Geniş Çaplı Yeni Maden Sistemi

Tüm İKV oyuncularının ortak paylaşım alanı
Kullanıcı avatarı
Aedan
FareAdam Düşmanı
FareAdam Düşmanı
Mesajlar: 300
Kayıt: 21 Kas 2010 20:23

Geniş Çaplı Yeni Maden Sistemi

Mesaj gönderen Aedan »

Herkese Merhaba;
Uzun bir süredir maden sorunu hakkında düşünüyorum.Bir miktar araştırma yaptım,değişik oyunlar ve oyun sistemlerinden.Sonunda bir maden sistemi ortaya koydum.Bunu sizlerle paylaşmak istedim.Gerek madde madde,
gerekse uzun olarak sizlere anlatacağım.

Genel Olarak Bakılırsa:
-Toplama meslekleri,yetenek haline haline gelmelidir.
-Bu yetenekler çeşitli OOK'lerden kazanılmalıdır.Bunlar;Madencilik için Demirci Rüstem,Sarraflık için Agop,Lokmanlık için Aktar Şevket Efendi'den kazanılabilir.
-Gerekli meslek kazanıldıktan sonra,bu meslek ile ilgili yetenekler "Yetenek penceresi"ne yerleşmelidir.Bu konuyla ilgili bir adet çalışma hazırladım,sizlerle paylaşayım;
Resim
-Yukarıdaki çalışmada görüldüğü üzere,birinci sıradaki yetenekler meslek yetenekleridir.Bu çalışma madenci mesleği için hazırlanmıştır.İlk yetenek "Maden Toplama"dır.İkinci yetenek ise "Üretim"dir.İkinci yetenek sizi üretim penceresine yönlendirecektir.

Maden Yerleri ve Özellikleri:
-Madenler şu anda olduğu gibi yok olmamalıdır.
-Artık tek bir maden öbeği bulunmamalıdır.Zira tek bir öbek olacak olursa,maden başında olacak insanların çokluğundan dolayı oyunda yavaşlama olacaktır.Buna yığılma da diyebiliriz.Bu sorunun olmaması için;birbirlerine yakın birkaç tane maden öbeği olmalıdır.Yine bu konu hakkında yaptığım çalışmayı sizlerle paylaşayım(not:Resim img kodlarıyla konulduğu vakit açılmadı,yöneticiler bakarsa sevinirim,üzgünüm kopyala/yapıştır yaparak görüntüleyebilirsiniz.);

http://img714.imageshack.us/img714/9200/madene.jpg

-Bir başka öneri de;rezerv bölgeleridir ki bu bir önceki maddenin gelişmiş halidir.Yeraltında bir rezerv açılabilir burada 4-5 adet topaz madeni konabilir.İsterlerse saf maden düşme oranını değiştirebilirler.

Toplama işlemi ve Yetenek:
-Bildiğimiz gibi,hedef seçilmeden hedef hakkında bir yetenek kullanılmıyor.Bu sebepten ötürü madenler seçilebilir hale gelmelidir.Az önceki resimde üst kısma dikkat ederseniz,orada seçilmiş gibi göstermeye çalıştım.Bu şekilde seçilebilmeli ki yetenek kullanılabilsin.
-Maden seçildikten sonra,yetenek kullanılmalıdır.
-Yetenek kullanıldıktan sonra;tıpkı iksirlerdeki gibi yeniden kullanma süresi devreye girmelidir.Bu süre için 240 Saniye uygundur diye düşünüyorum.
-Fakat 49.seviyeye gelince mesleği kazandığımız OOK'lerden alınacak ek yetenekle,bu süre bir miktar düşebilir ki düşmelidir de.Ki şaheser üretiminde kullanıcılara kolaylık olsun ve "karakterle para kazanmak" değil "karakterini geliştirip seviye atlatmak" öne çıksın.

Mühim Olduğunu Düşündüğüm Bir Husus:
Eğer farkettiyseniz,oyunda karakterler,kaynaklar ve meslekler arasında bir bağ bulunuyor.
Madenler serttir,sağlamdır;savaşçı ruhu taşırlar.
Değerli taşlar renklidir,gizemlidir;büyücü ruhu taşırlar.
Bitkiler yeri geldiğinde zehirler,yeri geldiğinde iyileştirir;şifacı ruhu taşırlar.
Burdan yola çıkarsak madencilik savaşçı,sarraflık büyücü,lokmanlık şifacı ruhu taşır.Dikkatinizi çektiyse şaheserlerin malzemelerinde de bu denge bulunur.

-Maden çekme için geçmesi gereken süreden bahsetmiştim.Bu sürenin yukarıda belirttiğim hususa göre değerlendirilmesi gerektiğini düşünüyorum.Zira insanların işlerini zorlaştırmamak gerek.

Üretim:
-Bildiğiniz üzere,madencilik sadece maden toplamaktan ibaret değil.Bu madenlerle yeni eşyalar üretebiliyorsunuz.Çelik gibi,karbon çeliği gibi.Bu gibi üretimlerin mesleğin kazanıldığı OOK'nin yanında yapılmasını düşünüyorum.Böylece aynı meslekteki kişiler bir arada olup,sorularını sorabilirler.Bu konuyla alakalı olarak,bu OOK'lerin dükkan büyüklükleri de değiştirilebilir.

Şimdilik oluşturmuş bulunduğum sistem bu.Yorumlarınızı bekliyorum.
Not:Konu desteğe gönderilecektir.

İyi Günler
Aédan Athélius
"Everything starts in the head"

Resim
Resim
Kullanıcı avatarı
exxon
FareAdam Düşmanı
FareAdam Düşmanı
Mesajlar: 435
Kayıt: 24 Şub 2010 22:08
Sunucu: Teşkilat

Re: Geniş Çaplı Yeni Maden Sistemi

Mesaj gönderen exxon »

Desteğe gönderilmesi gereken fikirlerden biri bence . Tebrikler çalışma için
Kullanıcı avatarı
Aedan
FareAdam Düşmanı
FareAdam Düşmanı
Mesajlar: 300
Kayıt: 21 Kas 2010 20:23

Re: Geniş Çaplı Yeni Maden Sistemi

Mesaj gönderen Aedan »

exxon yazdı:Desteğe gönderilmesi gereken fikirlerden biri bence . Tebrikler çalışma için
Teşekkür Ederim.
Bu arada konu desteğe gönderildi.
Ayrıca herkesin ulaşabilmesi adına,konu güncellendi.
"Everything starts in the head"

Resim
Resim
Kullanıcı avatarı
adresbu
Tılsım Tanığı
Tılsım Tanığı
Mesajlar: 1439
Kayıt: 22 Şub 2010 23:40
Sunucu: Eminönü
Lonca: Sanki Sene 2008

Re: Geniş Çaplı Yeni Maden Sistemi

Mesaj gönderen adresbu »

Merhaßalar

Aynen Destege qönder kardeş. çok iyi ßi fikir Devamını Dileriz. :)

ßen Destege Attım ßu konuyu Şimdi :)

İyi Forumlar.
Kullanıcı avatarı
xPrince
Dış Şehir Gezgini
Dış Şehir Gezgini
Mesajlar: 1716
Kayıt: 14 Haz 2010 14:59
Sunucu: Teşkilat
Klan: Lodos

Re: Geniş Çaplı Yeni Maden Sistemi

Mesaj gönderen xPrince »

Çok güzel bir çalışma tebrik ediyorum ve bu yetenek işidir..

Sıradaki işimizde üzülerek söylüyorum oyundan bunu "ummak".. hepimize şans dilerim (: çünkü şanstan başka bir şeye inanmıyorum bu oyunda artık..
Steam

Erciyes Üniversitesi Japon dili ve Edebiyatı.
Kullanıcı avatarı
firewall
FareAdam Düşmanı
FareAdam Düşmanı
Mesajlar: 331
Kayıt: 25 Şub 2010 17:52
Sunucu: Sancak
Klan: Lodos

Re: Geniş Çaplı Yeni Maden Sistemi

Mesaj gönderen firewall »

senin gibiler sayesinde bu oyun daha ileri gider ama malesef bu yaratıcı fikirler hiç kullanılmıyor oyunda
legolasşifa [49] Ashab-I KeHF(^)
ultimateşifa[49]
kanrascal[47]
legolasbüyü[46]
Daima sancak

Nothing is True,Everything is Permitted.
Requiescat in Pace...
Kullanıcı avatarı
Tokerx
Tılsım Tanığı
Tılsım Tanığı
Mesajlar: 1451
Kayıt: 06 Haz 2010 00:53
Klan: Lodos

Re: Geniş Çaplı Yeni Maden Sistemi

Mesaj gönderen Tokerx »

Şu madeni seçince madeni çekme olayını hileye çevirebilirler özellikle 03:00 dan 06:00 a kadar madenler boş ve adam tuş hızlandırıcı programlar var bunu kullanarak 290 sn de bir madeni çeker veya 2 char açar biriyle önce çeker sonra diğeriyle böylelikle madeni sürekli olarak çeker .. Bilmem anlayabildiniz mi fakat gene olarak güzel bir fikir ..
Resim

Resim

!...Üyeliğin Şifresi Değiştirilmiştir İlgililerin Bilgisine...!
Kullanıcı avatarı
Aedan
FareAdam Düşmanı
FareAdam Düşmanı
Mesajlar: 300
Kayıt: 21 Kas 2010 20:23

Re: Geniş Çaplı Yeni Maden Sistemi

Mesaj gönderen Aedan »

Öncelikle destek veren herkese teşekkür ederim.
Tokerx yazdı:Şu madeni seçince madeni çekme olayını hileye çevirebilirler özellikle 03:00 dan 06:00 a kadar madenler boş ve adam tuş hızlandırıcı programlar var bunu kullanarak 290 sn de bir madeni çeker veya 2 char açar biriyle önce çeker sonra diğeriyle böylelikle madeni sürekli olarak çeker .. Bilmem anlayabildiniz mi fakat gene olarak güzel bir fikir ..
O konuda ben bir sorun görmüyorum;zira maden yokolmayacağı için kimseye engel olmaz.Ayrıca yeni karakter açıp geliştirmenin önemini bile geliştirebilir.

İyi Günler.
"Everything starts in the head"

Resim
Resim
Kullanıcı avatarı
Tokerx
Tılsım Tanığı
Tılsım Tanığı
Mesajlar: 1451
Kayıt: 06 Haz 2010 00:53
Klan: Lodos

Re: Geniş Çaplı Yeni Maden Sistemi

Mesaj gönderen Tokerx »

Aedan yazdı:Öncelikle destek veren herkese teşekkür ederim.
Tokerx yazdı:Şu madeni seçince madeni çekme olayını hileye çevirebilirler özellikle 03:00 dan 06:00 a kadar madenler boş ve adam tuş hızlandırıcı programlar var bunu kullanarak 290 sn de bir madeni çeker veya 2 char açar biriyle önce çeker sonra diğeriyle böylelikle madeni sürekli olarak çeker .. Bilmem anlayabildiniz mi fakat gene olarak güzel bir fikir ..
O konuda ben bir sorun görmüyorum;zira maden yokolmayacağı için kimseye engel olmaz.Ayrıca yeni karakter açıp geliştirmenin önemini bile geliştirebilir.

İyi Günler.
doğrusu madenin yok olmama yerini okumamışım :)
Resim

Resim

!...Üyeliğin Şifresi Değiştirilmiştir İlgililerin Bilgisine...!
Kullanıcı avatarı
atmacaoglu
İskele Babası
İskele Babası
Mesajlar: 45
Kayıt: 24 Oca 2011 13:01
Sunucu: Tılsım
Klan: Arzın Çocukları

Re: Geniş Çaplı Yeni Maden Sistemi

Mesaj gönderen atmacaoglu »

Çok hoş,çok güzel ve iyi bir dengeye sahip bir sistem geliştirmişsiniz...
Üstünde biraz daha geliştirme yapılarak oyuna eklenebilecek seviyede bir öneri...
Emeğinize sağlık...
Cevapla

“Genel Etkileşim” sayfasına dön