Modellemeler Hk

Tüm İKV oyuncularının ortak paylaşım alanı
Cevapla
Empyrium
Salgın Koruyucusu
Salgın Koruyucusu
Mesajlar: 17
Kayıt: 08 Eyl 2018 10:25

Modellemeler Hk

Mesaj gönderen Empyrium »

Maya modelleme mi ikv'ye daha yakin bir modelleme yoksa blender mi arkadaslar?

Ayrica is acisindan hangisi daha iyi olur?
Kullanıcı avatarı
Rescuer
Mebrure'nin Adamı
Mebrure'nin Adamı
Mesajlar: 2652
Kayıt: 05 Ara 2009 19:43
Klan: Lodos
Konum: Sakarya

Re: Modellemeler Hk

Mesaj gönderen Rescuer »

İKV'ye yakın modelleme programla alakalı değil sanat tarzıyla alakala bir durum. Bahsettiğiniz iki program da aynı işi yapmanıza yardımcı olur.
İş bulma açısından, sektörde hala 3ds Max yaygın olarak tercih ediliyor fakat çoğu iş ilan program konusunda bir dayatma yapmaz. Genellikle "3ds Max, Maya, Blender vb. programı bilen kişiler." şeklinde ilanlar verilir çünkü üç boyutlu modelleme programı bilmekten ziyade, üç boyutlu modellemenin mantığını öğrenmiş ve uygulayabilir düzeye gelmiş olmak önemlidir. İşin mantığını bir defa oturttuğunuzda programlar arası geçiş yapmak çok da zor olmaz.
Blender açık kaynak kodlu, ücretsiz ve son zamanlarda özellikle bağımsız geliştiriciler arasında yaygın kullanıma sahip olduğu için tercih edilebilir. Bahsettiğim durum program hakkında Türkçe veya İngilizce eğitim içeriği bulunmasını kolaylaştırıyor.
Bunların yanı sıra ilerleyen safhalarda (kaplama işleri için) Substance, (kabartma için) Zbrush gibi programlar da öğrenmeniz gerekecek. Tabii her şey zamanla, sindire sindire...
Son olarak, https://www.tr3d.com/ oldukça eski bir arayüze sahip eski bir site olmasına karşın, ilgi çekici başlıklar bulabileceğiniz, farklı çalışmalar görebileceğiniz ve fikir alış verişinde bulunabileceğiniz bir kaynak olabilir.
Başarılar dilerim. :)
Resim
Bitmez görünen mücadelede bir adım daha ilerlemek için...
Tılmesa
Empyrium
Salgın Koruyucusu
Salgın Koruyucusu
Mesajlar: 17
Kayıt: 08 Eyl 2018 10:25

Re: Modellemeler Hk

Mesaj gönderen Empyrium »

Rescuer yazdı: 02 Eki 2023 15:42 İKV'ye yakın modelleme programla alakalı değil sanat tarzıyla alakala bir durum. Bahsettiğiniz iki program da aynı işi yapmanıza yardımcı olur.
İş bulma açısından, sektörde hala 3ds Max yaygın olarak tercih ediliyor fakat çoğu iş ilan program konusunda bir dayatma yapmaz. Genellikle "3ds Max, Maya, Blender vb. programı bilen kişiler." şeklinde ilanlar verilir çünkü üç boyutlu modelleme programı bilmekten ziyade, üç boyutlu modellemenin mantığını öğrenmiş ve uygulayabilir düzeye gelmiş olmak önemlidir. İşin mantığını bir defa oturttuğunuzda programlar arası geçiş yapmak çok da zor olmaz.
Blender açık kaynak kodlu, ücretsiz ve son zamanlarda özellikle bağımsız geliştiriciler arasında yaygın kullanıma sahip olduğu için tercih edilebilir. Bahsettiğim durum program hakkında Türkçe veya İngilizce eğitim içeriği bulunmasını kolaylaştırıyor.
Bunların yanı sıra ilerleyen safhalarda (kaplama işleri için) Substance, (kabartma için) Zbrush gibi programlar da öğrenmeniz gerekecek. Tabii her şey zamanla, sindire sindire...
Son olarak, https://www.tr3d.com/ oldukça eski bir arayüze sahip eski bir site olmasına karşın, ilgi çekici başlıklar bulabileceğiniz, farklı çalışmalar görebileceğiniz ve fikir alış verişinde bulunabileceğiniz bir kaynak olabilir.
Başarılar dilerim. :)
tesekkur ederim
Kullanıcı avatarı
02ARMA02
Antrepo Bekçisi
Antrepo Bekçisi
Mesajlar: 721
Kayıt: 30 Nis 2013 21:48
Sunucu: Teşkilat
Klan: Lodos
Lonca: Hamunaptra

Re: Modellemeler Hk

Mesaj gönderen 02ARMA02 »

Mayayı niye blendere atıyorsun hocam suya koysana 🤭🤭🤭🤭
...COMANDANTE...


... Semsûr...
Memoo
Acemi Savaşçı
Acemi Savaşçı
Mesajlar: 4
Kayıt: 06 Şub 2012 00:33
Sunucu: Kuklacı
Klan: Arzın Çocukları
Lonca: MİR

Re: Modellemeler Hk

Mesaj gönderen Memoo »

hepsi aynı mantığı işliyor ama tavsiyem blender'dan yana olur hocam 3dsmax ve maya arayüzleri şahsımca kullanışlı değil blender gün geçtikçe arayüzü vs. geliştiriyor ve blender topluluğunda geliştirebildiği bir uygulama, topluluğun geliştirdiği ücretli veya ücretsiz addons (eklentiler) yerine göre çok kullanışlı oluyor.
Cevapla