HK / Project DEV

İKV dışındaki konularla ilgili paylaşımlarınız
Cevapla
Kullanıcı avatarı
therose
Işık Hanım'ın Elemanı
Işık Hanım'ın Elemanı
Mesajlar: 220
Kayıt: 12 Nis 2015 19:04
Sunucu: Eminönü
Lonca: Organize Suç
Konum: Suzan

HK / Project DEV

Mesaj gönderen therose » 21 Eyl 2019 07:37

Merhaba, uzun zaman boyunca var olan bir Massive Multiplayer Online Role Playing Game(MMORPG) üzerinde geliştirmeler yapıyordum. Var olan bir şeyi geliştirme konusunda yeterince çaba sarf ettikten sonra nereye gideceğini bilmesem bile Unity3D oyun motorunu kullanarak oyun tasarlamaya, geliştirmeye başladım.

Profesyonel değil kişisel bir projedir.

Buraya Harita ve yazılım tarafında yapacağım çoğu geliştirmeyi günlük tarzında atacağım.
Yaptığım projeyi İstanbul Kıyamet Vaktine esinlenerek yapmıyorum fakat küçük tatlı benzetmeler yapacağım.
Oyun tarzı henüz belli değil. (MMORPG, FPS, Survival)

Modelleme konusunda çok fazla bilgim yok fakat araştırmaları derin tutuyor ve satın aldığım kurslarımdan destek alıyorum.
Bunun yanında gözüme kestiremediğim objelerde hazır assetleri kullanıyorum. Kendimi geliştirdikçe kendim yapacağım.
Ayrıca texture hataları var UV Map konusunu detaylı olarak öğrenme safhasındayım. Önerilerinize açığım

Kullandığım modelleme programları:
- Blender 2.76 - Blender 2.80
- Cinema 4D
- Unity assets (ProBuilder)
- 3dsMAX (Az miktarda)

Burada gördüğüm kadarıyla geliştirici olarak konu paylaşmış ve projelerine devam eden;
@Serinplay
@FrenzyTR
@devq7
ve görmediğim diğer geliştirici arkadaşlarıma projelerinde başarılar dilerim.


Harita başlangıç haritasıdır ve tamamen kendim yapmaktayım. Açık dünya olarak yavaş yavaş genişletilmektedir.
Kullanılan karakter giydirmedir. Uçmak, Koşmak, Sağ Click yakın bakış ve yürümek gibi özellikleri vardır.

Resimler: (Anti Aliasing Kapalıyken çektim.)


Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Yıkıcı eleştiriler değil yapıcı eleştirilere açığım. Forum kurallarına uygun, konuyu ve kullanıcıların mesajlarını baltalamadan yorum yapalım. O:-)
6.09.2019 Kıyamet Günlüğüm = BKZ;
21.09.2019 HK Project DEV = BKZ

Hakan Enes KARATOPAK

Kullanıcı avatarı
therose
Işık Hanım'ın Elemanı
Işık Hanım'ın Elemanı
Mesajlar: 220
Kayıt: 12 Nis 2015 19:04
Sunucu: Eminönü
Lonca: Organize Suç
Konum: Suzan

Re: HK / Project DEV

Mesaj gönderen therose » 21 Eyl 2019 08:07

Konuyu paylaştıktan sonra gözüme bir şey takıldı.

Sokak lambalarında herhangi bir efekt yok bir shining lens flare ekleyeyim dedim.
Oyuna ilk girişte sanki yeni açılıyormuş gibi olsun diye Fade Speed 0.5 yaptım İleri ki zamanlarda video paylaştığımda belli olacaktır.


Resim
6.09.2019 Kıyamet Günlüğüm = BKZ;
21.09.2019 HK Project DEV = BKZ

Hakan Enes KARATOPAK

Kullanıcı avatarı
therose
Işık Hanım'ın Elemanı
Işık Hanım'ın Elemanı
Mesajlar: 220
Kayıt: 12 Nis 2015 19:04
Sunucu: Eminönü
Lonca: Organize Suç
Konum: Suzan

Re: HK / Project DEV

Mesaj gönderen therose » 21 Eyl 2019 08:43

Tamamen doğaçlama ilerliyorum:

Sağ taraftaki direkten bir anda kıvılcım çıkmaya başladı ve lamba bir anda söndü. Arıza ekibine haber verdim kısa bir süre sonra onaracaklarını söylediler. Umarım diğer direğe sıçramadan onarım yapılır.

Ayrıca etrafı bir duman sardı. Hiç hayra alamet değil.


6.09.2019 Kıyamet Günlüğüm = BKZ;
21.09.2019 HK Project DEV = BKZ

Hakan Enes KARATOPAK

Kullanıcı avatarı
Serinplay
Mezarlık Bekçisi
Mezarlık Bekçisi
Mesajlar: 1104
Kayıt: 15 Ağu 2016 23:11

Re: HK / Project DEV

Mesaj gönderen Serinplay » 21 Eyl 2019 13:25

Başarılar diliyorum.Blender da modelleme ve texture kısmında takıldığın bir yer olursa bilgim dahilinde yardımcı olabilirim.
─∘Serinplay 2016-2018∘─

Güncel Tasarım ve Çalışmalar

Kullanıcı avatarı
FrenzyTR
Salgın Koruyucusu
Salgın Koruyucusu
Mesajlar: 12
Kayıt: 18 Eyl 2018 00:12

Re: HK / Project DEV

Mesaj gönderen FrenzyTR » 21 Eyl 2019 15:12

Merhaba. Başlamak bile çok önemli ve büyük bir adım. İnşallah bitirmek de nasip olur. Dilersen her türlü takıldığın noktada elimden geldiğince yardımcı olurum.
Experienced Game Developer (Windows/Android/IOS) for 8 years.
MMORPG Projemiz.

Kullanıcı avatarı
devq7
İskele Babası
İskele Babası
Mesajlar: 45
Kayıt: 12 Ağu 2019 21:52
Sunucu: Eminönü
Konum: İstanbul

Re: HK / Project DEV

Mesaj gönderen devq7 » 21 Eyl 2019 18:25

Merhaba,

Umarım herşey gönlünce olur.Başarılar dilerim.

Kardeşlere selam, abilere RESPECT :crown:
Ricardo Quaresma #7
[DEV] Q7 Youtube Kanalı
Eski, eskide mi kalıyor sahi ?

Kullanıcı avatarı
therose
Işık Hanım'ın Elemanı
Işık Hanım'ın Elemanı
Mesajlar: 220
Kayıt: 12 Nis 2015 19:04
Sunucu: Eminönü
Lonca: Organize Suç
Konum: Suzan

Re: HK / Project DEV

Mesaj gönderen therose » 21 Eyl 2019 23:58

Serinplay yazdı:
21 Eyl 2019 13:25
Başarılar diliyorum.Blender da modelleme ve texture kısmında takıldığın bir yer olursa bilgim dahilinde yardımcı olabilirim.
Teşekkür ederim. Modelleme konusunda şuan çabalamalarım sürüyor ama texture konusunda bayağı acılar çekeceğim gibi ':)
Hayırlısı çözerim bir şekilde, çıkmaz yola girersem danışabilirim. :raised_hands:
FrenzyTR yazdı:
21 Eyl 2019 15:12
Merhaba. Başlamak bile çok önemli ve büyük bir adım. İnşallah bitirmek de nasip olur. Dilersen her türlü takıldığın noktada elimden geldiğince yardımcı olurum.
İnşallah, çok teşekkür ederim gerçekten. :raised_hand:
devq7 yazdı:
21 Eyl 2019 18:25
Merhaba,

Umarım herşey gönlünce olur.Başarılar dilerim.

Kardeşlere selam, abilere RESPECT :crown:
Umarım, teşekkür ederim :clap:
6.09.2019 Kıyamet Günlüğüm = BKZ;
21.09.2019 HK Project DEV = BKZ

Hakan Enes KARATOPAK

Kullanıcı avatarı
therose
Işık Hanım'ın Elemanı
Işık Hanım'ın Elemanı
Mesajlar: 220
Kayıt: 12 Nis 2015 19:04
Sunucu: Eminönü
Lonca: Organize Suç
Konum: Suzan

Re: HK / Project DEV

Mesaj gönderen therose » 23 Eyl 2019 01:33

Tekrardan merhabalar,

Texture konusunda gerçekten sıkıntılar çekiyordum. @FrenzyTR Önerisi ve yardımları sayesinde yaptığım modellemeye uyduracağım textureleri photoshopta tek bir resim haline getirip UVlerini ayarlamaya başladım.
Yaptığım bazı modellerde Substance Painter'i öğrenene kadar texturelere fazla önem vermeyeceğim. Texture kaplamayı yavaştan öğrendiğime göre artık modelleme konusunda yavaş yavaş kendimi geliştirmeye başlayacağım. Bu arada @FrenzyTR'ye gerçekten müteşekkirim. :pray:

Texture ile ilgili bir örnek:(Şimdilik kaliteli textureler kullanmıyorum dediğim gibi)

Resim

Şehirde biraz değişiklik yaptım bu değişiklikler kalıcı değişiklikler değil. Sadece birkaç şey denerken orada kalan ve yerini değiştirmediğim değişiklikler. Binalar bana ait değil şehir dolu dolu gözüksün diye koyduğum modeller.

Resim

Gelelim ilk yaptığım modellemeye... Şehirde eksikliğini hissettiğim bir şey. Aman kurcalamayın çarpılırsınız >:)

Resim
Resim
6.09.2019 Kıyamet Günlüğüm = BKZ;
21.09.2019 HK Project DEV = BKZ

Hakan Enes KARATOPAK

Kullanıcı avatarı
FrenzyTR
Salgın Koruyucusu
Salgın Koruyucusu
Mesajlar: 12
Kayıt: 18 Eyl 2018 00:12

Re: HK / Project DEV

Mesaj gönderen FrenzyTR » 23 Eyl 2019 01:51

Tekrar merhaba, elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım dilediğin zaman. Bir katkımız olduysa ne mutlu bana. Tekrardan başarılar dilerim, iyi çalışmalar. :relaxed:
Experienced Game Developer (Windows/Android/IOS) for 8 years.
MMORPG Projemiz.

Kullanıcı avatarı
therose
Işık Hanım'ın Elemanı
Işık Hanım'ın Elemanı
Mesajlar: 220
Kayıt: 12 Nis 2015 19:04
Sunucu: Eminönü
Lonca: Organize Suç
Konum: Suzan

Re: HK / Project DEV

Mesaj gönderen therose » 23 Eyl 2019 02:07

FrenzyTR yazdı:
23 Eyl 2019 01:51
Tekrar merhaba, elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım dilediğin zaman. Bir katkımız olduysa ne mutlu bana. Tekrardan başarılar dilerim, iyi çalışmalar. :relaxed:
:pray: :pray: :pray:
6.09.2019 Kıyamet Günlüğüm = BKZ;
21.09.2019 HK Project DEV = BKZ

Hakan Enes KARATOPAK

Cevapla

“Konu Dışı” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir