Uzun bir süredir maden sorunu hakkında düşünüyorum.Bir miktar araştırma yaptım,değişik oyunlar ve oyun sistemlerinden.Sonunda bir maden sistemi ortaya koydum.Bunu sizlerle paylaşmak istedim.Gerek madde madde,
gerekse uzun olarak sizlere anlatacağım.
Genel Olarak Bakılırsa:
-Toplama meslekleri,yetenek haline haline gelmelidir.
-Bu yetenekler çeşitli OOK'lerden kazanılmalıdır.Bunlar;Madencilik için Demirci Rüstem,Sarraflık için Agop,Lokmanlık için Aktar Şevket Efendi'den kazanılabilir.
-Gerekli meslek kazanıldıktan sonra,bu meslek ile ilgili yetenekler "Yetenek penceresi"ne yerleşmelidir.Bu konuyla ilgili bir adet çalışma hazırladım,sizlerle paylaşayım;

-Yukarıdaki çalışmada görüldüğü üzere,birinci sıradaki yetenekler meslek yetenekleridir.Bu çalışma madenci mesleği için hazırlanmıştır.İlk yetenek "Maden Toplama"dır.İkinci yetenek ise "Üretim"dir.İkinci yetenek sizi üretim penceresine yönlendirecektir.
Maden Yerleri ve Özellikleri:
-Madenler şu anda olduğu gibi yok olmamalıdır.
-Artık tek bir maden öbeği bulunmamalıdır.Zira tek bir öbek olacak olursa,maden başında olacak insanların çokluğundan dolayı oyunda yavaşlama olacaktır.Buna yığılma da diyebiliriz.Bu sorunun olmaması için;birbirlerine yakın birkaç tane maden öbeği olmalıdır.Yine bu konu hakkında yaptığım çalışmayı sizlerle paylaşayım(not:Resim img kodlarıyla konulduğu vakit açılmadı,yöneticiler bakarsa sevinirim,üzgünüm kopyala/yapıştır yaparak görüntüleyebilirsiniz.);
http://img714.imageshack.us/img714/9200/madene.jpg
-Bir başka öneri de;rezerv bölgeleridir ki bu bir önceki maddenin gelişmiş halidir.Yeraltında bir rezerv açılabilir burada 4-5 adet topaz madeni konabilir.İsterlerse saf maden düşme oranını değiştirebilirler.
Toplama işlemi ve Yetenek:
-Bildiğimiz gibi,hedef seçilmeden hedef hakkında bir yetenek kullanılmıyor.Bu sebepten ötürü madenler seçilebilir hale gelmelidir.Az önceki resimde üst kısma dikkat ederseniz,orada seçilmiş gibi göstermeye çalıştım.Bu şekilde seçilebilmeli ki yetenek kullanılabilsin.
-Maden seçildikten sonra,yetenek kullanılmalıdır.
-Yetenek kullanıldıktan sonra;tıpkı iksirlerdeki gibi yeniden kullanma süresi devreye girmelidir.Bu süre için 240 Saniye uygundur diye düşünüyorum.
-Fakat 49.seviyeye gelince mesleği kazandığımız OOK'lerden alınacak ek yetenekle,bu süre bir miktar düşebilir ki düşmelidir de.Ki şaheser üretiminde kullanıcılara kolaylık olsun ve "karakterle para kazanmak" değil "karakterini geliştirip seviye atlatmak" öne çıksın.
Mühim Olduğunu Düşündüğüm Bir Husus:
Eğer farkettiyseniz,oyunda karakterler,kaynaklar ve meslekler arasında bir bağ bulunuyor.
Madenler serttir,sağlamdır;savaşçı ruhu taşırlar.
Değerli taşlar renklidir,gizemlidir;büyücü ruhu taşırlar.
Bitkiler yeri geldiğinde zehirler,yeri geldiğinde iyileştirir;şifacı ruhu taşırlar.
Burdan yola çıkarsak madencilik savaşçı,sarraflık büyücü,lokmanlık şifacı ruhu taşır.Dikkatinizi çektiyse şaheserlerin malzemelerinde de bu denge bulunur.
-Maden çekme için geçmesi gereken süreden bahsetmiştim.Bu sürenin yukarıda belirttiğim hususa göre değerlendirilmesi gerektiğini düşünüyorum.Zira insanların işlerini zorlaştırmamak gerek.
Üretim:
-Bildiğiniz üzere,madencilik sadece maden toplamaktan ibaret değil.Bu madenlerle yeni eşyalar üretebiliyorsunuz.Çelik gibi,karbon çeliği gibi.Bu gibi üretimlerin mesleğin kazanıldığı OOK'nin yanında yapılmasını düşünüyorum.Böylece aynı meslekteki kişiler bir arada olup,sorularını sorabilirler.Bu konuyla alakalı olarak,bu OOK'lerin dükkan büyüklükleri de değiştirilebilir.
Şimdilik oluşturmuş bulunduğum sistem bu.Yorumlarınızı bekliyorum.
Not:Konu desteğe gönderilecektir.
İyi Günler
Aédan Athélius