Maya modelleme mi ikv'ye daha yakin bir modelleme yoksa blender mi arkadaslar?
Ayrica is acisindan hangisi daha iyi olur?
Modellemeler Hk
Re: Modellemeler Hk
İKV'ye yakın modelleme programla alakalı değil sanat tarzıyla alakala bir durum. Bahsettiğiniz iki program da aynı işi yapmanıza yardımcı olur.
İş bulma açısından, sektörde hala 3ds Max yaygın olarak tercih ediliyor fakat çoğu iş ilan program konusunda bir dayatma yapmaz. Genellikle "3ds Max, Maya, Blender vb. programı bilen kişiler." şeklinde ilanlar verilir çünkü üç boyutlu modelleme programı bilmekten ziyade, üç boyutlu modellemenin mantığını öğrenmiş ve uygulayabilir düzeye gelmiş olmak önemlidir. İşin mantığını bir defa oturttuğunuzda programlar arası geçiş yapmak çok da zor olmaz.
Blender açık kaynak kodlu, ücretsiz ve son zamanlarda özellikle bağımsız geliştiriciler arasında yaygın kullanıma sahip olduğu için tercih edilebilir. Bahsettiğim durum program hakkında Türkçe veya İngilizce eğitim içeriği bulunmasını kolaylaştırıyor.
Bunların yanı sıra ilerleyen safhalarda (kaplama işleri için) Substance, (kabartma için) Zbrush gibi programlar da öğrenmeniz gerekecek. Tabii her şey zamanla, sindire sindire...
Son olarak, https://www.tr3d.com/ oldukça eski bir arayüze sahip eski bir site olmasına karşın, ilgi çekici başlıklar bulabileceğiniz, farklı çalışmalar görebileceğiniz ve fikir alış verişinde bulunabileceğiniz bir kaynak olabilir.
Başarılar dilerim. :)
İş bulma açısından, sektörde hala 3ds Max yaygın olarak tercih ediliyor fakat çoğu iş ilan program konusunda bir dayatma yapmaz. Genellikle "3ds Max, Maya, Blender vb. programı bilen kişiler." şeklinde ilanlar verilir çünkü üç boyutlu modelleme programı bilmekten ziyade, üç boyutlu modellemenin mantığını öğrenmiş ve uygulayabilir düzeye gelmiş olmak önemlidir. İşin mantığını bir defa oturttuğunuzda programlar arası geçiş yapmak çok da zor olmaz.
Blender açık kaynak kodlu, ücretsiz ve son zamanlarda özellikle bağımsız geliştiriciler arasında yaygın kullanıma sahip olduğu için tercih edilebilir. Bahsettiğim durum program hakkında Türkçe veya İngilizce eğitim içeriği bulunmasını kolaylaştırıyor.
Bunların yanı sıra ilerleyen safhalarda (kaplama işleri için) Substance, (kabartma için) Zbrush gibi programlar da öğrenmeniz gerekecek. Tabii her şey zamanla, sindire sindire...
Son olarak, https://www.tr3d.com/ oldukça eski bir arayüze sahip eski bir site olmasına karşın, ilgi çekici başlıklar bulabileceğiniz, farklı çalışmalar görebileceğiniz ve fikir alış verişinde bulunabileceğiniz bir kaynak olabilir.
Başarılar dilerim. :)
Bitmez görünen mücadelede bir adım daha ilerlemek için...
Tılmesa
Re: Modellemeler Hk
tesekkur ederimRescuer yazdı: ↑02 Eki 2023 15:42 İKV'ye yakın modelleme programla alakalı değil sanat tarzıyla alakala bir durum. Bahsettiğiniz iki program da aynı işi yapmanıza yardımcı olur.
İş bulma açısından, sektörde hala 3ds Max yaygın olarak tercih ediliyor fakat çoğu iş ilan program konusunda bir dayatma yapmaz. Genellikle "3ds Max, Maya, Blender vb. programı bilen kişiler." şeklinde ilanlar verilir çünkü üç boyutlu modelleme programı bilmekten ziyade, üç boyutlu modellemenin mantığını öğrenmiş ve uygulayabilir düzeye gelmiş olmak önemlidir. İşin mantığını bir defa oturttuğunuzda programlar arası geçiş yapmak çok da zor olmaz.
Blender açık kaynak kodlu, ücretsiz ve son zamanlarda özellikle bağımsız geliştiriciler arasında yaygın kullanıma sahip olduğu için tercih edilebilir. Bahsettiğim durum program hakkında Türkçe veya İngilizce eğitim içeriği bulunmasını kolaylaştırıyor.
Bunların yanı sıra ilerleyen safhalarda (kaplama işleri için) Substance, (kabartma için) Zbrush gibi programlar da öğrenmeniz gerekecek. Tabii her şey zamanla, sindire sindire...
Son olarak, https://www.tr3d.com/ oldukça eski bir arayüze sahip eski bir site olmasına karşın, ilgi çekici başlıklar bulabileceğiniz, farklı çalışmalar görebileceğiniz ve fikir alış verişinde bulunabileceğiniz bir kaynak olabilir.
Başarılar dilerim.
- 02ARMA02
- Antrepo Bekçisi
- Mesajlar: 721
- Kayıt: 30 Nis 2013 21:48
- Sunucu: Teşkilat
- Klan: Lodos
- Lonca: Hamunaptra
Re: Modellemeler Hk
Mayayı niye blendere atıyorsun hocam suya koysana
...COMANDANTE...
... Semsûr...
... Semsûr...
-
- Acemi Savaşçı
- Mesajlar: 4
- Kayıt: 06 Şub 2012 00:33
- Sunucu: Kuklacı
- Klan: Arzın Çocukları
- Lonca: MİR
Re: Modellemeler Hk
hepsi aynı mantığı işliyor ama tavsiyem blender'dan yana olur hocam 3dsmax ve maya arayüzleri şahsımca kullanışlı değil blender gün geçtikçe arayüzü vs. geliştiriyor ve blender topluluğunda geliştirebildiği bir uygulama, topluluğun geliştirdiği ücretli veya ücretsiz addons (eklentiler) yerine göre çok kullanışlı oluyor.