Merhaba,
Çalışmalarım devam ediyor.Özel mesaj olarak sık sorulan soruları buradan yanıtlamak istiyorum.
Genelde aynı sorular sorulduğu için toplu yanıt yazmak istedim.Mesaj atan herkese çok teşekkür ederim bu arada.
+ Hangi programları kullanıyorsun ?
- Modeller için 3D Studio Max, animasyonlar için 3D Studio Max ve Maya, bazı texture düzenlemeleri için Substance Painter ve oyun motoru olarak da Unreal Engine.
+ Bu programların hangi versiyonlarını kullanıyorsun ?
- 3D Studio Max 2010 versiyonunu seviyorum ilk başladığım versiyon,stabil ve benim için yeterli oluyor.Maya da ise 2015.Diğerlerinde versiyona çok dikkat etmiyorum.
+ Blender neden kullanmıyorsun ?
- Aslında bir nedeni yok ve bana kalırsa aracın bir önemi de yok (oyun motoru hariç).Olay sende bitiyor.
+ Unity varken neden Unreal Engine kullanıyorsun ?
- Bu soruya teknik olarak verebileceğim cevap çok fazla ama çok basitçe anlatacağım.Unity ile 2012 senesinde tanıştım daha öncesinde cocos2d oyun motorunda C++ dilini kullanarak akıyorum, nasıl mı akıyorum alemlerden alemlere akıyorum şelaleler gibi akıyorum. Velhasıl İngiltere'deyim Liverpool'dayım Geremi'nin kahvesindeyim. Paaat bi haber geldi kahveye bu ***** gene bir yerlere girmiş.Habere göre 13 yaşındaki bir çocuk Unity ile oyun geliştirmiş, yayınlamış ve başarılı olmuş.Buraya kadar herşey çok güzel, çocuğa da helal olsun bu arada.Ama oyun geliştirme bu kadar basit olmamalı diye bir kurt düştü içime yani tamam çabalamayı,öğrenmeyi,yeteneği,üstün zekayı vs. falan bir kenara bıraktım bir oyun motorundan bahsediyoruz ya. Yani 13 yaşında bir çocuğun anlayacağı kadar çok basitse bir motor, (motorda uzman ol ya da olma bu konu şuan hiç önemli değil) o işte bir iş var demektir.En basit haliyle neden Unreal'ı seçtiğimi anlatmaya çalıştım daha bir sürü sebebi var tabiki.
+ Ekip arkadaşı arıyor musun illa ki bir ekip kuracaksın değil mi ?
- Ekip arkadaşı aramıyorum, yardımsever yaklaşımlarınızdan ötürü de çok teşekkür ederim.Özellikle bilgisayar mühendisleri,yapamazsın,edemezsin,sen kimsin olm,bilgisayar mühendisi olarak ben şunu diyorumcular,mühendisim olm benden iyi mi bilcen, seni 3Ds Max'in içine #@!? ha vs. konudan ve benden uzak durursa çok mutlu olurum.Lütfen konuyu yoksayın ya, yani değerli vaktinizi konuya yorum yaparak ya da bana özel mesaj atarak harcamayın çok rica ediyorum.
Okuduğunuz ve vakit ayırdığınız için çok teşekkür ederim.
Kardeşlere selam, abilere RESPECT
PROJECT: İ S T A N B U L
Re: PROJECT: İ S T A N B U L
Ricardo Quaresma #7
Eski, eskide mi kalıyor sahi ?
Eski, eskide mi kalıyor sahi ?
- Koygocuren
- İri Fare Avcısı
- Mesajlar: 55
- Kayıt: 19 Ara 2016 21:37
- Sunucu: Eminönü
Re: PROJECT: İ S T A N B U L
Üstat merakta bırakma bizi arada canlandir
Re: PROJECT: İ S T A N B U L
Dostum işlerim şu sıralar çok yoğun foruma çok bakamıyorum, gece 1 2' lerde eve gelip sabah 6' da tekrar gidiyorum.En kısa sürede paylaşımlara devam edeceğim.
Kardeşlere selam, abilere RESPECT
Ricardo Quaresma #7
Eski, eskide mi kalıyor sahi ?
Eski, eskide mi kalıyor sahi ?
Re: PROJECT: İ S T A N B U L
son durum ne aga
- TheWesTSooNN
- İskele Babası
- Mesajlar: 43
- Kayıt: 03 Eyl 2019 21:24
- Sunucu: Kuklacı
Re: PROJECT: İ S T A N B U L
Merhaba,
Yıllar boyunca İKV'nin gelişiminin durmaması için savaş vermiştik,karaköy eklentisi gelene kadar. Ekip dağıldı ama sağolsun oyun ile ilgilenen developerler hala var. Uzun zaman sonra ilk defa bir konudaki tüm iletileri üşenmeden okudum, umarım bu Koca Çınar'ın yıkılmaması adına güzel şeyler yaparsın, konuyu takibe aldım, başarılar diliyorum
Yıllar boyunca İKV'nin gelişiminin durmaması için savaş vermiştik,karaköy eklentisi gelene kadar. Ekip dağıldı ama sağolsun oyun ile ilgilenen developerler hala var. Uzun zaman sonra ilk defa bir konudaki tüm iletileri üşenmeden okudum, umarım bu Koca Çınar'ın yıkılmaması adına güzel şeyler yaparsın, konuyu takibe aldım, başarılar diliyorum
WesTSooN
Re: PROJECT: İ S T A N B U L
Merhaba,
Çalışmalarım devam ediyor.Projenin sonlanması ya da iptal olması gibi bir durum şuan için söz konusu değil.Sadece işlerim şu sıralar haddinden fazla yoğun foruma çok zaman ayıramıyorum.İlerleyen günlerde bir video paylaşacağım Youtube kanalım üzerinden.Yorumun için teşekkürler
Bu koca çınar benim büyüdüğüm oyun, çocukluğum. Zaten tüm çabalarımız bu koca çınara olan sevdamızdandır yanlış anlaşılmasın. Bazı insanlar projeyi bitirince köşeyi döneceğimi,zengin olacağımı falan zannediyor.Tek hedefim çocukluğuma biraz olsun dönmek, çocukluğum da IKV'nin IKV olduğu yıllar.Neyse çok uzattım,yorumun için teşekkürlerTheWesTSooNN yazdı: ↑03 Eki 2019 13:47 Merhaba,
Yıllar boyunca İKV'nin gelişiminin durmaması için savaş vermiştik,karaköy eklentisi gelene kadar. Ekip dağıldı ama sağolsun oyun ile ilgilenen developerler hala var. Uzun zaman sonra ilk defa bir konudaki tüm iletileri üşenmeden okudum, umarım bu Koca Çınar'ın yıkılmaması adına güzel şeyler yaparsın, konuyu takibe aldım, başarılar diliyorum
Ricardo Quaresma #7
Eski, eskide mi kalıyor sahi ?
Eski, eskide mi kalıyor sahi ?
- MXneo
- Işık Hanım'ın Elemanı
- Mesajlar: 214
- Kayıt: 09 Ara 2009 02:33
- Sunucu: Beyaz Köşk
- Klan: Lodos
- Konum: İstanbul
Re: PROJECT: İ S T A N B U L
Merhaba Çocukluğumuzdaki İKV de Puanlamayı Biz Yapabiliyorduk Güç,Bünye,Beceri ve Zeka Gibi Yapacağın Oyunda Bu gibi Sisteme Önem Verecekmisin Peki Bilgilendirirsen Sevinirim.devq7 yazdı: ↑04 Eki 2019 12:52 Merhaba,
Çalışmalarım devam ediyor.Projenin sonlanması ya da iptal olması gibi bir durum şuan için söz konusu değil.Sadece işlerim şu sıralar haddinden fazla yoğun foruma çok zaman ayıramıyorum.İlerleyen günlerde bir video paylaşacağım Youtube kanalım üzerinden.Yorumun için teşekkürler
Bu koca çınar benim büyüdüğüm oyun, çocukluğum. Zaten tüm çabalarımız bu koca çınara olan sevdamızdandır yanlış anlaşılmasın. Bazı insanlar projeyi bitirince köşeyi döneceğimi,zengin olacağımı falan zannediyor.Tek hedefim çocukluğuma biraz olsun dönmek, çocukluğum da IKV'nin IKV olduğu yıllar.Neyse çok uzattım,yorumun için teşekkürlerTheWesTSooNN yazdı: ↑03 Eki 2019 13:47 Merhaba,
Yıllar boyunca İKV'nin gelişiminin durmaması için savaş vermiştik,karaköy eklentisi gelene kadar. Ekip dağıldı ama sağolsun oyun ile ilgilenen developerler hala var. Uzun zaman sonra ilk defa bir konudaki tüm iletileri üşenmeden okudum, umarım bu Koca Çınar'ın yıkılmaması adına güzel şeyler yaparsın, konuyu takibe aldım, başarılar diliyorum
*BeyaZKöşK*/f Matrixneo-> /f LorDxVoLDeMoRT
*AnKa*/f Kalpgözü
*Meran*/f Alayınaxmxneoo
Mazi'yi düşünürken akıttığınız gözyaşı, Acı çekerken sizin Mutlu olduğunuz andır..
*AnKa*/f Kalpgözü
*Meran*/f Alayınaxmxneoo
Mazi'yi düşünürken akıttığınız gözyaşı, Acı çekerken sizin Mutlu olduğunuz andır..
Re: PROJECT: İ S T A N B U L
Henüz bu tarz şeyleri konuşmak için çok erken.Yorumun için teşekkürler.
Kardeşlere selam, abilere RESPECT
Ricardo Quaresma #7
Eski, eskide mi kalıyor sahi ?
Eski, eskide mi kalıyor sahi ?
Re: PROJECT: İ S T A N B U L
Merhaba,
Youtube kanalım üzerinden yayınladığım ilk videomda bayan savaşçı karakterimizin kemik ve kontrol sistemini test ettim.
Kemik sistemini yerleştirip, kas dokusuyla bütünleştirdikten sonra dikkat edilmesi gereken en önemli konu, bir kemiğin bulunduğu bölgedeki ve çevresindeki kas dokularını ne derece etkilediği.
Kemik sistemindeki diğer önemli konular ise; Human IK,FK vb. Mesela siz karakterin bileğini hareket ettirdiğinizde, hareket açısıyla dirseğin de otomatik olarak hareket etmesi gibi (Inverse Kinematic).Videonun 25.saniyesindeki hareket tam olarak anlatıyor aslında.
İlerleyen videolarda karakterimizi hareketlendireceğiz.Belki birkaç tane skill bile vurdurabiliriz belli mi olur Bir sonraki videoda görüşmek üzere, vakit ayırdığınız için teşekkür ederim.
Kardeşlere selam, abilere RESPECT
Youtube kanalım üzerinden yayınladığım ilk videomda bayan savaşçı karakterimizin kemik ve kontrol sistemini test ettim.
Kemik sistemini yerleştirip, kas dokusuyla bütünleştirdikten sonra dikkat edilmesi gereken en önemli konu, bir kemiğin bulunduğu bölgedeki ve çevresindeki kas dokularını ne derece etkilediği.
Kemik sistemindeki diğer önemli konular ise; Human IK,FK vb. Mesela siz karakterin bileğini hareket ettirdiğinizde, hareket açısıyla dirseğin de otomatik olarak hareket etmesi gibi (Inverse Kinematic).Videonun 25.saniyesindeki hareket tam olarak anlatıyor aslında.
İlerleyen videolarda karakterimizi hareketlendireceğiz.Belki birkaç tane skill bile vurdurabiliriz belli mi olur Bir sonraki videoda görüşmek üzere, vakit ayırdığınız için teşekkür ederim.
Kardeşlere selam, abilere RESPECT
Ricardo Quaresma #7
Eski, eskide mi kalıyor sahi ?
Eski, eskide mi kalıyor sahi ?
Re: PROJECT: İ S T A N B U L
Merhaba,
Dosyalarda gezinirken Komutan'a denk geldim.Karakteri biraz inceleyip,bazı hatalarını giderdim.Tasarımı değiştirme taraftarı olmadığım için sadece topolojideki hatalara yoğunlaştım.Hataları giderdikten sonra,kemik sistemini giydirip animasyon işlemlerine geçtim.Ufak bir kemik sistemi testi yapmayı da ihmal etmedim.İlerleyen günlerde, tabi işten vakit buldukça hem Youtube kanalım üzerinden videolara hem de buradan paylaşımlara devam edeceğim.Herkese vakit ayırdığı için teşekkür ederim.
Kardeşlere selam, abilere RESPECT
Dosyalarda gezinirken Komutan'a denk geldim.Karakteri biraz inceleyip,bazı hatalarını giderdim.Tasarımı değiştirme taraftarı olmadığım için sadece topolojideki hatalara yoğunlaştım.Hataları giderdikten sonra,kemik sistemini giydirip animasyon işlemlerine geçtim.Ufak bir kemik sistemi testi yapmayı da ihmal etmedim.İlerleyen günlerde, tabi işten vakit buldukça hem Youtube kanalım üzerinden videolara hem de buradan paylaşımlara devam edeceğim.Herkese vakit ayırdığı için teşekkür ederim.
Kardeşlere selam, abilere RESPECT
Ricardo Quaresma #7
Eski, eskide mi kalıyor sahi ?
Eski, eskide mi kalıyor sahi ?