Kapsamlı Büyücü Rehberi [Ceviz&Petcarar Tecrübelerinden]

Yetenek sahipleri elemental değerlerini yargılıyor, en iyi olmanın yollarını arıyorlar
Kullanıcı avatarı
Petcarar
Yasemin'in Gözcüsü
Yasemin'in Gözcüsü
Mesajlar: 1245
Kayıt: 04 Ara 2009 18:19
Sunucu: Meran
Klan: Arzın Çocukları

Kapsamlı Büyücü Rehberi [Ceviz&Petcarar Tecrübelerinden]

Mesaj gönderen Petcarar »

Yine yeni bir konu ile karşınızdayım.

Daha önce belirtmedim ancak,bu konularda önemli bir uyarı yapmam lazım.Benim yazdığım her taktik Ceviz-Petcarar ortaklığı ile gerçekleştirilmiştir.Kadim Kesiminden Savaşçı Meditasyonuna, Büyücü takımlarından, iyileştirmesiz şifacı kasma yöntemlerine kadar,kulakları çınlasın :)

Bu konuyu ilk tasarladığımda Klan-Kasma olarak ayırmayı planlıyordum.ancak şu an birbirlerinden ayıramayacağımı fark ettim.

Yetenekler:

Ben yetenekleri eski çağ- yeni çağ büyüleri olarak ayırmıştım eskiden.Bunlar hakkında bir etimolojik açıklama bile yapabilirim.=) Bu ayrımı yapmamda, o zamanlar yeri 1 seviyede açılan büyülerde olan meditasyonun bana eskiyi hatırlatması, meteorit büyüsünün ikonunun da aynı çağrışımı yapması büyük etki sahibi.Bu ayrıma göre,eski çağ büyüleri büyünün etkimesi için belli bir süre gereken, çok sistematik olmayan, kullanımı basit olan yetenekler idi.(meteorit,meditasyon,buz,direnç kırma)
Yeni çağ büyüleri ise, yeni bir oluşum kapsamında oluşturulmuş büyüler idi.Bunlar etkimesi için süre gereken büyüleri yıkabilme gücüne sahipti.(büyü bozma) fakat kendisi bu etkiye hiçbir zaman yakalanmadı.Ateş ve yıldırımı bozamazsınız.
Neyse kısa bir etimolojik açıklamadan sonra yetenekleri açıklamaya geçelim.

-Meteorit: eskinin büyü-savaş karma takımlarında çok işe yarayan bir yetenek idi.şu an rekor kırmak isteyenler için işe yarar bir yetenek, boss kesimlerinde çemberden sonraki en iyi dps yeteneği,hasarı diğerlerinden fazladır.o yüzden tek başınıza kaldığınızda çok işe yarayan bir yetenektir.bu yüzden ve en erken açılan büyü yeteneği olmasından en çok tercih edilen yetenektir.Ofansif-defansif olayından sonra klanda da en kullanılabilir yetenek olmuştur.Zayıf yönleri,bozulabilmesi,buz yıldırım ateş gibi kolay bonus kazanamaması.

-Buz: yavaşlatma özelliği vardır.bu yüzden büyücünün yakın dövüş karakterlerine karşı savaşta en büyük desteğidir.Avantajları: hareket hızı avantajı sağlar,hız kesmeyen bir bonus artırımı yeteneğine sahiptir(direnç kırma) zayıf yönleri: toplu olarak hasarı artmaz,menzili kısa,etkimesi için süre gerekir(büyü bozma ile bozulabilir)

UYARI:
Gece Takipçisi gibi yaratıkların öldürülmesindeki en kolay yol sadece buz atarak kaçmaktır.Dönüşleri iyi alırsanız asla yakalanmazsınız.Bir zamanların tabusu olan Gece Takipçisi kesimi tarafımda bu yolla gerçekleştiriliyor idi.Daha sonraki güncellemeler daha kolay kesilebilir hale getirdi o ayrı mesele.O zamanlar tabii hasar falan yoktu 45 saniye dönüyorduk yaratığın önünde :D

UYARI-2:
Yavaşlatma özelliğine kanıp bosslara karşı sakın kullanmayın.Bosslar yavaşlamazlar.Bosslara karşı meteorit/yıldırım yeteneklerinden hangisi daha çok işliyorsa onu kullanın.Tek büyü taktiğini sakın unutmayın.Tek büyüyü iyi kavrarsanız Azul'unuzu kendi başınıza keser, 30 seviyede Şah Kobra dahil Meteor yılanlarının hepsini tek başınıza temizlersiniz.Tek büyü taktiğinin esprisi şuradan gelir, bunu da not edelim: büyücünün en önemli avantajı uzaktan büyü atabilmesidir.Menzili korumak çok önemlidir.Her kullandığınız büyü için belli bir süre hareketsiz kalmanız gerekir.İki büyü kullanırsanız yakın dövüş yaratıklarının %90'ına yakalanırsınız.Tek büyü kullanırsanız bazı yaratıklara yakalanırsınız ancak cinden,yılanlardan hatta belki kemik kafadan kaçabilirsiniz.

UYARI-3:
Bu şartlar normal karakterler içindir.Eğer maraton gözlüğünüz,ayakkabınız ya da iksiriniz varsa bize pek birşey demek düşmez.Unutmayın, büyücü hangi büyü kullanırsa kullansın hareket hızı efsunları en büyük dostudur.Fazladan bir parça hareket hızı efsunu sizi kral edebilir.

Ateş Çemberi: Oyunda en az kullanılan büyüdür.Ancak hakkını vermek gerekir.Mükemmel bir büyüdür.Birincisi, ateş çemberi kullanırken durmazsınız.İkincisi, ateş çemberi oyunda en yüksek hasarları veren iki yetenekten biridir.(öbürü yıldırım) Üçüncüsü, ATEŞ ÇEMBERİ GRUP YETENEĞİDİR.

Mesela yaratıkların canını 10 olarak düşünelim.Siz 3 yaratığa birden 1 vurduğunuzda bu sizin için bir anlam ifade etmez.Çünkü hiçbirini öldüremeden kudretiniz biter.O yüzden daha az kudret yiyip daha seri kullanılan büyüleri tercih edersiniz.Onlarla 1 1 vurup yaratığı çok kısa sürede öldürürsünüz.Ancak 6 kişi olduğunuzda işler değişir.Siz tek başınıza 15 birim zamanda 3 yaratık kesersiniz.Seri büyüleri kullanırsanız 5 birim zamanda 1 yaratık kesersiniz.Bu açıdan denk gibi görünüyor hatta peşinizde fazla yaratık olduğu için daha fazla risk altındasınız o açıdan çember zararda bile görünüyor.6 kişilik bir grup olduğunuzda seri büyüleri kullanırsanız 1 birim zamanda 1 yaratık kesersiniz.Fakat çember kullanırsanız 1 birim zamanda 3 tane yaratık indirirsiniz.Yani çemberde hasar meteor ve buzculardaki gibi kişi sayısına göre sabit bir artış yapmaz.6 kişi bir kişiye göre 6 kattan çok daha karlıdır.O yüzden çember kullanarak grupta seviye kasmak çok mantıklı.Hele şu zamanlarda gruba giren her kişi %10 tecrübe artırıyor.Bileşik orantı olmasa bile %150'yi 6'ya böldüğünüzde 1/6 yı yani 0,16666 yı değil 0,25'i bulacaksınız.6 yaratık değil, 4 yaratık kestiğinizde 1 yaratık kesme tecrübenizi alacaksınız.
Buraya kadar çemberin yaratıklardaki özelliğini konuştuk.Çember vslerden hiç mi işe yaramıyor? Bir kanıya göre, çember hiçbir vsde ve klanda işe yaramaz.Gelin görün ki, gerçek bunun çok dışındadır.Çember, kudretin önem arzettiği şifacı düelloları ve büyü avcısı tank-şifacılar ile olan savaşlar dışında hemen her OkO savaşında İŞE YARAR!

Bir çemberci takım nasıl olmalı?
4 Çemberci 1 Savaşçı 1 Şifacı
Çembercilerin ikisinde direnç kırma olmalı, öbürleri vermese de olur.Puan israfına gerek yok.
15 Ateş 15 Bilgi 15 Direnç Kırma 15 Büyü Bozma 15 Meditasyon 15 Zihin 1 Tesla Küresi 1 Kutup (OMG niye 98 puan yok?!?! dediğinizi duyar gibiyim.birazdan açıklayacağım.)
Diğer iki çembercinin dizilimi de:
15 Ateş 15 Bilgi 15 Büyü Bozma 15 Meditasyon 15 Zihin 15 Tesla Küresi 1 Meteorit 1 Kutup

Şimdi sorular:
-?- Neden 98 puan vermedin?
-!- Büyücü için en önemli şeyin hareket hızı olduğunu söylemiştim.İKV dünyasında yönetici olmayan bir karakter en yüksek hareket hızına 46 seviyede ulaşır.Yaklaşık 3.1 gibi bir hız bonusunuz olur.Maraton Adam gözlüğü ve Maraton ayakkabı gerekli bunun için.
-?- Neden bir menzilli büyü koymadın?
-!- Meteorit koyduk ya :mrgreen: tabi işin şakası bu.Menzilli bir büyü koymamanın mantığını şöyle açıklayabilirim.Mükemmel bir hareket bonusunuz ve mükemmel büyü bozmalarınız olduğu için menzilli büyüyü kullanmanız gereken büyücü savaşlarında rakibi çok kısa bir sürede yakalayacaksınız.
-?- Küre?
-!- Büyümüzün olmama sebebini açıkladım.Ancak yine de işi sağlama alma gereği duydum.4 tane 500 vuran küre üstü full azat dizili olan bir yıldırımcı büyücü kadar hasar verecektir.Ayrıca taktiksel geri çekilmelerde büyücülerden bir şok beklenebilir.Mesela peşinizde 4 tane savaşçı var.Arkadan büyücüler sizi kovalıyor.Kimse o sırada küreye vurmayı düşünmez.Küreleri kurup önceden belirlediğiniz (teamspeak kullanmak verimi mükemmel derecede artıracaktır.) bir büyücüye yönlendirirseniz şifacı bile hiçbir şey anlamadan büyücünün 30-40 canı gidecektir.Bu sırada 4 de değil, takımınızdaki büyücülerden iki cengaver zaten size doğru gelen bir büyücüye 2 kat hızla varıp hemen öldürebilir.Kaos dönüşü...
-?- Bu uygulanamazki.
-!- Aslına bakarsanız, uygulanması gerçekten zor.İş sistematize edildiğinde ortalığın karıştığına ben de katılıyorum.Büyü bozmaların kime atılacağı vs. ayarlanması çok zor.Bu yüzden gruptaki savaşçı sayısı bire indirilip yerine bir şifacı konulması uygun olur.

Gruptaki savaşçıda durdurma dikkat dağıtma kanatma sarsılmaz süpürme bulunabilir ancak en önemlisi 15 ZİHİN TOPLAMA olmasıdır.Durdurmalara zaten yakalanmayacaksınız(eğer durdurma yemeden önce bir yere tıkladıysanız, onu bozmadan oraya kadar ilerleyebilirsiniz.) ancak insanlık hali, birşey olursa o savaşçı sizin koruyucu meleğiniz... :) Bunun dışında 15 süpürmesi bulunup bir maksimum kudret (başka bir konuda açıklamıştım) ve ucuza kaçmak açısından (direnç kırma olduğu için hasardan ödün vermeyeceksiniz) element(zehir asit hariç!) takımı bulunması mükemmel olur.

Destek şifacı dizilimlerinde usta değilim.Ancak yaptığınıza yakalanmamanız için, 15 Element 15 Fizik 15 Can Kurtaran 15 Çember 15 Bilgi 15 iyileştirme 1 büyü bozma 1 çağrı 6 meditasyon (şifacıyı 49 yapıp ayağına maraton ayakkabı taksanız yeter.)yapmanız iyi olur.Yüksek direnç büyücüleşen ikvde sizi birçok şeyden kurtarır.Dizebilirseniz Kıyamet Alevi zırh kolye yüzük çifte tarshass ceket ejder ve ayakkabı haricinde (hemen tüm eşyaları da saydık ama =) pantolonla eldiven neyse) kalan eşyaları sakın 93 hasar + kritikli almayın/yapmayın.(varmı onu da bilmiyorumya neyse.) Bu iki eşyayı Tarshass + Shen Kuo yapmanız sizin karınızadır.Karşınızda çoğu zaman her büyücünün büyü altında olduğu dönemler görünmeyecek.O yüzden bozamayacağınız elektriğe yoğunlaşmak en iyisi.Oyunda pek ateşçi olmadığı(bu yazıdan sonra da olmayacak.çok aşırı realist ve oyundaki tabuları muhafaza etmek konusunda uzman oyunculara sahibiz.) 400 direnç her konuda yeterli.400 buz direnci biraz açık verebilir ancak direnç kırmayı yediğinizde telaşlanmayın,en azından ilk seferinde.Rakiplerinizi tanıyın.Eğer buz kullanıyorlarsa direnç kırıldığında değil, buz geldiğinde bozun.Yıldırım kullanıyorlarsa direnci bozun.Bunları kimin yapacağı önemli bir örgütlenmedir.Eğer anlaşmazlık çıkıp 4 kişi aynı anda büyü bozmaya basarsa arkadan gelecek bir serseri meteorit sizi karizmanızdan edebilir.760 elektrik direnci sizi çoğu şeyden korur.

Yapılacağını kısa özetlersek:
1-Şifacı direnç açar.
2-Savaşçı önde(muazzam bir direncle) büyücüler gerisinde ilerler.
3-Rakip büyücüler savaşçıya vururlar.
4-Arkadaki büyücüler savaşçıya büyü bozarlar.Bozamadıkları büyüler de bin bile vuramadığı için ortada bir tehlike yoktur.
5-Rakip büyücüler akıllanıp 2 büyücüye indirmeye başlarsa takımdaki büyücüler meteoritleri bozar.Öbür büyülere dirençleri zaten yüksektir.Şifacı iyileştirme çemberini kullanır ve enerji açığı kapatılır.
6-Adamların üstünde element direnci varsa saldırıya geçilmez.Kaos dönüşü yapılır.Bu olay kısaca şöyle özetlenir: takım kendini gösterir, sonra kaçmaya başlar.Bu sırada küreler kurulup bir kişiye yönlendirilir.%50 direnci varsa rakibin küreler ortalama 1000 1000 indirir.Büyücünün canı %60 görüldüğünde şifacıları zihinlenir.Tank savaşçıları savuşturmaya çalışır.Büyücüler hızları yüksek olduğu için kolay sıyrılıp düşmanı yakalarlar.%40 ateş direnci olan bir büyücü 4 çemberi ensesinde bulduğunda ağzını açamadan rahmetlik olur.
not:eğer yapabiliyorsanız rakibin direnç süresini not edin.böyle bir hesabı yapmak oyun ortamında çok çok zor olsa da yaptığınız taktirde yıkılmaz düşmanları ezip geçmeniz mümkün olur.
7-Eğer yoksa, bir büyücü Kutup rüzgarı kullanır ve Kutup Yürüyüşü* yaparsınız.Rakip şifacısınız zihinlersiniz ve kaçış için bir kutup yürüyüşü yaparsınız.
8-Şifacı ile menzil açılmıştır.Şifa zihinden kurtulsa bile size yetişmesi zordur.Siz savaşçılar ardınızdayken çemberi atarsınız.Çemberin en güzel özelliklerinden birisi budur.Yakın dövüş yeteneğidir, ancak rakibin silah mesafesine girmeden hasar verebilirsiniz.Zaten 4 kişi kıyamet alevcisi olarak en az 4 bin vurur.Ortalama hasarı 7 bin gibi bir rakama çıkartır bu da.Binlerde birlik ihtimaller gerçekleşmezse savaşçılar ilk çemberlerde ölecektir.Savaşçılar ölünce büyücüler kaçışa başlayacaklardır.Onları zihinleyin ve geride bıraktığınız şifacı ve başka gruplardaki artık savaşçıların yanına gidin.Onları da öldürdükten sonra sizinle sizin güvenli bölgeniz aranızdaki büyücülerin etekleri tutuşmuş vaziyettedir.Eğer geri döndüğünüzde hala oradalarsa öldürün. :mrgreen: daha sonra geri dönüp kudret depolayın.

taktikte her zaman 2 büyücünün meditasyonunun açık olmasına dikkat edin.2 büyücü meditasyon açsın onların meditasyonu bitince öbürleri açsın.bu kritiklerinizde düzen sağlayacaktır.

sanırım çember hakkında çok çok çok fazla konutşum bugün :) büyücü rehberi oldu ateş çember rehberi. :D yarın yıldırım hakkında da birkaç şey çiziktirip kısa bir süreliğine emekli olacağım.kimya kitabı bitirmem gerekiyor. :geek: daha 1 sayfa anca okuyabildim. :lol:

neyse yararlı olabildiysek ne mutlu.sorunuz olursa cevaplamaktan kıvanç duyarım.

Başka bir konuda görüşmek ümidiyle.
Ottomanxwehrmacht/Meran
Kullanıcı avatarı
turkoxHAMSTER
Praetorian Piyadesi
Praetorian Piyadesi
Mesajlar: 4338
Kayıt: 04 Ara 2009 18:06
Sunucu: Teşkilat

Re: Kapsamlı Büyücü Rehberi [Ceviz&Petcarar Tecrübelerinden]

Mesaj gönderen turkoxHAMSTER »

Tamamını yarın okuyacağım.Fakat bir şey söyleyeyim.Şu boss larda fiziksel-elektrik dediğin bölüm.Kadim ve Yeşil kesecek buyuculer asla ve asla fiziksele vermesinler.Full fevzi bile 1000 küsür vurur anca.Fakat direnç kırma ile buz 10 bine kadar yolu var.
Kullanıcı avatarı
Petcarar
Yasemin'in Gözcüsü
Yasemin'in Gözcüsü
Mesajlar: 1245
Kayıt: 04 Ara 2009 18:19
Sunucu: Meran
Klan: Arzın Çocukları

Re: Kapsamlı Büyücü Rehberi [Ceviz&Petcarar Tecrübelerinden]

Mesaj gönderen Petcarar »

turkoxHAMSTER yazdı:Tamamını yarın okuyacağım.Fakat bir şey söyleyeyim.Şu boss larda fiziksel-elektrik dediğin bölüm.Kadim ve Yeşil kesecek buyuculer asla ve asla fiziksele vermesinler.Full fevzi bile 1000 küsür vurur anca.Fakat direnç kırma ile buz 10 bine kadar yolu var.
eşit direnç için söyledim ben onu.meteorit ve yıldırım kullanıcı sayısı arttıkça bir hedefe daha çok hasar verirler.buzun öyle bir olayı yok.1 kişi vursun yine 10 bin, 10 kişi vursun yine 10 bin.meteoritte 1 kişi 1000 küsür vuruyorsa, 10 kişi toplandığında 2-3 bin vurur.fakat tabii hidra kadar direnç-zırh farkı olan yaratıklarda meteorit kullanmamak en iyisi.
Kullanıcı avatarı
turkoxHAMSTER
Praetorian Piyadesi
Praetorian Piyadesi
Mesajlar: 4338
Kayıt: 04 Ara 2009 18:06
Sunucu: Teşkilat

Re: Kapsamlı Büyücü Rehberi [Ceviz&Petcarar Tecrübelerinden]

Mesaj gönderen turkoxHAMSTER »

Kadim ve Yeşil Hidraların zırhları aşırı derecede fazla meteorit çok çok az vuruyor.Ama ille fiziksele verecekseniz full dizin nasılsa buz iyi vuruyor en azından ordan sağlarsınız falan 20 buyucu dahi olsa buz çok daha avantajlı.
Kullanıcı avatarı
Theanswer3
Tılsım Tanığı
Tılsım Tanığı
Mesajlar: 1478
Kayıt: 15 May 2010 00:37
Sunucu: Meran
Klan: Lodos

Re: Kapsamlı Büyücü Rehberi [Ceviz&Petcarar Tecrübelerinden]

Mesaj gönderen Theanswer3 »

emeğine sağlık bunu tek başına yazmışsın galiba ve verdiğin bilgiler son derece yararlı bu uğraşını tebrik ediyorum uygulayacağım ...
Gizlenmiş İçerikGöster
ÜŞÜYORUZ BAYKUŞ REYİZ KAPAT

MERAN HAXBALL TEAM
Kullanıcı avatarı
Reymond
İstihbarat Üyesi
İstihbarat Üyesi
Mesajlar: 1574
Kayıt: 10 Haz 2010 13:57
Sunucu: Tılsım
Klan: Arzın Çocukları

Re: Kapsamlı Büyücü Rehberi [Ceviz&Petcarar Tecrübelerinden]

Mesaj gönderen Reymond »

Merak ettiğim bir soru var ben sana büyücü kısmnda ne düşünüyorsun diye sorduğumda sen bana sizin hiç bir şey paylaşmam felan demişdim şimdi ne olduda fikrin değişti merak ediyorum doğrusu
<)
Kullanıcı avatarı
turkoxHAMSTER
Praetorian Piyadesi
Praetorian Piyadesi
Mesajlar: 4338
Kayıt: 04 Ara 2009 18:06
Sunucu: Teşkilat

Re: Kapsamlı Büyücü Rehberi [Ceviz&Petcarar Tecrübelerinden]

Mesaj gönderen turkoxHAMSTER »

Reymond yazdı:Merak ettiğim bir soru var ben sana büyücü kısmnda ne düşünüyorsun diye sorduğumda sen bana sizin hiç bir şey paylaşmam felan demişdim şimdi ne olduda fikrin değişti merak ediyorum doğrusu

bence çok irdeleme de yararlanmaya bak. :roll:
Kullanıcı avatarı
Reymond
İstihbarat Üyesi
İstihbarat Üyesi
Mesajlar: 1574
Kayıt: 10 Haz 2010 13:57
Sunucu: Tılsım
Klan: Arzın Çocukları

Re: Kapsamlı Büyücü Rehberi [Ceviz&Petcarar Tecrübelerinden]

Mesaj gönderen Reymond »

turkoxHAMSTER yazdı:
Reymond yazdı:Merak ettiğim bir soru var ben sana büyücü kısmnda ne düşünüyorsun diye sorduğumda sen bana sizin hiç bir şey paylaşmam felan demişdim şimdi ne olduda fikrin değişti merak ediyorum doğrusu

bence çok irdeleme de yararlanmaya bak. :roll:
oda doğru :D :D
<)
Kullanıcı avatarı
Reymond
İstihbarat Üyesi
İstihbarat Üyesi
Mesajlar: 1574
Kayıt: 10 Haz 2010 13:57
Sunucu: Tılsım
Klan: Arzın Çocukları

Re: Kapsamlı Büyücü Rehberi [Ceviz&Petcarar Tecrübelerinden]

Mesaj gönderen Reymond »

Sanki geçmişdeki pet gitti melek geldi :D
<)
Kullanıcı avatarı
Petcarar
Yasemin'in Gözcüsü
Yasemin'in Gözcüsü
Mesajlar: 1245
Kayıt: 04 Ara 2009 18:19
Sunucu: Meran
Klan: Arzın Çocukları

Re: Kapsamlı Büyücü Rehberi [Ceviz&Petcarar Tecrübelerinden]

Mesaj gönderen Petcarar »

Yıldırım:
Boss savaşlarında, büyücüler ile düellolarda, hatta yüksek hıza sahipseniz savaşçılarla bile olan savaşlarda, şifacı ile müsabakalarda, grup bölgelerinde (saymadığımız yer kaldımı :mrgreen: ) işe yarar bir yetenektir.Ne kullanırsanız kullanın yıldırım bulundurmanız karınızadır.

Yıldırımın dıştan bakınca pek avantajı yok gibi görünür.Hasarı iyi değildir mesela.Gerçek genelde bunun tersi yönündedir.Avantajlarını sıralarsak,
-Mükemmel bir DPS yeteneği olması,
-Bozulamaması,
-Etrafına işlemesi,(ne kadar klasik elektrik düzenini bozsa da, çemberle iyi gider)
diyebiliriz.

-Mükemmel bir DPS yeteneği olması'nı açıklayalım:

Her vurduğunuz yıldırım %75 ihtimalle elektrik etkisi bırakır.Grafiklerde sorun olduğu için kaç etki bıraktığınızı net olarak göremezsiniz. :| Fakat mantıken yaklaşık bir tahminde bulunabilirsiniz.Mesela 4. attığınız 3 kat gittiyse ilk attığınız 3 yıldırımda da etki bıraktığınızı anlayabilirsiniz.Neyse burası önemli değil.
Bıraktığınız her etki, (15 puanda) 20 saniye süreyle yaratık üstünde kalır.20 saniye boyunca %5 fazladan kritik şansınız oluyor.20 saniyede vurabilip bırakabileceğiniz maksimum etki sayısı 5'tir.Tek başınıza dpsnizi tabiiki belli bir seviyede artırabiliyorsunuz.6 yıldırımcının hidra gibi yüksek enerjiye sahip bir boss'a saldırdığını düşünelim.%75 şansı 5 ile çarptığımızda 3,75 elde ederiz.Biz en kötü tabloyu göstermek adına 3 diyelim.20 saniyede 3 etki bırakabiliyor 1 büyücü.Daha sonra bıraktığı etkiler kadar baştakiler silineceği için bundan çok uçuk rakamlar bulamayız.6*3 = 18
18 etki, 18*5'ten 90 verir.Yıldırımın kendi %15lik kritiğini eklediğinizde, her vurduğunuzun kritik olduğunu, 3 etkiden sonraki 15 etkinin de 3 kat etki şansını %100 e çıkardığını göreceksiniz.Bir bossa karşı herhangi başka bir yeteneği kullanırsanız(eşit direnc/zırh seviyelerinde) bu rakamlara hayatta ulaşamazsınız.Üstü full azat olan birisi 6 kişilik yıldırım ekibine girdiğinde 6. yıldırımından sonra, (oturmalar hariç) her yıldırımı 10 bin 10 bin vurur.Başka bir büyü ile sabit 10 bin rakamına ulaşan bir cengaver ortaya çıkmamıştır =)

-Bozulmaması:

Büyüleri eskiçağ ve yeniçağ olarak ayırmıştım.Yıldırım yeni çağ büyülerindendir.Büyü bozma ile bozamazsınız.Büyü bozma anca elektrik etkilerini bozar fakat hasarı engelleyemez.Büyücü vs Büyücülerde kullanılması şiddetle tavsiye edilir.

BÜYÜCÜ vs. BÜYÜCÜ için önerilenler:
1-Ana büyünüz yıldırım olsun.
2-İkinci büyünüz zaten bozulacağı için vermenize gerek yok.(bir istisna var birazdan açıklayacağım)
3-15 büyü bozmanız olsun.
4-Puanınız yetiyorsa 15 küre verin.
5-Direnç kırma vermeseniz iyi olur.Zaten bozulacaktır.
6-Puan açığınız varsa elektrik bilgisine vermeyin.(açıklayacağım)

Zamanında Fevzi-Cev setli büyücüleri tek buz,(buz evet yıldırım bile değil) ile inlettiğim olmuştu.Yıldırımla çok daha kolay bunu başarmak mümkün.


HİBRİT MODELİ:
Daha önce çemberden bahsettiğim olmuştu.Çemberle klanda iyi işler yapmak mümkün.Eğer direnç kırma vermeyen 2 büyücüyü yapılandıracaksanız, meditasyon yada küre yerine 15 elektrik vererek 1v1'de büyücülerin korkulu rüyası olabilir aynı zamanda klanda her grubu ezip geçebilirsiniz.

-?-Niye bilgi yok?
-!-Elektrik bilgisi hasar ya da kritik artırmaz.Büyücü vslerinde kudret gereksinimi çok sorun olmayacaktır.Etkiler zaten bozuluyor.O yüzden elektrik bilgisi vermemek puan konusunda önemli bir tüyo. ;)


-Etrafına işlemesi,

Kasarken, peşinizde birden fazla yaratık varsa, hareket hızınız da yüksekse çemberin yanında yıldırım kullanın.Yıldırımı uygulama taktiğiniz şu olsun:
-Yaratıklardan kaçarken önce bir yaratığa yıldırım atın.Öbürleri de 5'te biri kadar hasar alacaktır.
-Sonra öbür yaratıkların hepsine tek tek vurun.Böylece ortalama bir hasar verecek, ortalamada da yıldırımı önemli bir alan yeteneği haline getireceksiniz.

Bunun dışında oturanları ayağa kaldırma özelliğini herkes bilir.Ona değinmiyorum bile. :mrgreen:

Bu mesajda çok yararlı tüyolar verdiğimi düşünüyorum.Anlayan ve cesaret eden mükemmel zaferlere ulaşacaktır tahminim.Başardığınızda bizi unutmayın :mrgreen: başka bir konuda görüşmek ümidiyle.
Ottomanxwehrmacht/meran
Cevapla

“Büyücü” sayfasına dön