Selamlar,
yıllarca oynadığım ve hikaye bölümünü büyük bir tutkuyla takip ettiğim İstanbul Kıyamet Vakti hakkında sorular sormak için geri döndüm .
Merak ettiğim konuları şöyle sıralandırmak isterim ;
1) İKV yakın gelecekte yeni bir güncellemeyle sarsılacak mı?
2) Sobee'nin TTNet bünyesine girdikten sonra çalkantılardan çıkamamasını nasıl değerlendiriyorsunuz?
3) İKV yeni bir oyun motoruyla geliştirilme imkanı var mı?
4) Türk oyun kültüründe mmorpg yer edinmeye devam edecek mi, yoksa rts ve fps oyunları bizi esir mi alacak?
5) Şu an gündemde olan BDO ve WoW camiasına alternatif bir oyun yapılabileceğini düşünüyor musunuz?
6) Mynet'den sonraki süreci nasıl değerlendiriyorsunuz?
7) Son 10 senede oyun sektöründeki çağ değişiminin İKV camiasına etkisini anlatabilir misiniz?
Oyun içi sorularıma gelecek olursak ;
1) Oyunun free-to-play'den pay-to-win'e geçiş sürecini nasıl değerlendiriyorsunuz?
2) Oyunun hikayesi herhangi bir durum sonrası biz oyuncularla paylaşılacak mı?
3) Grup Bölgesi (Derindeki Sır Genişleme Paketi) sizce oyun için faydalı mıydı?
4) Yıllarca beklenen Karaköy paketinin gelmesine rağmen oyuncu kitlesinin geri dönmemesi size neyi ifade ediyor?
5) Grafiklerin yıllar geçmesine rağmen eskimemesini hissetmemizin sebebi nedir?
6) Sizde İstanbul'un eski atmosferini özlüyor musunuz?
Sorularıma kısa kısa bile olsa cevap verebilirseniz çok sevinirim. Sn. @Nerull ve Sn. @Gorgar 'a umarım ulaşır yazdıklarım .
Hepiniz bize farklı şeyler kattınız ve yeni bir bakış açısı kazandırdınız bu oyunla. Oyuna tekrar başlayıp, görev metinlerini okumamak için zor tutuyorum. Yalnız pay-to-win tarafı biraz ağır bastığı için maalesef kendimi dizginliyorum bu yüzden.
Umarım her ne olursa olsun en azından görev metinlerini bizlerle paylaşır ve bu açlığımızı bir nebze dindirirler.
İyi forumlar..
Oyunun Hikaye Örgüsü Hk.
- HollyShit
- Arzuhalci'nin Adamı
- Mesajlar: 1068
- Kayıt: 01 Ara 2011 11:11
- Sunucu: Kuklacı
- Klan: Arzın Çocukları
- Konum: Great Dark Beyond
Oyunun Hikaye Örgüsü Hk.
Hiçbir şey başladığı gibi bitmez hayatta.
Ya hedeflediklerimiz ya biz biteriz daima.
Bir şeyi bıkmadan istemek,
Daima kazanmak için bir çabadır insana.
Ya hedeflediklerimiz ya biz biteriz daima.
Bir şeyi bıkmadan istemek,
Daima kazanmak için bir çabadır insana.
- turkoxHAMSTER
- Dipsiz Kuyu Gözcüsü
- Mesajlar: 4285
- Kayıt: 04 Ara 2009 18:06
- Sunucu: Teşkilat
Re: Oyunun Hikaye Örgüsü Hk.
Yazının Nerull ve Gorgar'a ulaşacağını, ulaşsa da geri dönüş sağlanacağını düşünmediğim için cevabını bildiğim soruları yanıtlayabilirim.
1) İKV yakın gelecekte veya uzak gelecekte herhangi bir güncelleme ile sarsılmayacak. Sebebi bir sonraki sorunun cevabında.
2) Bu sorunun cevabını geçen günlerde bir arkadaş paylaşmıştı. Dokunmadan alıntılıyorum:
4) Global anlamda MMORPG'nin günümüzde çok fazla tutunabileceğini sanmıyorum. Yeni nesil aynı şeye toplam 6-7 dk'dan fazla vakit ayırmayı sevmiyor. Bunu YouTube videolarındaki geçişler ve reklamların konumlandırmalarından anlayabilirsiniz. Çabuk sıkılıyor. Oyun oynarken başka işlerle uğraşmayı seviyor. Rekabetçilik ve PvP anlayışı MMORPG'den ziyade FPS, Moba tarzı oyunlara kaymış durumda. Ve en önemlisi oyun şirketleri eskisine göre çok daha fazla yatırım yapıp, kısa vadede kar bekliyorlar. Bu söylediklerim Türkiye için de geçerli tabi ki.
Diğer soruları da boş bir vaktimde kendimce yanıtlayabilirim.
1) İKV yakın gelecekte veya uzak gelecekte herhangi bir güncelleme ile sarsılmayacak. Sebebi bir sonraki sorunun cevabında.
2) Bu sorunun cevabını geçen günlerde bir arkadaş paylaşmıştı. Dokunmadan alıntılıyorum:
3) Bu sorunun cevabı da yukarıda mevcut.Sanıyorum ki TTnet Sobee'yi bünyesine aldığı zaman IKV için kullanılan oyun motorunun eski ve yetersiz olduğunu bildiği için yeni bir oyun isteğiyle Kader Mühürleri projesine başlanmıştı . Yeni yapılacak oyun için Unreal Engine 3 oyun motoru tercih edildi ve açık dünya ile birlikte oyuncu yeteneğinin ön planda olduğu yeni bir oyun yaratmak istediler. 2010 ların MMORPG çağı olmadığının birçok oyuncu ve oyun geliştirici farkında bunun en güzel örneğini Çemberlitaş eklenti paketinden sonra Sobee bünyesinden ayrılan Özgür (Zwartan) Soner ile görebiliyoruz , kendileri Madbyte Games bünyesinde Zula oyununu geliştiren ekipte yer aldı . Haziran 2016 da açık betaya alınan Kader Mühürleri bir sürü teknik sorunla birlikte geliştirici ekibin dar olması ve üzerlerine ağır bir yük binmesi aynı zamanda sanıyorum ki TTnet tarafından mobbing e uğraması nedeniyle oyunu beklenen seviyeye getiremeden oyunculara sundular ve maalesef beklenen ilgiyi oyuncular tarafından görmedi. Bu da birçok oyun firmasının geçmişte yaşadığı gibi oyun stüdyosunu kapanma sürecine götürdü.
Zaten Gorgar radyo yayınında birçok şeyi üstü kapalı da olsa paylaştı . Maalesef yayının nüshası paylaşılmadı , kayıt eden var mı bilemiyorum . Karaköy eklentisinin olup olmayacağı bile aşikarken Kürşad Beyin ısrarıyla oyunculara son bir veda olarak geldiğini algılayabiliriz. Bir kez daha üzülerek söylemeliyim ki oyun TTnet tarafından bir köşeye atılmış durumda ve zaten üye kayıt sistemi de kapatılmış durumda son zamanlarda . Oyunun kurtuluşunun Unity veya Unreal Engine ile yeniden yazılması olduğunu düşünsem de uzak ve zor bir ihtimal gibi görünüyor . Hepimizin güzel anılar oluşturduğu bu oyunun kendine özgü dünyasının sonu gelmiş gibi görünüyor . Uzun zaman önce oyunu bırakmış ve arada foruma göz atan eski bir oyuncu olarak , herkese iyi oyunlar ve iyi forumlar diliyorum.
4) Global anlamda MMORPG'nin günümüzde çok fazla tutunabileceğini sanmıyorum. Yeni nesil aynı şeye toplam 6-7 dk'dan fazla vakit ayırmayı sevmiyor. Bunu YouTube videolarındaki geçişler ve reklamların konumlandırmalarından anlayabilirsiniz. Çabuk sıkılıyor. Oyun oynarken başka işlerle uğraşmayı seviyor. Rekabetçilik ve PvP anlayışı MMORPG'den ziyade FPS, Moba tarzı oyunlara kaymış durumda. Ve en önemlisi oyun şirketleri eskisine göre çok daha fazla yatırım yapıp, kısa vadede kar bekliyorlar. Bu söylediklerim Türkiye için de geçerli tabi ki.
Diğer soruları da boş bir vaktimde kendimce yanıtlayabilirim.
- HollyShit
- Arzuhalci'nin Adamı
- Mesajlar: 1068
- Kayıt: 01 Ara 2011 11:11
- Sunucu: Kuklacı
- Klan: Arzın Çocukları
- Konum: Great Dark Beyond
Re: Oyunun Hikaye Örgüsü Hk.
Aslında çoğu sorunun cevabını biliyorum. Sadece öznel sorularımı nesnelleştirmeye çalışıyorum . Uzun yıllardır MMORPG sektöründeyim. Hem iş hem oyun olarak uzun bir süre vakit ayırdığım bu bölüme. Son 3 senedir de yazılım alanında geliştirdim kendimi. Sadece kendilerinden resmi bir açıklama bekliyorum.turkoxHAMSTER yazdı: ↑10 Ağu 2019 21:00 Yazının Nerull ve Gorgar'a ulaşacağını, ulaşsa da geri dönüş sağlanacağını düşünmediğim için cevabını bildiğim soruları yanıtlayabilirim.
1) İKV yakın gelecekte veya uzak gelecekte herhangi bir güncelleme ile sarsılmayacak. Sebebi bir sonraki sorunun cevabında.
2) Bu sorunun cevabını geçen günlerde bir arkadaş paylaşmıştı. Dokunmadan alıntılıyorum:
3) Bu sorunun cevabı da yukarıda mevcut.Sanıyorum ki TTnet Sobee'yi bünyesine aldığı zaman IKV için kullanılan oyun motorunun eski ve yetersiz olduğunu bildiği için yeni bir oyun isteğiyle Kader Mühürleri projesine başlanmıştı . Yeni yapılacak oyun için Unreal Engine 3 oyun motoru tercih edildi ve açık dünya ile birlikte oyuncu yeteneğinin ön planda olduğu yeni bir oyun yaratmak istediler. 2010 ların MMORPG çağı olmadığının birçok oyuncu ve oyun geliştirici farkında bunun en güzel örneğini Çemberlitaş eklenti paketinden sonra Sobee bünyesinden ayrılan Özgür (Zwartan) Soner ile görebiliyoruz , kendileri Madbyte Games bünyesinde Zula oyununu geliştiren ekipte yer aldı . Haziran 2016 da açık betaya alınan Kader Mühürleri bir sürü teknik sorunla birlikte geliştirici ekibin dar olması ve üzerlerine ağır bir yük binmesi aynı zamanda sanıyorum ki TTnet tarafından mobbing e uğraması nedeniyle oyunu beklenen seviyeye getiremeden oyunculara sundular ve maalesef beklenen ilgiyi oyuncular tarafından görmedi. Bu da birçok oyun firmasının geçmişte yaşadığı gibi oyun stüdyosunu kapanma sürecine götürdü.
Zaten Gorgar radyo yayınında birçok şeyi üstü kapalı da olsa paylaştı . Maalesef yayının nüshası paylaşılmadı , kayıt eden var mı bilemiyorum . Karaköy eklentisinin olup olmayacağı bile aşikarken Kürşad Beyin ısrarıyla oyunculara son bir veda olarak geldiğini algılayabiliriz. Bir kez daha üzülerek söylemeliyim ki oyun TTnet tarafından bir köşeye atılmış durumda ve zaten üye kayıt sistemi de kapatılmış durumda son zamanlarda . Oyunun kurtuluşunun Unity veya Unreal Engine ile yeniden yazılması olduğunu düşünsem de uzak ve zor bir ihtimal gibi görünüyor . Hepimizin güzel anılar oluşturduğu bu oyunun kendine özgü dünyasının sonu gelmiş gibi görünüyor . Uzun zaman önce oyunu bırakmış ve arada foruma göz atan eski bir oyuncu olarak , herkese iyi oyunlar ve iyi forumlar diliyorum.
4) Global anlamda MMORPG'nin günümüzde çok fazla tutunabileceğini sanmıyorum. Yeni nesil aynı şeye toplam 6-7 dk'dan fazla vakit ayırmayı sevmiyor. Bunu YouTube videolarındaki geçişler ve reklamların konumlandırmalarından anlayabilirsiniz. Çabuk sıkılıyor. Oyun oynarken başka işlerle uğraşmayı seviyor. Rekabetçilik ve PvP anlayışı MMORPG'den ziyade FPS, Moba tarzı oyunlara kaymış durumda. Ve en önemlisi oyun şirketleri eskisine göre çok daha fazla yatırım yapıp, kısa vadede kar bekliyorlar. Bu söylediklerim Türkiye için de geçerli tabi ki.
Diğer soruları da boş bir vaktimde kendimce yanıtlayabilirim.
Hiçbir şey başladığı gibi bitmez hayatta.
Ya hedeflediklerimiz ya biz biteriz daima.
Bir şeyi bıkmadan istemek,
Daima kazanmak için bir çabadır insana.
Ya hedeflediklerimiz ya biz biteriz daima.
Bir şeyi bıkmadan istemek,
Daima kazanmak için bir çabadır insana.
Re: Oyunun Hikaye Örgüsü Hk.
Ben pay-to-win'in inanılmaz derecede ağır bastığını düşünmüyorum. Silah yükseltme dışında gerçekten fark yaratan bir ürün yok. Lonca lisansı kasa erişimi oyunu kolaylaştırıyor ancak olmasa da oluyor.
- turkneferi
- Antrepo Bekçisi
- Mesajlar: 754
- Kayıt: 18 May 2012 21:19
- Sunucu: Eminönü
- Klan: Lodos
Re: Oyunun Hikaye Örgüsü Hk.
Göster
HollyShit yazdı: ↑09 Ağu 2019 22:54 Selamlar,
yıllarca oynadığım ve hikaye bölümünü büyük bir tutkuyla takip ettiğim İstanbul Kıyamet Vakti hakkında sorular sormak için geri döndüm .
Merak ettiğim konuları şöyle sıralandırmak isterim ;
1) İKV yakın gelecekte yeni bir güncellemeyle sarsılacak mı?
2) Sobee'nin TTNet bünyesine girdikten sonra çalkantılardan çıkamamasını nasıl değerlendiriyorsunuz?
3) İKV yeni bir oyun motoruyla geliştirilme imkanı var mı?
4) Türk oyun kültüründe mmorpg yer edinmeye devam edecek mi, yoksa rts ve fps oyunları bizi esir mi alacak?
5) Şu an gündemde olan BDO ve WoW camiasına alternatif bir oyun yapılabileceğini düşünüyor musunuz?
6) Mynet'den sonraki süreci nasıl değerlendiriyorsunuz?
7) Son 10 senede oyun sektöründeki çağ değişiminin İKV camiasına etkisini anlatabilir misiniz?
Oyun içi sorularıma gelecek olursak ;
1) Oyunun free-to-play'den pay-to-win'e geçiş sürecini nasıl değerlendiriyorsunuz?
2) Oyunun hikayesi herhangi bir durum sonrası biz oyuncularla paylaşılacak mı?
3) Grup Bölgesi (Derindeki Sır Genişleme Paketi) sizce oyun için faydalı mıydı?
4) Yıllarca beklenen Karaköy paketinin gelmesine rağmen oyuncu kitlesinin geri dönmemesi size neyi ifade ediyor?
5) Grafiklerin yıllar geçmesine rağmen eskimemesini hissetmemizin sebebi nedir?
6) Sizde İstanbul'un eski atmosferini özlüyor musunuz?
Sorularıma kısa kısa bile olsa cevap verebilirseniz çok sevinirim. Sn. @Nerull ve Sn. @Gorgar 'a umarım ulaşır yazdıklarım .
Hepiniz bize farklı şeyler kattınız ve yeni bir bakış açısı kazandırdınız bu oyunla. Oyuna tekrar başlayıp, görev metinlerini okumamak için zor tutuyorum. Yalnız pay-to-win tarafı biraz ağır bastığı için maalesef kendimi dizginliyorum bu yüzden.
Umarım her ne olursa olsun en azından görev metinlerini bizlerle paylaşır ve bu açlığımızı bir nebze dindirirler.
İyi forumlar..
- CARMENTA
- FareAdam Düşmanı
- Mesajlar: 263
- Kayıt: 17 Ağu 2012 15:39
- Sunucu: Beyaz Köşk
- Klan: Arzın Çocukları
- Lonca: Dönüşüm
- Konum: İstanbul
Re: Oyunun Hikaye Örgüsü Hk.
Herhangi bir geliştirme, eklenti paketi geleceğini düşünmüyorum. İKV artık maalesef vadesini doldurmuş bir oyun. MMORPG furyası global anlamda sona ermiş olmasına rağmen bu ölçekte bir projenin kitle tarafından sahiplenilmesinde en önemli faktörler atmosfer, hikaye, oyuncuların nostaljik hislerini tetiklemesi olduğunu söyleyebilirim. En azından forumu aktif kullananlar durumu böyle yansıtıyor.
Bu sebepten Gorgar'ın, hikaye finalini herhangi bir platformda yayınlaması yıllarını bu oyuna vermiş oyuncularına güzel bir jest ve saygı göstergesi olurdu.
Geçmişte bunun örnekleri var. Bir çoğunuzun bildiği, belki yıllardır beklediği Half Life 3 hikayesi de Valve'den ayrılan baş senarist Marc Laidlaw tarafından blog sayfasından yayınlanmıştı.
Bu sebepten Gorgar'ın, hikaye finalini herhangi bir platformda yayınlaması yıllarını bu oyuna vermiş oyuncularına güzel bir jest ve saygı göstergesi olurdu.
Geçmişte bunun örnekleri var. Bir çoğunuzun bildiği, belki yıllardır beklediği Half Life 3 hikayesi de Valve'den ayrılan baş senarist Marc Laidlaw tarafından blog sayfasından yayınlanmıştı.