Türk Yapımı Oyunlar

İKV dışındaki konularla ilgili paylaşımlarınız
Cevapla
Kullanıcı avatarı
ghoul
Şarapçı'nın Sırdaşı
Şarapçı'nın Sırdaşı
Mesajlar: 86
Kayıt: 17 Oca 2018 02:37
Konum: Amasya

Türk Yapımı Oyunlar

Mesaj gönderen ghoul » 06 Haz 2018 08:38

Türk yapımı oyunların %95'i düşük ekipmanlı bilgisayarlarda çalışması için tasarlanıyor. Peki neden? Sebebinin çoğu zaman sömürü üzerine olduğunu düşünüyorum. Wolfteam vardır ekran kartınızın çok iyi olmasına gerek yoktur. Ama para vermeden oyun oynatmazlar size. Zula içinde geçerli bu durum. Yorumlarınızı bekliyorum :thinking_face:

Kullanıcı avatarı
Serinplay
Arzuhalci'nin Adamı
Arzuhalci'nin Adamı
Mesajlar: 1088
Kayıt: 15 Ağu 2016 23:11
İletişim:

Re: Türk Yapımı Oyunlar

Mesaj gönderen Serinplay » 06 Haz 2018 11:31

Düşük gereksinimlere sahip olması aslında iki taraf içinde iyi birşey.Düşük gereksinime sahip olması bir oyunu sömürü amaçlı yapıldığını göstermez.Benim için önemli olan oyunun beni kendine çekmesi , zevkli bir oynayış sunması , para ile üstünlük sağlanmaması ve görsel olarak tatmin etmesi.Bu görsel olarak tatmin olmak çok gerçekçi grafikler ile değil tabi ki.Mesela İKV'nin animasyonları kütük gibi değilde daha yumuşak hareketler olsaydı oyun göze daha hoş gelirdi.Görsel olarak sahneleri , manzaraları güzel.Zaten bunu müziklerle desteklemişler.

Elbette oyunların hayatta kalabilmesi için para kazanmaları lazım lakin bunu pay2win'e çevirerek yapmamaları lazım.Mesela Silah Yükseltme ürünü koyup insanları hasarları artsın diye bir ürüne muhtaç etmek yerine yükseltme işini oyun içinde yapılan bir özellik olarak getirmeli , parlama efekti ise marketten satın alınılabilir şekilde yapılmalıydı.Ama yapmadılar çünkü silah yükseltme, kutudur,plustır bu oyunu oynamak isteyenden gelecek kesin paraydı.Puanlarını sıfırlamak istiyorsan 1 kez Çemberlitaş kutu alman gerekiyor.Hasarını yükseltmek için silah yükseltme...

Düşük gereksinimli olması hem yapan kişi için hem oynayan kişi için kolaylık sağlıyor.Ama oyuncuyu elinde tutmaya çalışmak yerine direk oyuncunun cebine göz dikiyorsa o oyunlar pek uzun ömürlü olmayacaktır.Ben özellikle el çizimi kaplamalar ile yapılan oyunları severim.Düşük grafiklere sahip olmasına karşın daha hoş bir görüntüye sahiptir.Örnek verecek olursam World of Warcraft.Canlı renklere sahip oyunlar.(Hand Painted 3D Model yazarak aratabilirsiniz.)

Bir oyunun %50'si sanat olduğu için görseller tabi ki önemli ama piyasa gerçekçi grafikleri olupta tutunamayan tatsız tutsuz oyunlar ile dolu.Binbir emekle yapılmış üst düzey oyunlar var ancak hiçbiri kolay kolay tat vermiyor.Oyuncuyu tutamıyor.Üstüne istediği gereksinimlerin yüksek olması düşük sistemlere sahip oyuncuları işin başında kaybetmeleri demek.Tabi düşük gereksinimleri olsun diyerekte iğrenç grafiklerde oyunlar kimse yapmaz.İşte burada devreye el çizimi kaplamalar giriyor.Aslında MMORPG oyunları için gereksiz yere grafikleri yüksek tuttuklarını düşünüyorum.O sert kontrastlı grafikler hiç hoş değil.Birçok oyun oynadım ama gerçekten hepsi birbirinin aynısı gibiydi.Otomatik yön bulması olan oyunlar oyuncunun elinden araştırma hakkını alıyor.İKV'de mesela araştırıp kendin birşeylerin yerini bulabiliyorsun.Benim İKV'de sevdiğim bir diğer özellik ise animasyonlar , ara sahneler izlemek yerine görev metinlerini okuyarak oyuncunun kafasında bunları canlandırması , hayal gücünü kullanması.Tabi İKV maalesef Plus paket gibi birşeye sahip.Genele yazmak için para vermemiz gereken bir oyun.Adınıza büyük harf koymak için para vermeniz gereken bir oyun.Oyunu severek oynadım , güzel zamanlar geçirdim ama oyun iyice paraya dönüşüp , kısır bir döngüye girdi.Ve oyundan aldığım zevk tükenince bıraktım çünkü bu kısır döngüde zaman kaybetmek anlamsızdı.Bossların böyle ulu orta yerlerde olması da sanırım geliştiricilerin hayal güçlerini pek kullanmamalarından kaynaklı.Eski ruhunu kaybeden bir oyunu diriltmek için eski ekibin hayal gücü lazımdı oysaki.

Wolfteam zamanında zevkli bir oyundu.Kore yapımı bir oyun diye biliyorum.Metin2'de kore yapımı.Zaten bu uzak doğuda en çok oynanan oyun türü RPG.MMOFPS oyunlar bir zaman sonra aynı şeyi yapıp durmaktan dolayı oyuncuyu sıkabilir.Bunun yanı sıra markete sürüsüne üstünlük sağlayan ürün koyarak diğer oyuncuları da oyundan soğutabilirler.Oyun geliştiricileri tabi ki emeklerinin karşılığını isterler.Bu onların hakkı ama markete koydukları ürünleri sırf satılması için ticari oyunlar yapar , oyundaki dengeyi parası olana göre ayarlarlar ise o oyunlar cidden sömürüye dönüşüyor.Zula gibi bir oyunu yapmanın zor olduğunu sanmıyorum.Bir harita tasarlayıp oyuncuları kapıştırmak vesaire.Animasyonları , silahları herşeyi hazır olarak marketlerde bulunuyor.Zaten kendileri de yaparlar modellemek en basit iş.Açıkçası gözümde yapılması en kolay oyun türü.Bunca zaman niye başka bir firma bunu yapmadı diye merak ediyorum.İlk çıktığı zamanlarda Türk oyunu diye denemiştim.Şu an sanırım pay2win'den ibaret bir oyun.Marketinde ki o kadar ıvır zıvır bunu gösteriyor.Gerçi o oyunun her yeri pay2win olsa ne yazar.Dediğim gibi önemli olan grafikleri değil.Oyunları bu şekilde yargılayamayız.Marketine bakıp yargılamak daha doğru olur.

Oyunları hedef kitlesine ve firmanın bütçesine göre yapıyorlar.Ne kadar iş gücü o kadar bütçe.Ben piyasada çok fazla Türk yapımı oyun olup olmadığını bilmiyorum.Pek fazla olduğunu da zannetmiyorum.Çoğu dışarıdan alınıp yerelleştirme yapılmış oyunlar.Yani bu işi "Türk yapımı oyunlar" diyerek yorumlamak yanlış.Zaten ben genel olarak yorumladım çünkü her oyunda var bu.Bu işin temelinde çok basit bir olay var.Oyunun ücretsiz olması...

Sözün özü bu durumun sebebi oyunun düşük sistem gereksinimli olması veya Türk yapımı olması değil oyunun Free 2 Play olması.Birşeyi ücretsiz sunuyorsan o şeye harcadığın emeğin karşılığını bir şekilde alman lazım.Benim şu ana kadar 2 Türk yapımı oyunda gördüğüm şey işin ayarını tutturamadıklarıdır.Her f2p oyunda böyle şeyler var.League of Legends , CS:GO gibi oyunlar ise oyuncular için kostüm , silah kaplaması satarak çok iyi gelir elde ediyorlar ve para verenin üstün olmadığı oyunlardır.Ama bu tür oyunlar dünya çapında oynanıyor.Şimdi İKV markete daha güzel kostümler koysaydı eminim oradan iyi gelir gelirdi ama onlar reçetelere akçe ile alınan madenler eklemeyi terci ettiler.Neyse şimdi tüm oyunlar üzerinden bu işi yorumlarsam yazı çok uzayacak çünkü öyle oyunlar var ki bizim oyunlar yanında yine iyi kalıyor.Para harcamadan bir yere kadar oynayıpta ardından para ödemeden gelişemediğin oyunlar mı desem , direk marketten eşya alabildiğin oyunlar mı desem.Yorumlamam bu kadar :)
─∘Serinplay 2016-2018∘─

Kullanıcı avatarı
mstfmrt
Arzuhalci'nin Adamı
Arzuhalci'nin Adamı
Mesajlar: 1002
Kayıt: 11 Tem 2015 16:19
Sunucu: Eminönü
Klan: Lodos

Re: Türk Yapımı Oyunlar

Mesaj gönderen mstfmrt » 06 Haz 2018 12:10

ülkede yeni yeni oluşan bir oyun kültürü var. yüksek ekipmanlı oyuncular diye nitelendirmek değil de, bilinçli oyuncu zula oynamaz, onun yerine pubg oynar, fortnite oynar, parasını bir kere verir ama daha sonra para vermeden de bi yerlere gelebilecek, eğlenebileceği oyunu oynar.(bu oyunları oynamıyorum, sadece popüler oluşlarından yola çıkarak örnek verdim) zula çok fazla ülkede oynanıyor fakat yayıldığı ülkelere bakarsak hemen hemen hepsi bizim gibi daha oyun kültürü oluşmamış ülkeler. Ülkemize nasıl sinema, edebiyat, teknoloji geldiğinde ilk başta yadırganmışsa oyun da öyle yadırganıyor.(ben çocuk muyum oyun oynayayım, başkasının eşyasına emeğine göz dikeyim, ne de olsa oyun, burada emek hırsızlığı yaparsam beni kimse yargılayamaz vs) Oyun kültürü nasıl gelişir diyorsan, oyuncular önce oyunlara para vermeyi oyunu korsan indirmeye tercih edecek, oyun f2p olsun ama ben yine de geliştiricinin emeklerini çöpe atmamak için beni de eğlendirecek kostümler, kaplamalar alayım ki o adam bunu şevkle geliştirsin diyebilecek, aynı zamanda nitelikli yerli oyunlar varken türkler yapamıyo abi yaa, diyip yabancı oyunlara saldırmayacak.

Böyle bir oyun kültürü oluşana kadar ise ülkemizdeki geliştiriciler sanırım bilinçli oyunculara değil de internet cafe playerlarına yönelik oyunlar yapacak.

Günlüğümü okumak için tıklayın.

Resim
Gizlenmiş İçerikGöster
Resim
ResimResim

Kullanıcı avatarı
Rescuer
Mebrure'nin Adamı
Mebrure'nin Adamı
Mesajlar: 2622
Kayıt: 05 Ara 2009 19:43
Klan: Lodos
Konum: Sakarya

Re: Türk Yapımı Oyunlar

Mesaj gönderen Rescuer » 07 Haz 2018 14:07

%95'i düşük ekipmanlı bilgisayarlarda çalışması için tasarlanıyor dersek yanlış olur öncelikle onu belirtmem lazım.
Düşük ekipmanlı cihazlar için tasarlanmaya çalışıyor fakat bir çoğu başarılamıyor, yola çıkarken istenenlerle alınan çıktı tutmuyor. Çünkü düşük sistem özelliklerine sahip bilgisayar için oyun tasarlamak aslında en zor iştir. İşin içine her açıdan daha fazla çaba koymanız gerekir. Ne gibi? Daha optimize kodlar yazmak gibi, daha iyi sıkıştırma yöntemleri bulmak gibi, daha düşük üçgen sayısına sahip modeller çizip yüksek üçgen sayısına sahip modellerle yarışmaya çalışmak ve üçgen sayısındaki farkı kaplama kalitesiyle kapatmaya çalışırken yine performans dostu olması için kaplama boyutunu düşük tutmaya ve hatta rakipler bir objeye iki kaplama atarken; üç objeye tek kaplamayı yettirmeye çalışmak gibi, düşük detaydaki modelim güzel görünsün diye aynı zamanda düşük sistemlerde iyi çalışabilecek daha optimize shaderlar yazmak gibi ve düşük detayı sanatla kapatabilmek için işin içine daha çok sanat katmak gibi... Gibi gibi gibi... Anlayacağınız düşük sistemler için oyun yapmak zordur ve herkes başaramaz. Şu an Türkiye'de bunu başarabilecek bilgi, birikim ve yeteneğe sahip çok az ekip/insan bulunmaktadır. Dolayısıyla bu kadar zahmete katlanıp, beş kuruş fazla kazanmayı istemek, bunu başarabilmiş her ekibin sonuna kadar hakkıdır. Lakin göz ardı edilmemesi gereken bir husus daha var. Türkiye'de cihazların özellik ortalaması biraz düşük. Bunun temel sebepleri insanların gelir düzeyleri ve elektronik eşyaların yüksek fiyatları. O kadar uzun süre emek verip bir iş ortaya koyduğunuzda, bu işin mümkün olan en geniş kitleye ulaşması ve mümkün olan en fazla insan tarafından oynanması/tanınması sizi de mutlu etmez mi? Yüksek sistemler için yüksek grafikli oyunlar yapmak inanın çok daha kolay ve çok daha az zahmet gerektiriyor.
Zula'ya gelince gelir modeli konusunda izlenen politika hakkında bir şey diyemem, ekibin planları ve hedef kitlesi doğrultusunda kendi karar vereceği bir mesele. Ancak oyun olarak ortaya konan iş gerçekten harika. Türü ne olursa olsun, on binlerce/yüz binlerce insanın bağlanacağı bir çevrim içi oyun hazırlamak çok zor iştir. İşin içerisine tecrübe edemeyenlerin anca %20-25'ini kavrayabileceği çok farklı parametreler girer. Kaldı ki Zula grafik, oynanış ve optimizasyon açısından gerçekten son derece başarılı bir iş. Ayrıca yürütülen yayınlama kampanyaları da çok akıllıca ve çok başarılı.
İKV, Kabus 22, Zula, M&B, Kader Mühürleri gibi oyunlar gerçekten Türkiye'nin ihtiyacı olan üst düzey işler. Bunlara ihtiyacımız var.
Resim
Bitmez görünen mücadelede bir adım daha ilerlemek için...
Tılmesa

Cevapla

“Konu Dışı” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir