PROJECT: İ S T A N B U L

Tüm İKV oyuncularının ortak paylaşım alanı
Kullanıcı avatarı
zxcvzxcv
Cin Avcısı
Cin Avcısı
Mesajlar: 198
Kayıt: 08 Ara 2014 21:33
Sunucu: Beyaz Köşk
Klan: Arzın Çocukları

Re: PROJECT: İ S T A N B U L

Mesaj gönderen zxcvzxcv »

Başarılar dilerim.
Umarım telif yemezsin.
Kullanıcı avatarı
devq7
İri Fare Avcısı
İri Fare Avcısı
Mesajlar: 60
Kayıt: 12 Ağu 2019 21:52
Sunucu: Eminönü
Konum: İstanbul

Re: PROJECT: İ S T A N B U L

Mesaj gönderen devq7 »

zxcvzxcv yazdı: 09 Eyl 2019 00:33 Başarılar dilerim.
Umarım telif yemezsin.
Teşekkür ederim.Yapalım da telif yiyelim :)

Animasyon çalışmalarına devam ediyorum.Aşağıdaki fotoğraflar karakterin iskeletine ait.

Resim

Karakterin koşma animasyonunda Pose To Pose işlemi

Resim


Kardeşlere selam, abilere RESPECT :crown:
Ricardo Quaresma #7
Eski, eskide mi kalıyor sahi ?
Kullanıcı avatarı
TOLGA
Arzuhalci'nin Adamı
Arzuhalci'nin Adamı
Mesajlar: 1016
Kayıt: 25 Tem 2014 14:50

Re: PROJECT: İ S T A N B U L

Mesaj gönderen TOLGA »

Foruma aydan aya giren biri için bunun gibi renkli konular İKV'yi hala yaşatan sebepler olduğunu ortaya koyuyor. Emeğine sağlık, devamını takip edeceğim dostum.
Resim
Kullanıcı avatarı
devq7
İri Fare Avcısı
İri Fare Avcısı
Mesajlar: 60
Kayıt: 12 Ağu 2019 21:52
Sunucu: Eminönü
Konum: İstanbul

Re: PROJECT: İ S T A N B U L

Mesaj gönderen devq7 »

TOLGA yazdı: 09 Eyl 2019 22:27 Foruma aydan aya giren biri için bunun gibi renkli konular İKV'yi hala yaşatan sebepler olduğunu ortaya koyuyor. Emeğine sağlık, devamını takip edeceğim dostum.
Teşekkür ederim, elimden geldiğince birşeyler yapmaya çalışacağım işte :)

Kardeşlere selam, abilere respect :crown:
Ricardo Quaresma #7
Eski, eskide mi kalıyor sahi ?
kazmamurat
Legendary Developer
Mesajlar: 2
Kayıt: 01 Ara 2009 16:26
Sunucu: Eminönü

Re: PROJECT: İ S T A N B U L

Mesaj gönderen kazmamurat »

Merhaba,

Zor bir işe girişmişsin, öncelikle kolay gelsin.

Bir kaç şey belirtmek isterim, naçizane bir ağabey tavsiyesi veya tüyosu gibi düşün lütfen.

Birincisi; karakterin düzgün render edilmesi için normal mapleri kullanman şart, bizim normal maplerde oyunun paket boyutunu küçük tutma amacıyla specular/parlaklık dokusu normal mapin mavi kanalındadır, unity veya unrealde o haliyle kullandığında yanlış görebilirsin, doğaldır. Shaderda normal mapi unpack edip kırmızı ve yeşil kanallarını appendleyip mavi yerine de beyaz atarsan düzgün görür, dokunun mavi kanalını da specular olarak kullanabilirsin. Bir ihtimal kullandığın motora göre yeşil kanalını invert etmen de gerekebilir. İnternette muhtemelen örnekleri vardır, tarihin ilk akıllısı biz olmasak gerek. :)

İkincisi; karakterleri mutlaka t-pose veya a-pose da riglemeye ve skinlemeye çalışmalısın, zira doğal bekleme pozu ya da kolların aşağıda olduğu bir poz, animsyonda kollar yukarı kalktığında ciddi sıkıntı yaratabilir.

Üçüncüsü; hazır retopology işine girmişken azıcık daha polygon eklesen keşke, o kulakların ellerin hali hep içimize dert olmuştur. :)

Takipteyim, gösterdiğin çaba bile takdire şayan.

Son olarak da; şimdi kesin bir yorum gelir, geliştiriciler model dosyalarını paylaşsa çok güzel şeyler yapılır falan diye. Maalesef oyunla ilgili hiç bir kaynak dosyayı izinler olmadan paylaşamayız, belki ileride, gerekli yasal gereklilikler aşıldıktan sonra.

Herkese selam olsun dünyanın açık ara en mükemmel mmorpg camiası!

Saygıyla!
Nerull
Legendary Developer
Mesajlar: 1131
Kayıt: 13 Eki 2009 16:47
İletişim:

Re: PROJECT: İ S T A N B U L

Mesaj gönderen Nerull »

Murat, altın değerinde bilgiler paylaşmış. Eh yılların tecrübesi konuşuyor, ne de olsa organik modellerin tamamı elinden geçti :clap:

Oyun geliştirmeye niyetlenen arkadaşlara nacizane tavsiyem; ekibiniz ve imkanlarınız ne kadar kısıtlı olursa olsun vazgeçmeyin. Küçük projelerle başlamak, Smart hedeflerle ilerlemek ve nihayete erdirmek, yarım bırakılan bir projeden daha büyük motivasyon sağlayacaktır. Hata yapmaktan ve tecrübe etmekten korkmayın. :+1:
"Bilginin yegane kaynağı deneyimdir" Albert Einstein

Bu vesileyle İKV'ye gönül veren herkese sevgilerimi sunuyorum.
Kullanıcı avatarı
devq7
İri Fare Avcısı
İri Fare Avcısı
Mesajlar: 60
Kayıt: 12 Ağu 2019 21:52
Sunucu: Eminönü
Konum: İstanbul

Re: PROJECT: İ S T A N B U L

Mesaj gönderen devq7 »

kazmamurat yazdı: 11 Eyl 2019 19:59 Merhaba,

Zor bir işe girişmişsin, öncelikle kolay gelsin.

Bir kaç şey belirtmek isterim, naçizane bir ağabey tavsiyesi veya tüyosu gibi düşün lütfen.

Birincisi; karakterin düzgün render edilmesi için normal mapleri kullanman şart, bizim normal maplerde oyunun paket boyutunu küçük tutma amacıyla specular/parlaklık dokusu normal mapin mavi kanalındadır, unity veya unrealde o haliyle kullandığında yanlış görebilirsin, doğaldır. Shaderda normal mapi unpack edip kırmızı ve yeşil kanallarını appendleyip mavi yerine de beyaz atarsan düzgün görür, dokunun mavi kanalını da specular olarak kullanabilirsin. Bir ihtimal kullandığın motora göre yeşil kanalını invert etmen de gerekebilir. İnternette muhtemelen örnekleri vardır, tarihin ilk akıllısı biz olmasak gerek. :)

İkincisi; karakterleri mutlaka t-pose veya a-pose da riglemeye ve skinlemeye çalışmalısın, zira doğal bekleme pozu ya da kolların aşağıda olduğu bir poz, animsyonda kollar yukarı kalktığında ciddi sıkıntı yaratabilir.

Üçüncüsü; hazır retopology işine girmişken azıcık daha polygon eklesen keşke, o kulakların ellerin hali hep içimize dert olmuştur. :)

Takipteyim, gösterdiğin çaba bile takdire şayan.

Son olarak da; şimdi kesin bir yorum gelir, geliştiriciler model dosyalarını paylaşsa çok güzel şeyler yapılır falan diye. Maalesef oyunla ilgili hiç bir kaynak dosyayı izinler olmadan paylaşamayız, belki ileride, gerekli yasal gereklilikler aşıldıktan sonra.

Herkese selam olsun dünyanın açık ara en mükemmel mmorpg camiası!

Saygıyla!
Nerull yazdı: 11 Eyl 2019 22:33 Murat, altın değerinde bilgiler paylaşmış. Eh yılların tecrübesi konuşuyor, ne de olsa organik modellerin tamamı elinden geçti :clap:

Oyun geliştirmeye niyetlenen arkadaşlara nacizane tavsiyem; ekibiniz ve imkanlarınız ne kadar kısıtlı olursa olsun vazgeçmeyin. Küçük projelerle başlamak, Smart hedeflerle ilerlemek ve nihayete erdirmek, yarım bırakılan bir projeden daha büyük motivasyon sağlayacaktır. Hata yapmaktan ve tecrübe etmekten korkmayın. :+1:
"Bilginin yegane kaynağı deneyimdir" Albert Einstein

Bu vesileyle İKV'ye gönül veren herkese sevgilerimi sunuyorum.
Merhaba,

Öncelikle konuma hoşgeldiniz ve yorumlarınız,tavsiyeleriniz için çok teşekkür ederim.Elimden geldiğince yani boş vakit buldukça ilerlemeye ve ilerletmeye çalışıyorum.Yakında youtube kanalımda bir video paylaşacağım ve videoda animasyonlarımdan görüntüler olacak.Daha önceki yorumlarımda da dediğim gibi animasyonları nasıl yaptığımı, hangi yolları izlediğimi de paylaşmayı düşünüyorum.Bir Q7 değilim ama ben de birşeyler yapmaya çalışıyorum işte :)

Tekrar tekrar teşekkür eder, iyi akşamlar dilerim.

Kardeşlere selam, abilere RESPECT :crown:
Ricardo Quaresma #7
Eski, eskide mi kalıyor sahi ?
Nerull
Legendary Developer
Mesajlar: 1131
Kayıt: 13 Eki 2009 16:47
İletişim:

Re: PROJECT: İ S T A N B U L

Mesaj gönderen Nerull »

ebbadx yazdı: 12 Eyl 2019 09:00
Nerull yazdı: 11 Eyl 2019 22:33 Murat, altın değerinde bilgiler paylaşmış. Eh yılların tecrübesi konuşuyor, ne de olsa organik modellerin tamamı elinden geçti :clap:

Oyun geliştirmeye niyetlenen arkadaşlara nacizane tavsiyem; ekibiniz ve imkanlarınız ne kadar kısıtlı olursa olsun vazgeçmeyin. Küçük projelerle başlamak, Smart hedeflerle ilerlemek ve nihayete erdirmek, yarım bırakılan bir projeden daha büyük motivasyon sağlayacaktır. Hata yapmaktan ve tecrübe etmekten korkmayın. :+1:
"Bilginin yegane kaynağı deneyimdir" Albert Einstein

Bu vesileyle İKV'ye gönül veren herkese sevgilerimi sunuyorum.
Sevgilerinizi sunacağınıza 2 satır bile tutmayan yazılarımızı silmekten vazgeçin. yazdığım şey ''Forumda developer mı varmış ilk defa görüyoruz." Bunu silme nedeniniz nedir anlayamıyorum. Foruma post atarken her seferinde forum kurallarını hatim etmemiz lazım galiba. Size yaranmak gerçekten çok zor.
Mesajını silen ben değilim kardeşim, haksız yere bana yüklenmişsin. Konu sahibinin talebi üzerine kaldırılmış :skeleton:
Kullanıcı avatarı
devq7
İri Fare Avcısı
İri Fare Avcısı
Mesajlar: 60
Kayıt: 12 Ağu 2019 21:52
Sunucu: Eminönü
Konum: İstanbul

Re: PROJECT: İ S T A N B U L

Mesaj gönderen devq7 »

Nerull yazdı: 12 Eyl 2019 09:23 Mesajını silen ben değilim kardeşim, haksız yere bana yüklenmişsin. Konu sahibinin talebi üzerine kaldırılmış :skeleton:
Merhaba,

Konuyla alakasız olan hiçbir yoruma izin vermeyeceğim.Nihat abi haklı, ben şikayet edip kaldırmalarını rica ediyorum.Burası benim günlüğüm çünkü.Az da olsa emeğe saygınız varsa konuyu kirletmeyiniz.Çok birşey istemiyorumdur herhalde.

Kardeşlere selam, abilere RESPECT :crown:
Ricardo Quaresma #7
Eski, eskide mi kalıyor sahi ?
Kullanıcı avatarı
melihbaba
Işık Hanım'ın Elemanı
Işık Hanım'ın Elemanı
Mesajlar: 246
Kayıt: 14 Kas 2010 09:57
Sunucu: Tılsım
Klan: Arzın Çocukları
Lonca: Nemesis

Re: PROJECT: İ S T A N B U L

Mesaj gönderen melihbaba »

devq7 yazdı: 12 Eyl 2019 12:23
Nerull yazdı: 12 Eyl 2019 09:23 Mesajını silen ben değilim kardeşim, haksız yere bana yüklenmişsin. Konu sahibinin talebi üzerine kaldırılmış :skeleton:
Merhaba,

Konuyla alakasız olan hiçbir yoruma izin vermeyeceğim.Nihat abi haklı, ben şikayet edip kaldırmalarını rica ediyorum.Burası benim günlüğüm çünkü.Az da olsa emeğe saygınız varsa konuyu kirletmeyiniz.Çok birşey istemiyorumdur herhalde.

Kardeşlere selam, abilere RESPECT :crown:
Ben'de modlar kaldırdı sanmıştım neyse ' ikv'nin yapı taşlarından olan insanlarda bu projeye destek vermesi güzel umarım yaptığın işi daha tutkulu hale getirir takipteyiz
Resim

Kod: Tümünü seç

"İstanbul'un göbeğinde,savaşın eşiğinde ve kaosun son perdesinde;selam olsun Nemesis'e!.."
- Artık Eminönün'de - Villian
Kilitli