
Oyunumuz naçizane.Sözkonusu üç boyutlu büyücülü şifacılı cinli oyun Aralık 2006'da ilk buz okunu attı,ganimet torbasını yerden aldı.Güzeldi,özeldi.MMORPG sevmeyenler,ölümüne tiksinenler ve hayatında bir defa bile türevi oyun oynamayanları çatısı altında topladı.Gözlerini ilk açtığı zamanlar bu oyun,küçük çaplı 24bit konsol oyunlarının biraz daha kurgulusu gibiydi.Zaman aktıkça kendi kendini büyüttü,çirkin ördek yavrusundan kuğuya mı dönüştü işte bunu kestiremiyorum, daha girişte ana düşünceyi sizlere verdim.Diğer paragraflarda,cümlelerin içinde gizli anılar ve gerçeklerde buna karar vereceğiz.

Başlarda masaüstümüzde kısayolu masumca duruyordu sadece,gelecekte ise bizi kendine çağıran bir dost,belki de zorla alan nankör bir arkadaş olmuştu.Ses çıkarmadık,yüzüne güldük,biz güldükçe o da bize gülümsüyordu.İkili ilişkiler sıkıydı,bu durum gitgide büyüyor,kahverengi gözlü 1.75 boyundaki bir adamın ikinci kişiliği 1.85 boyunda ve buz oku atabiliyordu.Ayrıca atkuyruğu vardı! Malum ikinci kişiliğin tıpkı kendisi gibi apayrı bir evreni vardı,içine kapıldık,neler yaşadık neler.Bizim için gözünü budaktan sakınmayan dostlar edindik,bazen kahkahalar o kadar şiddetliydi ki odanın içinde tekbaşımıza olduğumuzu unutuyorduk.Her birinden de memnunduk oldukça,sıkıntısı,şikayeti olan yoktu meydanda.

Dostumuzun hataları büyüktü,ve o içe dönüktü.Kendini dış dünyaya atamıyor,içine kapanıyordu.Onun olan ona yeterdi.Aslında yetmezdi! Gün geldi biz ondan daha çok sıkıldık bu durumdan.Oyun neden kendini tanıtamıyordu,neydi eksikleri,hataları? Biz onun o kadar vefalı bir dostuyuz ki acı söyleyeceğimizi baştan belirttik ve hiç üşenmedik dürüstlüğümüzün hat safhasında bir liste çıkardık,yıllar boyu dolaştırdık bu listeyi,orada burada söylendik.

1-Daracacık bir alanda sonsuz maceralara zorlandık,
2-Şaka gibi savaş,pvp sistemleriyle eğlenmemiz,hoşça vakit geçirmemiz istendi,
a) Efsun yetersizliği ve fakir kombinasyonlar oyuncuları tek bir model haline getirdi,şimdi ise 8 adet birbiriyle aynı eşyayı giyen 2 oyuncunun düello yapacağı turnuva düzenleniyor.
b) Özgün olalım derken berbat yetenek sistemi icat edildi.
b1:MMORPG'lerin birbirine karşı adeta kozu olan yetenekler İKV'de koz yerine yapboz niyetine tasarlandı.Darılmaca yok,bizler dostuz,ve o atasözünü hepimiz çok iyi biliyoruz.
b2:Yetenekler de tıpkı efsunlar gibi tekdüzeleştirildi,kimsenin diğerinden farkı kalmadı.Yeni bir strateji denemek için
büyücü karakterinize sadece 15 ateş bilgisi verebilirsiniz.
3-Mükemmel senaryo ve ortam grafikleri o mükemmellikle eş derecede bir vasatlıkla oluşturulan ticaret,maden sistemiyle absorbe edildi.
4-Yeni oyuncular adına hiçbir şey yapılmadı;
a)Adeta karakterlerini yaratıp oyuna girdiklerinde küfretmeleri sağlandı.
b)Oyundan bir nebze de olsa zevk almanın sınırı yıllar geçtikçe yukarı çekildi;
b1:Eskiden üst sınıra,29'a,39'a ya da 49'a ulaşıldığında gerçek oyun o zaman başlıyordu,şimdi ise 49 olduğunuzda "Oğlum Bak Git" vakasındaki çocukla eşdeğersiniz,ardından çöpçü olup birkaç urban,azat ya da ibni sina eşya dizip,Sığınaklar'a,Migrat'a giriyorsunuz.Bu noktadan itibaren çocuğun kafasına sopayı geçirdiniz.Sırada Çemberlitaş var,asıl oyun orada başlıyor,koşturun gitsin!
c) Zorluk derecesi gitgide arttırıldı,yol yakınken birçok kişiyi döndürdü.
5- Reklam adına hiçbir proje gerçekleştirilmedi,o kadar imkan,nitelik varken.(Bu konuya aşağıdaki paragrafta ayrıntılı belgelerle değinilecektir.)
6-Üç yıldan beri "grup bölgesi" adı altında "İKV Kıraathaneleri" türetildi.Oyuncular işsiz,herkes kahvede!
a)Dördüncü maddede bahsedilen asıl oyunun başlama zamanı grup bölgeleriyle gittikçe ileri alındı.Oyuncular küstürüldü.
b)Grup bölgeleri oyuna manasız bir "şans sistemi" getirdi.Bu sistemin mantıklı açıklamasını sadece yöneticiler yapabiliyor.
7-Mevzu bahiste emeği geçen kişiler en büyük hatayı daha siftahlarında yaptılar.Bir MMORPG oyunu iki ayda bitirilebilecek bir şekilde başlatırsanız,daha sonra da "olsun,sürekli üzerine ekleriz" derseniz oyuncu hazıra alışır.Şimdi hiçbir yerde rahat bırakmıyorlar sizi."Eskiden böyle değildi,akçe falan yoktu,yine oynuyorduk!" diye.Hepsi hazır halde gelecekti ki siz de rahat edesiniz.Bu konuda mağdur taraf sizsiniz,yaratıcı ekip.
8-Bir ilkokul sınıfında bile onlarca gruplaşma,takımlaşma vardır.İnsanın olduğu yerde gruplaşma,birlik olma vardır,aksi düşünülemez.Görülmemiştir de.Bu olgular herkesin aklında iyice yer etmesine rağmen lonca sistemi oyun 5 yaşındayken getirildi.Keşke getirilmeseydi.
a) Lonca sistemi daha ayrıntılı olmalıydı,adeta "siz istediniz buyrun sizin olsun" dercesine bir lonca sistemi oyuna armağan edildi.
b) Oyundaki sistemlerin çoğundaki gibi altyapısı baştan sağma olan Lonca Sistemi birçok tepkiye yol açtı,kim kazandı,kimler kaybetti?
9-2011 yılında İKV Dükkan getirildi,gerçek para ile satın alınacak bu eşyalara bakıldığında eğer toplam 50 taneyse taş çatlasa 4-5 tanesi elle tutulabilecek ürünlerdi.Rasgele MMORPG'ların sitelerine girip,dükkanlarını inceleyin.Kavrayacaksınız.
10-Güzelim atmosfer müziklerine yazık edildi,daha etkin bir biçimde kullanılabilirdi.Biten müzik 15dakika daha çalmıyor.
11-Oyun panellerinin çoğunda üretkenlikten yoksunluk veya üşengeçlik üst düzeyde.Şu an İKV'ye başlayacak olsam karakter yaratma ekranını gördükten sonra Alt+F4 çekerdim.
12-Yaratıcı ekipte bir önceki maddede kulağınıza fısıldadığım üşengeçlik ne yazık ki boy gösteriyor.Oyuna yeni gelecek bir materyal,yaratık veya herhangi bir olgu bir öncekilerinden kopyalanıp,badanası yapılıp yeni bir isimle ve amaçla sunuluyor.Bazen hiçbir ek müdahaleye uğramaksızın çıkıyorlar aynı şekilde karşımıza.
13-Oyuna para ödememe yanlısı değilim tam tersine karşıt görüşlü uzun bir makalem de forumda mevcut fakat günümüzde üyelikal harici hiçbir yerde kutu bulunamamakta ve çoğu oyuncu birçok haktan mahrum kalmakta.Herkes internet üzerinden alışveriş yapmak zorunda değil.Çözümü bulunmalı.
14-Birçok komik ve özensiz kıyafetlerle,silahlarla oynanıyor bu oyun,yanımda görenler gülüyor.İki yıl önce büyücümle oynarken yanımdaki bir dost elimdeki Ejder Asa'yı kastederek "O ne oğlum dedektör gibi tutuyor,hazine falan mı arıyorsun?" demişti.
15-Aktif etkinlikler sıfır derecesinde."Sıfır Kelvin Etkinlik"
a) Etkinlik takvimini gösterip bu maddeye karşıt görüş bildirenler kusura bakmasın.Kusura bakmak yerine diğer MMORPG'lerin etkinliklerine baksınlar.
b) 2 hafta önce açılan 380mb'lık cliente sahip MMORPG oyunun Facebook sayfası açıldığından bu yana 60bin üyeyi geçti.Aynı zamanda şimdi 60 ilde büyük ve ödüllü bir turnuva düzenliyor.İKV Eminönü'ndeki internet kafelerde bile turnuva düzenleyemiyor!
16-En güçlü diye bir kavram bizim oyunumuzda kullanılamıyor.Bir karakter 8 adet eşya kullanabiliyor,örneğin 8 eşyasının bir tanesinin bile oyunda daha üstü bulunamazken o kişinin aynı anda 2 tane 45 level adamı alamaması üzücü,saçma,ironik değil mi? Benim bıçak sırtı setim,mor hedef gözlüğüm ya da kelvin setim başka bir oyunda en üst eşyanın en üst efsun kombinasyonuna,+ seviyesine denk geliyorsa ben terör estirmeliyim,3 tane adama ölmemeliyim.

Yıllardır oynadığım bu oyuna gönül vermiş biri olarak şu yazdıklarım beni üzdü,oyunum için üzülüyorum sadece.Diğerlerini görüyorum çünkü.Oyunumuzu oynayan yok,bakın ve kararı siz verin.




İKV'nin bu oyunlardan nesi eksik,sadece reklamı eksik.
Türkiye turu bile yapıyorlar,hem de 3. kez

Sabah 6:30'da başladığım yazıya üzülerek son veriyorum,neden üzülüyorum çünkü biraz daha zorlasam bir bu kadar daha yazabilirdim,anlatabilirdim ne var,ne yok.Neyse.Okuyan herkese teşekkürler.

Anlattıklarımda oyunun eksilerini ön plana çıkardığım için oyunu kötülediğimi düşünmeyin.En baştta da yakın ve dürüst bir dost olduğumu ve sizlerin de öyle olduğunuzu belirttim.Bu yüzden dürüst olmalı ve eleştiri yapmalıyız.Sonrası da gerekli kişilerin özeleştiri yapmasıyla başlayacaktır.
Kimse unutmasın,yıllardır eksiğiyle,hatasıyla bu oyunu sevdik,canımız ciğerimiz yaptık.
İki hata var dedik diye vazgeçmedik senden;


Saygılarımla.