
49 levelin gelmesiyle tekrar ıslık çalan,inat kıran ve Anka gibi bildiğiniz üzere Ecel,latif,ejder asa ve Ashab eklendi.Şaheser eşyaların sadece silahtan ibaret olması fazlasıyla yeterliydi bence.Kenan ve junon ile takıların ve zırhların gelmeside yine kabuldü. Ama çemberlitaşta baştan aşağıya bir bölgede tüm eşyaların düşüyor olması, oyunun içeriğini tamamen değiştirdi.Önceden haritanın her yeri dopdoluyken, sarı eşya düşürmeye çalışanlar, bir yanda maden çekenler yani kısaca oyun Çemberlitaş veya grup bölgeleri etrafında dönmüyordu.Tılsımların gelmesini hiç yazmıyorum bile, o eklentiyle oyunun içeriğini tamamen değiştirdi...
Çok uzun gereksiz bir yazı yazdım belkide ama varacağım nokta için bunları yazmam gerekliydi diye düşündüm.Sonuç olarak İKV'de saatlerimi maden başlarında geçirmiş, bir eşyayı üretmek için belki haftalarca uğraşmış biri olarak, oyunun bizi bu kadar hazıra alıştırmış olmasından pek hoşlanmıyorum.İKV bir moba oyunu değilki ben gireyim 1 saat çemberlitaş atayım, yada şu bossu keseyimde üstümü dizeyim,vs gibi zihniyetle oynansın.Çemberlitaş ilk çıktığında 6-7 saatte Gaffara ulaşıyorkenki çaba,emek ile inanın daha çok zevk alınıyordu.Oyundan sıkılmamızın sebebinide buna veriyorum.Çünkü bir şey kendini ne kadar tekrar eder, farklı şeyler sunmaz ve kolay elde edilirse, elde ettiğimiz zaman o kadar değersizleşir.
Burda 1'e oy atana da , 2'ye oy atana da saygım sonsuz.Çünkü bunun orta yolunun bulunması çok zor.Nadide eşyalar şu anki gibi düşmeye devam etse bir sürü kavga,gürültü ortamı , yaratıkları babasının malıymış gibi sahiplenmeler, güçlünün daha güçlü , zayıfın tek ve yalnız kaldığı bir ortam söz konusu olacak.
Diğer durumda ise madenler,reçeteler değer kazanacak böyle olunca, oyunun piyasasını elinde yeni malzemeler olan kişiler belirleyecek, 1. duruma göre daha mı iyi ? Şahsi görüşüm evet, çünkü az önce bahsettiğim gibi uğruna emek harcamış olacağımız için daha büyük önem arz edecek.Oda nasıl sağlanabilir düşününce atıyorum reçetelerde her karaktere özel, görevden veya başka şekilde elde edilebilen materyaller istese, bu materyaller de aktarılmıyor olsa bu duruma bir nebzede olsa çözüm sunmuş olabilir.
Ben grup bölgesinin en azından şu anlık olmadığı yeni bölgede 39 Seviye dönemini yaşamak isterdim.Dediğim gibi burdaki asıl problem Çemberlitaşta yapılan hatanın, açık bir bölgede yapılıyor olmasından kaynaklı.Bu güncellemede mor veya turuncu eşya hiç gelmemeliydi.Yaratıklardan düşen materyaller veya görev ödülleri sarı reçetelerde istenilebilirdi.Hem tek tip fabrika üretimi gibi karakterler görmezdik, hem de savaşlarda çeşitlilik söz konusu olurdu. Ha buradaki problem ne olacaktı.Güzel bir reçete düşüren oyuncular, sırf üretim için istedikleri parayla bile köşeyi döneceklerdi.Ama bu sefer oyunun bossları değilde normal yaratıklarda hak ettiklerinden fazla önem görecekti.Kısaca oyunun her yeri dolu olacaktı.
Zaten yeni bölgede element hasar ateş dışında başka bir element efsunun olmaması bile içler acısı.Umarım sadece test sunucusuyla alakalı bi durumdur.Öyle değilse de bu bölgede de element eşyaların bir kenara atıldığını, hak ettikleri değeri bir türlü geri kazanamadıklarını görücez ..
Kısacası iki ucu *** değnek lafına çıkıyor her yol.Zamanla hazıra fazlasıyla alıştık yeni bölgeyle de devam etmekte bu durum.Şu an var olan sistem ve yeni bir bölge veya seviyenin uzun yıllar sonra geleceğini düşünürsek, bu merak ve isteğin her şey kolayca elde edildikten sonra çabucak azalacağı düşüncesindeyim.
Ellerine sağlık hocam çok güzel anlatmışsın durumu.
İşte bütün konunun özeti burada gurup bölgeleri ve tek düze eşyalar ile bozduğunuz eski düzeni tekrar getirme şansınız var lütfen bunu kullanın geliştiriciler.
Oyunun daha da zor ve emek sarf edilebilir olması için 2. şıkkı işaretledim. Lakin bir önerim olacak.
Bence sistem aynı kalsın. Sadece şef yaratıklar için (Hakir, BB ve Yüce Komiser) için, sadece onların içerisinde olduğu -birkaç slot olursa da olur- bir Grup Bölgesi getirilebilir. Böylece KS ve gereksiz KP kazanımından noksan kalınır. Örneğin Hakir 1, Hakir 2..
Rudboy yazdı: ↑28 Şub 2018 16:37Hayır yani Güncelleme ile reklamlarda İKV yi yeni keşfedecek oyuncular ne yapacaklar ?
"Şurda Türk yapımı bi oyun varmış bi bakalım güzelse oynayalım" diyecek adam girecek bi bakacak herşey üretim. Bu adamın ne birikimi var ki üretim yapsın ?
Mantığı buraya davet ediyorum..
Peki bu adam nasıl grup bulacak da kesecek? Bunu hiç düşünmüyorsun. O bosslar belli başlı klan ve loncaların tekelinde olacak.
Ama 2. seçenek ile oyuna yeni başlayan birisi ayakta kalabilir. İtem düşürür satar, maden çeker satar. 1. şıkkın ne albenisi var anlamıyorum.
1. şıkkı seçenler emeğin ne olduğunu bilmeyen çarları hemen fulleyeyim kafasında olanlar.
Yahu arkadaşım betada girip oynadın mı ? Adamlar kenan junon gaffarı kolaylaştırdı. Bu adam zaten tılsım üretmek için maden kasacak. Üstüne kalkıp bide karaköy için mi maden kassın ? Betada oynadıysan büyük büyücünün nasıl kesildiğini görmüşsündür. Hasar şart değil anlaşma yaptıktan sonra her türlü kesersin.
Doğru her şey zaten betadaki gibi olacak. Kimse hasara bakmıyormuş güldürme beni. Herkesin üzeri full olduğu için olmasın o?
Çemberlitaş bölgesinden farkı ne söylesene bana. Grup bölgelerine herkesi alıyorlar mı? Hasar istiyorlar tılsım istiyorlar. Karaköyde de aynısının olacağını nasıl göremiyorsunuz. Üstelik karaköyde bosslar 1 tane en azından grup bölgelerinin 20 tane kopyası vardı ki insanların daha çok boss kesebilme şansı vardı. Şimdi boss kavgaları mı dersin, yok ben kesecem sen kesecen kavgaları mı dersin, bossları 4-5 canda kaçıranları mı dersin. Olacak olan kaosu görebiliyor musun?
2. şıkta ise bunların hiçbiri olmayacak. Ben o gün canım ne istiyorsa onu yapacağım. Oyunda sanki tek aktivite boss kesmekmiş gibi gidip boss kesmeyeceğim. Belki o gün maden çekeceğim, belki yaratık kesip item düşürmeye çalışacağım belki klan savaşı yapacağım. Alternatif çok olacak bu ise oyundan zevk almamı sağlayacak. 1. şık zulüm nasıl göremiyorsunuz.
Hay ağzına sağlık. Olacak olan aynen budur. Hâlâ gelmişler aynı şeyleri tekrarlayıp duruyorlar. Arkadaş beyine sahipsin biraz düşün. Bireysel düşünme. Oyuna ne gibi etkileri olacak onu bir düşün. Ama yok sadece kendilerini düşündükleri için bu kadar rahatlar.
Oyunda yapacak hiçbir şeyi olmayan amaçsız dolanan kitle, patronları tekeline almış ekipler ya da loncaların kesimlerine engel olmaya çalışacaklar haklı olarak. Neden? Çünkü adam bireysel oynuyor ve oyundaki tek değerli şey patron öldürmek. Ne madenin bir değeri var, ne materyallerin, ne reçetelerin, ne sarı eşyaların. Ee bu adam niye oynuyor bu oyunu? Eğer birinci seçenek olursa, şahsen aynı durum bizim sunucuda yaşansın, belli başlı loncalar tekeline almaya çalışsın o patronları bizzat engel olacağım. Hakkımda ne düşünürseniz düşünün umrumda değil.