Silah Tipi Güncellemesi - Soru Cevap

Merak ettiğiniz soruların yanıtlarına buradan ulaşabilirsiniz
Cevapla
Nerull
Legendary Developer
Mesajlar: 1131
Kayıt: 13 Eki 2009 16:47
İletişim:

Silah Tipi Güncellemesi - Soru Cevap

Mesaj gönderen Nerull »

1) Silahlar ile ilgili hata ne idi?

Bazı silahların, kesici, ezici, delici özellikleri hatalı çalıştığı için, yaratıkların zırhlarından etkilenmemeleri.

2) Hatanın fark edilmesi neden bu kadar uzun sürdü?


Devasa Online Oyunlarda, uzun test süreçleri geçirilebilir. Ancak bazı sorunlar, sadece, çok sayıda oyuncu ile geçirilen 3-5 aylık zaman peryotlarında kendilerini belli ederler. Örneğin, eşyalardan birinde hata olduğunu varsayın. Oyuncuların bunu fark ederek, popülerleştirmeleri, bu eşyanın fiyatının artması vs. genelde 3-5 aylık peryotlardan önce ortaya çıkmaz. Ayrıca birbirine bağlı pek çok dinamik vardır. Örneğin 3 sene önceki silah hızları ile iglili hata, birbirine bağlı bir kaç olayın sonucunda ortaya çıkmıştı. Bu tarz düzenlemeler eksiklikler Devasa Online Oyunların doğasında vardır, sıklıkla görülürler ve güncellemelerle düzeltilirler.

Burada bahsedilen hata, en popüler olması yavaş silah olmasından dolayı beklenen ve kullanılması normal karşılanan iki silahta birden kendini göstermiştir. Geliştiricilerin, Gm'lerin ve Test ekibinin gözünden kaçmış olan bu hatayı, malesef oyuncularımızdan da tam olarak tespit edip bize bildiren olmamıştır (Ki bu güne kadar oyuncularımız yardımı ile de pek çok hatayı tespit ettik) Burada talihsiz durum hatanın uzun süre sonucunda tam olarak tespit edilmesidir (Gene bir oyuncumuzun yardımı ile). Malesef oyuncularımız içerisinde de bu hatayı tespit etmesine rağmen, kullanan bir çok kişi vardır. (Örneğin komodo'ların derisi sertleştiğinde, hasar vermemesi gerektiğini bilen bir çok oyuncu vardı) Oyuncularımız böyle bir hata ile karşılaştıkları anda bize bildirirlerse, olması muhtemel pek çok sorunun önüne geçilebilir.

3) Türk Telekom İKV ile yeterince ilgilenmiyor mu?

İKV oyununu şu anda geliştirmeye devam eden ekip, bu işle 6 senedir uğraşan profesyonellerden oluşuyor. Türkiye'de MMORPG tecrubesi daha büyük olan başka bir ekip bulunmuyor. Gerçekleşen hatalar, MMORPG dünyasında, en yüksek bütçeli projelerin dahi, sıklıkla başına gelen, dinamik oyun dünyasının getirisi olan hatalar. Türk Telekom İKV'ye her zamankinden fazla destek vermekte. Zaten eskisine göre çok daha seri bir şekilde hazırlanan eklenti paketleri, GM etkinlikleri gibi geliştirmeler de bunun ispatı.

4) Neden silahlar düzeltildi. Oyunu geliştirenler ve yönetenler emeklerinize gerçekten saygısızlık mı yapmak amacındalar? Oyuncuları zora koşmak mı amaç?

Bu sorunun cevabı tabii ki hayır. Her hata gibi,bu hata da yönetim ekibini oldukça üzmüştür. Ancak geliştiriciler, oyun dinamiklerinin düzgün işlemesi için er yada geç gereken güncelemeleri yapmak durumundalar. Bu durumda da gereken yapılmıştır. Türk Telekom her zaman için İKV de kısa vadeli memnuniyetler yaratmak yerine oyunun dengesine verdiği önemden ötürü kalıcı ve doğru olan çözümleri üretme yolunu seçmiştir.

5) Peki neden silahların eski haline dönüştürülmesi yerine, yeraltındaki yaratık zırhları indirildi?

Bu 40 seviyeden yüksek silahlarda ortaya çıkmış bir durumdur. Oyuncularımızın, alıştıkları ve emek harcadıkları silahlarının etkilerini eski haline getirmek amacı ile, sorunun ortaya çıktığı seviyedeki yaratıklar üzerine bir düzenleme yapma yoluna gidilmiştir.
Peki neden silahların eski haline getirilmesi yerine yaratıkların zırhları indirildi? Çünkü mevcut durum, savaşçının bazı silahlarını (Gümüş diş gibi) kullanılmaz kıldığı ve oyunun dışına attığı gibi, büyücü ve şifacıların da, yer altında savaşçılara nazaran daha etkisiz kalmasını sağlıyordu. Yaratık zırhlarının düşürülmüş olması, bütün sınıflara için daha adil bir çözüm olmuştur.


6) Bundan sonra gelmesi muhtemel eklenti paketlerinde yaratık zırhları olacak mı?

Evet, zırh faktörü gelecekteki eklentilerde yeniden etkinliğine kavuşacak. Farklı hasar tiplerine (Kesici, Ezici, Delici) karşı yüksek zırhlı (%50 üzeri) yaratıklar, yüksek dirençli yaratıklar, bunların hepsi oyunda yer alacak. Bununla amaçlanan şey oyunda herkesin tek tip bir silaha yönlenmesi yerine farklı farklı hedefler için farklı silah tipleri kullanarak zengin bir oynanabilirliğe erişmesini sağlamaktır.
Oyunculara planlarını bu yönde yapmaları gerektiğini şimdiden belirtelim. Bu 1 günlük süreç de onlar için bir deneyim olmuş olur. Değişik hasar tipindeki silahları toplamak her zaman bir avantajdır bunu da belirtelim.


Yapıcı eleştirileri ile oyunu daha iyi bir hale getirmemizde faydalı olan tüm oyuncularımıza teşekkür ederiz.
Cevapla