İstanbul Kıyamet Vakti'nin Zaferi

Tüm İKV oyuncularının ortak paylaşım alanı
Kullanıcı avatarı
baraka1997
Antrepo Bekçisi
Antrepo Bekçisi
Mesajlar: 759
Kayıt: 15 Ara 2009 22:20
Sunucu: Eminönü
Lonca: Kuzgun Ve Yolcu

İstanbul Kıyamet Vakti'nin Zaferi

Mesaj gönderen baraka1997 »


"BİZİM ZAFERİMİZ"


Merhaba sevgili dostlar,
İstanbul Kıyamet Vakti'ne gönül vermiş sevgili oyuncular ve sayın yetkililer,
Öncelikle sizlere kendimi tanıtayım. Adım Boğaç Kılıçarslan. Malzeme Bilimi ve Nanoteknoloji Mühendisliği, 4. sınıf öğrencisiyim.
2010'da ilk defa bu oyun ile tanıştım, o günden beri sizlerle birlikte İstanbul Kıyamet Vakti oynuyorum.
2015 yılının ortasında üniversiteye hazırlanmak için oyunu bıraktım. Şimdi ise verdiğim bu karardan sonra kazandığım üniversiteyi bitirmek üzereyim ve 2020, Ocak ayı ile beraber büyük bir bilinç ve keyif ile tekrar oyuna başladım.

Bazılarınız beni düzenlenen eski
Fan Art Yarışmaları'ndan hatırlıyor:
Lafı daha fazla uzatmadan neden bu başlığı açtığımı anlatmak istiyorum. Oyunumuzun içinde bugün (23 Şubat 2020) itibari ile içinde bulunduğu durumdan ben de en az siz eski oyuncular kadar muzdaribim. Merak etmeyin, körlemesine eleştirel ya da körlemesine iyimser olmayacağım. "İstanbul Kıyamet Vakti, dijital oyun sektörü içerisinde yer alan bir oyun yani ticari bir üründür. Ürünler, üreticisine kazanç getirdiği sürece önemlidir ve hiçbir üretici zarar etmek istemez." Üretici gözünden bakarsak en önemli nokta bu, çok basit bir mantığı var aslında durumun. Korkmayın, size basitten başlatıp detaylarına kadar anlatacağım. Geri dönelim, bu etkileşimin bir de oyuncu yani tüketici boyutu var. "Oyuncular olarak biz bu oyuna doğrudan (Akçe) ve/veya dolaylı (İnternet, Elektrik) olarak para harcayan bir tüketicileriz. Tüketiciler, tükettikleri ürünün aynı kalitede kalmasını ya da kalitesinin artmasını beklerler. aksi halde bilinçli bir tüketici o ürünü tüketmekten vazgeçebilir." Şimdi gerçekçi bir şekilde elimizde ne var görelim:


Üretici ürünü üretmekte zorlanıyor, çünkü:
  • Ürün, yeni tüketicilerden kazanç getiremiyor.
  • Ürün, eski tüketicilerden zamanla daha az kazanç getiriyor.
Üreticinin Tahmini Güncel Durumu: Her geçen gün oyunun geliştirilmesi, düzeltilmesi ve yaygınlaştırılması için ayrılan sürekli maaşlar ve ani harcamalar için gerekli kaynak sağlanamıyor olabilir. Bu durumda çalışan sayısında azalma, yani ekonomik bir küçülme kararı verilmiş olabilir. Bu da gerekli olan kritik düzeltme ve geliştirmelerin zamanında ve kolay bir şekilde yapılabilmesinin önüne geçebilir. (Mesela 3 kişinin çalıştığı bir işi, 1 kişi daha yavaş ve daha zorlanarak yapar.)


Tüketici ürünü tüketmekte zorlanıyor, çünkü:
  • Eski ve/veya mevcut tüketiciler için ürünün kalitesini azaltan hataların çözülmesi, güncelleştirmelerin yapılması çok uzun sürüyor.
  • Yeni ve/veya olası tüketicinin ürünü keşfetmesi ve mevcut tüketici olma yolunda ürünün azalan kalitesinde ürünü benimsemek mümkün olmuyor.
Tüketicinin Tahmini Güncel Durumu: Oyun içerisinde haksız kazanca sebebiyet veren hataların zamanında düzeltilememesi, 55 seviye gözlükler, Maraton Adam efsunlar gibi gerekli eklentilerin gecikmesi, hikaye akışında önemli rolü olan yeni eklenti paketi güncelleştirmelerinin bekletilmesi gibi durumlardan dolayı oyunun eski tüketicileri oyunu terk ediyor olabilir. Bu da üreticinin, mevcut azalan tüketiciden daha az kazanç elde etmesine sebebiyet veriyor. Aynı zamanda yaşanan oyuncu kayıpları yeni oyuncuların tek başlarına oyunu benimsemesini ve oyunda aşama katetmesini zorlaştırıyor olabilir.

Tüm bu analizlerim üzerine, hem üretici hem de tüketici için işlevsel olacağını düşündüğüm bir çözüm önerim var. Eğer siz de dediklerime hak veriyorsanız ve destek olursanız, bu çözüm, hepimizin çözümümü ve "BİZİM ZAFERİMİZ" olabilir.
Oyunun eski canlılığının çok daha ötesine çıkabilecek bir potansiyeli var. Bunun için oyuna yeni oyunculara ulaşmak onları oyunumuza kazandırmak gerekiyor. "Nasıl yapılabilir" sorusundan önce "kim yapmalı" sorusuna açıklık getirmek gerekiyor. HEPİMİZ! Hem üretici hem de tüketici birlik olmalı.

Üniversitedeki arkadaşlarımla farklı düşünce ve görüşleri bir araya getirecek her türlü konunun, eserin ve fikrin konuşulabildiği
KUZGUN VE YOLCU adında MADDİ GETİRİSİ OLMAYAN bir YouTube kanalı kurduk. Bu kanal içerisinde, eski oyuncuları oyunumuz ile tekrar bir araya getirmek ve potansiyel yeni oyuncuları oyunumuz ile tanıştırmak ve tabi eğlenerek güzel vakit geçirmek için
"İstanbul Kıyamet Vakti Oynuyoruz" adı altında GamePlay/WalkThrough formatında yeni bir seriye başladık.



Oyunumuza yeni oyuncular katmak için YouTube kullanan potansiyel oyuncunun anasayfadaki hikaye akışının önüne düşmemiz gerekiyor. ("Biz" demek istemiyordum ancak GamePlay/WalkThrough formatında İstanbul Kıyamet Vakti içeriği üreten başka hiçbir kanala denk gelemedim. Eğer varsa, onları da bulmamız, desteklememiz lazım.) Sizin yapabileceğiniz en büyük yardım, içeriğimizin varlığından haberdar olmanız ve sezonluk videoları keyifle izleyerek bize ve ortak hedefimize destek olmanız.

Beklentilerimiz ve planlarımız doğrultusunda ilk sezonumuzu yayınlamaya başladık.
İlk sezona özel her çarşamba günü saat 14:00'da yeni bölümleri yayınlıyoruz.

Hedefimize giden bu yolda fikrimize göz attığınız ve/veya ortak olduğunuz için teşekkürü borç bilirim.

Saygılarımla,
Resim
ÖNEMLİ: Doğru ve tam yazımı ile <Kuzgun Ve Yolcu> loncasındaki Graphene [59], ÇÖREKADAM [59], SigmoidSinus [59] karakterlerimden başka karakterim yoktur.
Kullanıcı avatarı
BayTerapi
Mebrure'nin Adamı
Mebrure'nin Adamı
Mesajlar: 2643
Kayıt: 02 Nis 2016 22:16

Re: İstanbul Kıyamet Vakti'nin Zaferi

Mesaj gönderen BayTerapi »

Devam et Boğaç, çok mutlu oldum arkandayım. O:-)
kedi
Kullanıcı avatarı
oligarshi
Cin Avcısı
Cin Avcısı
Mesajlar: 163
Kayıt: 24 Oca 2010 13:56
Sunucu: Eminönü
Klan: Arzın Çocukları
Lonca: Aldem

Re: İstanbul Kıyamet Vakti'nin Zaferi

Mesaj gönderen oligarshi »

Tebrik ederim çok güzel noktalara değinmişsin. Destekçinim, umarım aynı azimle devam edersin.
* Ya bir yol bul, ya bir yol aç, yada yoldan çekil.

2007 - ?
Kullanıcı avatarı
GENJORI
Işık Hanım'ın Elemanı
Işık Hanım'ın Elemanı
Mesajlar: 244
Kayıt: 10 Eki 2010 22:05
Sunucu: Eminönü
Klan: Lodos
Lonca: Dikduranlar Sertvuranlar

Re: İstanbul Kıyamet Vakti'nin Zaferi

Mesaj gönderen GENJORI »

Takipteyim. Başarılar
Kullanıcı avatarı
mstfmrt
Çınaraltı Müdavimi
Çınaraltı Müdavimi
Mesajlar: 831
Kayıt: 11 Tem 2015 16:19
Sunucu: Eminönü
Klan: Lodos

Re: İstanbul Kıyamet Vakti'nin Zaferi

Mesaj gönderen mstfmrt »

Üretici-Ürün-Tüketici arasındaki ilişkiyi çok iyi açıklamışsın tebrik ederim. Fakat YouTube kanalı kısmından sonrasına anlam veremedim. Sence de böyle bi şey yapmak senin deyiminle "bozuk ürün"ün reklamını yapmak değil midir? Bir çikolatanın tadı güzel değilse onu sevdirecek olan şey herkesin çikolata tatlıymış gibi davranması değil, üreticinin o çikolata üzerinde çalışarak onu tatlı yapmasıdır.

Üretici kısmına gelirsek, geliştiriciler oyuncu azlığından dolayı üretim yapamıyor kısmına kesinlikle katılmıyorum. oyunun 2012de çok güzel bi kitlesi varken neden 6 yıl boyunca güncelleme gelmedi? o zamanlar bu kadar kritik sorunlar da yoktu, en büyük derdimiz 200m sınırı ve bazı tılsımların hatalı çalışmasıydı. O zaman düzeltilmesi gereken çoğu şey hâlâ düzeltilmedi, ben de bu ciddiyet eksikliğinin meyvelerini şu an yemelerini doğru buluyorum. Kanalınızda başarılar, umarım iyi yerlere gelirsiniz, fakat dediğim gibi söylemlerinizde çelişki buluyorum.
SnooW
Sahaf Yardımcısı
Sahaf Yardımcısı
Mesajlar: 132
Kayıt: 25 Haz 2012 10:39
Sunucu: Kuklacı
Klan: Arzın Çocukları

Re: İstanbul Kıyamet Vakti'nin Zaferi

Mesaj gönderen SnooW »

Ne diyon birader oyunla ilgilenen mi var ne üreticisinden bahsediyon
Kullanıcı avatarı
choqpith00
Sahaf Yardımcısı
Sahaf Yardımcısı
Mesajlar: 147
Kayıt: 09 Haz 2011 15:02
Sunucu: Teşkilat
Klan: Arzın Çocukları
Lonca: Kuva-İ Milliye

Re: İstanbul Kıyamet Vakti'nin Zaferi

Mesaj gönderen choqpith00 »

Elinize emeğinize sağlık. Umarım '' BİZİM ZAFERİMİZ'' istediğiniz sonucu verir.
Kimi sadece savaşmak için klana girer.
Kimi menfaat için klana girer.
Kimide KLANI İÇİN ÖLMEYE GİDER.


Paşaxcheremstar ^^
Kullanıcı avatarı
onurcinucen
İskele Babası
İskele Babası
Mesajlar: 31
Kayıt: 10 Ağu 2016 01:30

Re: İstanbul Kıyamet Vakti'nin Zaferi

Mesaj gönderen onurcinucen »

Eğer beraber oynarız dersen sıfırdan başlayabilirim reis hangi sunucuysa fark etmez yeter ki farkındalık yaratabilelim
Kullanıcı avatarı
KraToSs
Meteor Kaşifi
Meteor Kaşifi
Mesajlar: 1656
Kayıt: 01 Ağu 2010 23:04

Re: İstanbul Kıyamet Vakti'nin Zaferi

Mesaj gönderen KraToSs »

SnooW yazdı: 25 Şub 2020 00:34 Ne diyon birader oyunla ilgilenen mi var ne üreticisinden bahsediyon
+ buna benzer konular hep açıldı boşuna kendinizi yoruyorsunuz. İlk önce sizi bi muhattap alsınlar
Herhangi bir düşünce,konuya,fikiri sindirmeye çalışan,silen, özgürlük sunmayan ikv yönetimi yüzünden pek yorum atasım gelmiyor.
Esadullah
Kara Cin Düşmanı
Kara Cin Düşmanı
Mesajlar: 3448
Kayıt: 23 Nis 2010 23:38
Sunucu: Eminönü

Re: İstanbul Kıyamet Vakti'nin Zaferi

Mesaj gönderen Esadullah »

SnooW yazdı: 25 Şub 2020 00:34 Ne diyon birader oyunla ilgilenen mi var ne üreticisinden bahsediyon
Selamlar,

Kardeşim umarım zafere ulaşırsın, senin gibi bir kaç arkadaşımız ses çıkardı velakin karşılık alamadı. Yetkililerin butür yapıcı oyuncularla etkileşime geçip, yapacakları işe destek vermeleri gerekir.

Yanlız SnooW isimli arkadaşında hakkını yememek gerek..
İKV dünyasında, sadece Eminönü Sunucusu'nda; EsedullahŞifa(59), EsedullahBüyü(59) ve esedullahAli(59) isimli karakterlerim bulunmaktadır. Çakma karakterin verdiği/vereceği huzursuzluklardan mesul değilim.
ÖZGÜR FİLİSTİN :flag_ps: :flag_tr:
Cevapla