Kopyalara çözüm [öneri]
Re: Kopyalara çözüm [öneri]
Arkadaşlar her itemin unique yani benzersiz id olması imkansız, en azından ikv için bunu rahatça söylerim ve eminim. Şöyle bir sistem var arkaplanda, çantanızda ve kasanızda duran her bir kutu sunucuda kutu1item, kutu1miktar olarak tablolarca ayrılmıştır ve eğer 10 iridyumunuz varsa, kutu1item=iridyum ve kutu1miktar=10 olarak sunucuda o iteminiz yer alır. Tabiki bu tablolaştırma yöntemi .json veya daha farklı yöntemlerle daha optimize hale getirtilebilir. Ama her halükarda benim dediğim yöntem arkaplanda çalışmış olur ve itemlerin benzersiz id'si olmamış olur. Yöneticilerin kurunun yanında yaşları da yakması da bundandır. Kısacası oyunu yaparken planlanılması gereken ya da sonradan hiç incelenmediği için farkedilmeyen bu küçük açıklar malesef geliştiricilerin bariz hatasıdır. Velhasıl kelam onlarca kez online oyun yapmış biri olarak bu yöntemin varlığından emin olabilirsiniz ve bu yöntem üzerinden önerilerde bulunmanızı da tavsiye ederim.
-
- İri Fare Avcısı
- Mesajlar: 60
- Kayıt: 05 Haz 2019 21:55
Re: Kopyalara çözüm [öneri]
Her itemin bir benzersiz idsi var arkadaşlar. Sadece 10 iridyumun 10 idsi yok, 1 tane var. Ceket, pantolon, yüzük, reçete... Üst üste konulamayan her şeyin bir benzersiz idsi var.
İnanmadınız biliyorum
İnanmadınız biliyorum
Böyle olsaydı bir kutuda iki eşya barınamaz, ikincisi silinirdi. Ama çok uzun süre üst üste 2 tılsım konuldu tek kutuya.
Re: Kopyalara çözüm [öneri]
Her itemin bir id'si vardır, fakat şöyle ki sayılar çoğaldıkça id değişmez. Benim çantamdaki bono'nun id'si 12345 ise senin çantandaki her bononun da id'si 12345 tir. Sayısı 1 olsun 10 olsun farketmez. Bahsettiğiniz hata bir yazılım sonucu yapılmış bir yanlış hesaplamadır. En temel yöntem bahsettiğimiz şekilde olur ve hiçbir sorunla da karşılaşılmaz doğru tepkimelerle bu desteklenirse. Tılsım açığında aynı kutuya 2 tılsımın bir kutuya girmesi, veritabanında 2 kutunun birleşmesi olarak tanımlanmış olabilir. Fakat teknik açıdan düşününce 50000 tane madenin her bir parçasının farklı id olması zaten mümkün değil. Bir kutudan diğer kutuya geçirirken sunucu pert. Dediğimiz yöntemin alternatifi çok var zaten ama hemen hemen benzer şekilde çalıştığı için de o kopya bonoların hiçbiri şuraya buraya gitmiş diyerek takip edilemez. Ticaret logları ayrı.sabitfikir yazdı: ↑12 Haz 2019 19:52 Her itemin bir benzersiz idsi var arkadaşlar. Sadece 10 iridyumun 10 idsi yok, 1 tane var. Ceket, pantolon, yüzük, reçete... Üst üste konulamayan her şeyin bir benzersiz idsi var.
İnanmadınız biliyorum
Böyle olsaydı bir kutuda iki eşya barınamaz, ikincisi silinirdi. Ama çok uzun süre üst üste 2 tılsım konuldu tek kutuya.
-
- İri Fare Avcısı
- Mesajlar: 60
- Kayıt: 05 Haz 2019 21:55
Re: Kopyalara çözüm [öneri]
Son sözümü söylüyorum artık
Bana oyunda alışveriş açıp 3 tane iridyum'u yan yana koyun.
Sonra kapatıp tekrar alışveriş açın. 1 tane iridyum koyun.
Koyduğunuz iridyumun, ilk önce gösterdiğiniz 3ü içerisinden hangisi olduğunu söyleyebilirim (sol, orta, sağ).
.
Bana oyunda alışveriş açıp 3 tane iridyum'u yan yana koyun.
Sonra kapatıp tekrar alışveriş açın. 1 tane iridyum koyun.
Koyduğunuz iridyumun, ilk önce gösterdiğiniz 3ü içerisinden hangisi olduğunu söyleyebilirim (sol, orta, sağ).
.
Re: Kopyalara çözüm [öneri]
Hala aynı dili konuşuyoruz aslında bilmem farkındamısın İkv nin altında yatan satırlar beni pek ilgilendirmiyor açıkçası, aynı mimaride ilerlemiyorum ne hiçbir mmorpg'de ne de hiçbir projemde. Fakat ikv nin mimarisi hakkında gördüğüm en net şeylerden biri bütün itemlerin farklı id'si OLMAMASI. Onun dışında nasıl bir yöntemle item dağıtma sistemi programlanmış, açıkçası onuda merak edip incelemedim. Ben şimdiye kadar dediğim şekilde sorun yaşamadım hiçbir gerçek zamanlı oyun projelerimde, yaşarsam belki araştırırım
Re: Kopyalara çözüm [öneri]
Selam arkadaşlar, hepiniz de çok haklısınız fakat en nihayetin de bu iş 2 ucu pislikli bir değnektir.
Değneğin bir ucu, dediğiniz gibi veri tabanı incelenerek onun üzerinden bir çözüm yolu aranabilir fakat çok tehlikeli ve aynı zamanda çok zor bir süreç olur. Ve ayrıca öncelikle bunu yapacak bir babayiğit ekip lazım eder ki İKV'nin de böyle kişilere yatırım yapacağını hiç düşünmüyorum.
Değneğin diğer ucu ise; komple hileye bulaşan materyal vb. araçları temizlemek/silmek. Bu da İKV'nin hukuksal yoldan batması ve çok kötü yerlere gelmesine sebep olur. Kimse de o taşa zaten elini atmaz.
*Şu anda oyun eski yöneticisi olan Mevlüt DİNÇ bey'in oyun hakkında ki düşünceleri çok merak ediyorum. Hocam eğer forumu takip ediyorsanız bize bir yorum yapsanıza, ne yapalım?
He benim ise varsayımsal bir düşüncem ver çünkü yazılım vb. işlerden anlamam kulaktan duyma bilgiye sahibim. Mantıklı veya Mantıksız olabilir, açık arayıp laf sokmaya çalışmayın.
Şu dur ki oyun sunucu sayısı azaltma ile ilgili bir konu açmış bir arkadaş ve çoğu kişinin de aklında esmiştir bu düşünce.
1. adım; Şimdi oyun giriş ekranında sunucu tercihi yaptığımız yerde 2. bir panel ve altında birkaç yeni sunucu açılarak ve tamamen temiz ve pislikten arındırılmış bir ortam oluşturmak.
2. adım; Eski sunucularda yer alan her bir hesap başına (bakın karakter değil) 3 ücretsiz taşıma hakkı verilerek ve bunu bir süre sınırlaması ile kısıtlayarak oyunculara geçiş hakkı tanınmasıdır. (Bu sistem, güncelleme geldiği ve oyuna giriş yapıldığı andan itibaren geçerli olmalıdır. Çünkü uzun süre ara verenlerinde aynı şekilde bu sistemden faydalanması sağlanmalıdır.)
3. adım; Bir geçiş kontrol ekibi sağlanarak materyaller vb. eşyalar için sınır belirlenmesi ve geçişte bunların kontrol edilmesi. Yani mesela geçiş gereksinimleri penceresi altında şu gibi örnekler olacak "Hidrojen maks. geçiş sınırı x20" tabi bunlar kısaltılarak yani çt materyal sınırlaması gibi vb adlarla yer alabilir.
4. adım; Bu geçiş kontrol ekibi kontrol esnasında (arkadaşların yukarıda bahsettiği) kopyalama vb gibi hile karıştırdığı materyalleri silecek ve hak yenmemesi adına bu kişilere geçici olan özellikler sağlanacak ör. kısa süreli plus üyelik, kısa süreli parlatma veya arttırıcı özellikler vb. Çünkü herkesin buna dahil olmadığı malum, materyaller aktarılarak şu anda bana bile ulaşmış olabilir.
5. adım; Ve bir daha bu oyunu başı boş bırakmamak.!
Sonuna kadar okuyup fikrimi dinlediysen Allah senden razı olsun. İyi eğlenceler herkese.
Değneğin bir ucu, dediğiniz gibi veri tabanı incelenerek onun üzerinden bir çözüm yolu aranabilir fakat çok tehlikeli ve aynı zamanda çok zor bir süreç olur. Ve ayrıca öncelikle bunu yapacak bir babayiğit ekip lazım eder ki İKV'nin de böyle kişilere yatırım yapacağını hiç düşünmüyorum.
Değneğin diğer ucu ise; komple hileye bulaşan materyal vb. araçları temizlemek/silmek. Bu da İKV'nin hukuksal yoldan batması ve çok kötü yerlere gelmesine sebep olur. Kimse de o taşa zaten elini atmaz.
*Şu anda oyun eski yöneticisi olan Mevlüt DİNÇ bey'in oyun hakkında ki düşünceleri çok merak ediyorum. Hocam eğer forumu takip ediyorsanız bize bir yorum yapsanıza, ne yapalım?
He benim ise varsayımsal bir düşüncem ver çünkü yazılım vb. işlerden anlamam kulaktan duyma bilgiye sahibim. Mantıklı veya Mantıksız olabilir, açık arayıp laf sokmaya çalışmayın.
Şu dur ki oyun sunucu sayısı azaltma ile ilgili bir konu açmış bir arkadaş ve çoğu kişinin de aklında esmiştir bu düşünce.
1. adım; Şimdi oyun giriş ekranında sunucu tercihi yaptığımız yerde 2. bir panel ve altında birkaç yeni sunucu açılarak ve tamamen temiz ve pislikten arındırılmış bir ortam oluşturmak.
2. adım; Eski sunucularda yer alan her bir hesap başına (bakın karakter değil) 3 ücretsiz taşıma hakkı verilerek ve bunu bir süre sınırlaması ile kısıtlayarak oyunculara geçiş hakkı tanınmasıdır. (Bu sistem, güncelleme geldiği ve oyuna giriş yapıldığı andan itibaren geçerli olmalıdır. Çünkü uzun süre ara verenlerinde aynı şekilde bu sistemden faydalanması sağlanmalıdır.)
3. adım; Bir geçiş kontrol ekibi sağlanarak materyaller vb. eşyalar için sınır belirlenmesi ve geçişte bunların kontrol edilmesi. Yani mesela geçiş gereksinimleri penceresi altında şu gibi örnekler olacak "Hidrojen maks. geçiş sınırı x20" tabi bunlar kısaltılarak yani çt materyal sınırlaması gibi vb adlarla yer alabilir.
4. adım; Bu geçiş kontrol ekibi kontrol esnasında (arkadaşların yukarıda bahsettiği) kopyalama vb gibi hile karıştırdığı materyalleri silecek ve hak yenmemesi adına bu kişilere geçici olan özellikler sağlanacak ör. kısa süreli plus üyelik, kısa süreli parlatma veya arttırıcı özellikler vb. Çünkü herkesin buna dahil olmadığı malum, materyaller aktarılarak şu anda bana bile ulaşmış olabilir.
5. adım; Ve bir daha bu oyunu başı boş bırakmamak.!
Sonuna kadar okuyup fikrimi dinlediysen Allah senden razı olsun. İyi eğlenceler herkese.
Re: Kopyalara çözüm [öneri]
Dediğiniz gibiyse her mikroçipin id'si aynı ise bir mikroçipin kopya olup olmadığını nasıl anlıyorlar ?FrenzyTR yazdı: ↑12 Haz 2019 20:41Her itemin bir id'si vardır, fakat şöyle ki sayılar çoğaldıkça id değişmez. Benim çantamdaki bono'nun id'si 12345 ise senin çantandaki her bononun da id'si 12345 tir. Sayısı 1 olsun 10 olsun farketmez. Bahsettiğiniz hata bir yazılım sonucu yapılmış bir yanlış hesaplamadır. En temel yöntem bahsettiğimiz şekilde olur ve hiçbir sorunla da karşılaşılmaz doğru tepkimelerle bu desteklenirse. Tılsım açığında aynı kutuya 2 tılsımın bir kutuya girmesi, veritabanında 2 kutunun birleşmesi olarak tanımlanmış olabilir. Fakat teknik açıdan düşününce 50000 tane madenin her bir parçasının farklı id olması zaten mümkün değil. Bir kutudan diğer kutuya geçirirken sunucu pert. Dediğimiz yöntemin alternatifi çok var zaten ama hemen hemen benzer şekilde çalıştığı için de o kopya bonoların hiçbiri şuraya buraya gitmiş diyerek takip edilemez. Ticaret logları ayrı.sabitfikir yazdı: ↑12 Haz 2019 19:52 Her itemin bir benzersiz idsi var arkadaşlar. Sadece 10 iridyumun 10 idsi yok, 1 tane var. Ceket, pantolon, yüzük, reçete... Üst üste konulamayan her şeyin bir benzersiz idsi var.
İnanmadınız biliyorum
Böyle olsaydı bir kutuda iki eşya barınamaz, ikincisi silinirdi. Ama çok uzun süre üst üste 2 tılsım konuldu tek kutuya.
Everything is about math just math
Re: Kopyalara çözüm [öneri]
Hangi mikroçipin kopya olduğunu anlayamıyor sorun da burada başlıyor zaten. Çok sayıda mikroçipi olan kişiler şüpheli durumda oluyor. Aynı şekilde ticaret logları denen bir olay var bu itemlerin kimlere verildiğini tespit edip banlıyolar. Yani arada masumların da ban yeme ihtimali oluyor. Ayrıca bir ihtimal kazanılan itemlerin nerden çıktığını gösteren ayrı bir log sistemi de yazmışlarsa bundan da faydalanırlar ama bence bu kadarıyla da uğraşmazlar. Yani kısacası çantasında olağandışı sayıda itemler bulunanlar hile olsa da olmasa da banlanabiliyor. Siz bunun üzerine şikayet etmek isterseniz de, sobee bunu kanıtlamak için yeterli loglara sahip olamadığı için hesabını açmak isteyebilir. Birkaç kişinin dava açma muhabbetine girerek hesaplarını açtırdıklarını gördüm. Bubların haklı veya haksız olduğunu ayırt edemedikleri için direk açıp kurtulmak istemiş olma ihtimalleri de var yani. Bu tamamen sobee nin nasıl bir veritabanı sakladığına bağlı.movie yazdı: ↑14 Haz 2019 21:47Dediğiniz gibiyse her mikroçipin id'si aynı ise bir mikroçipin kopya olup olmadığını nasıl anlıyorlar ?FrenzyTR yazdı: ↑12 Haz 2019 20:41Her itemin bir id'si vardır, fakat şöyle ki sayılar çoğaldıkça id değişmez. Benim çantamdaki bono'nun id'si 12345 ise senin çantandaki her bononun da id'si 12345 tir. Sayısı 1 olsun 10 olsun farketmez. Bahsettiğiniz hata bir yazılım sonucu yapılmış bir yanlış hesaplamadır. En temel yöntem bahsettiğimiz şekilde olur ve hiçbir sorunla da karşılaşılmaz doğru tepkimelerle bu desteklenirse. Tılsım açığında aynı kutuya 2 tılsımın bir kutuya girmesi, veritabanında 2 kutunun birleşmesi olarak tanımlanmış olabilir. Fakat teknik açıdan düşününce 50000 tane madenin her bir parçasının farklı id olması zaten mümkün değil. Bir kutudan diğer kutuya geçirirken sunucu pert. Dediğimiz yöntemin alternatifi çok var zaten ama hemen hemen benzer şekilde çalıştığı için de o kopya bonoların hiçbiri şuraya buraya gitmiş diyerek takip edilemez. Ticaret logları ayrı.sabitfikir yazdı: ↑12 Haz 2019 19:52 Her itemin bir benzersiz idsi var arkadaşlar. Sadece 10 iridyumun 10 idsi yok, 1 tane var. Ceket, pantolon, yüzük, reçete... Üst üste konulamayan her şeyin bir benzersiz idsi var.
İnanmadınız biliyorum
Böyle olsaydı bir kutuda iki eşya barınamaz, ikincisi silinirdi. Ama çok uzun süre üst üste 2 tılsım konuldu tek kutuya.
Re: Kopyalara çözüm [öneri]
Bu saçma olurdu. Ayrıca sadece ticaret yapıp ban alanlar var kimsenin 40-50 tane mikroçipi ticaretle alacağını düşünmüyorum yani 1-2 mikroçip ticareti ile bile banlananlar olmuştur bu ise sizin yaklaşımınıza zıt bir durum teşkil ediyor.FrenzyTR yazdı: ↑15 Haz 2019 02:53Hangi mikroçipin kopya olduğunu anlayamıyor sorun da burada başlıyor zaten. Çok sayıda mikroçipi olan kişiler şüpheli durumda oluyor. Aynı şekilde ticaret logları denen bir olay var bu itemlerin kimlere verildiğini tespit edip banlıyolar. Yani arada masumların da ban yeme ihtimali oluyor. Ayrıca bir ihtimal kazanılan itemlerin nerden çıktığını gösteren ayrı bir log sistemi de yazmışlarsa bundan da faydalanırlar ama bence bu kadarıyla da uğraşmazlar. Yani kısacası çantasında olağandışı sayıda itemler bulunanlar hile olsa da olmasa da banlanabiliyor. Siz bunun üzerine şikayet etmek isterseniz de, sobee bunu kanıtlamak için yeterli loglara sahip olamadığı için hesabını açmak isteyebilir. Birkaç kişinin dava açma muhabbetine girerek hesaplarını açtırdıklarını gördüm. Bubların haklı veya haksız olduğunu ayırt edemedikleri için direk açıp kurtulmak istemiş olma ihtimalleri de var yani. Bu tamamen sobee nin nasıl bir veritabanı sakladığına bağlı.movie yazdı: ↑14 Haz 2019 21:47Dediğiniz gibiyse her mikroçipin id'si aynı ise bir mikroçipin kopya olup olmadığını nasıl anlıyorlar ?FrenzyTR yazdı: ↑12 Haz 2019 20:41Her itemin bir id'si vardır, fakat şöyle ki sayılar çoğaldıkça id değişmez. Benim çantamdaki bono'nun id'si 12345 ise senin çantandaki her bononun da id'si 12345 tir. Sayısı 1 olsun 10 olsun farketmez. Bahsettiğiniz hata bir yazılım sonucu yapılmış bir yanlış hesaplamadır. En temel yöntem bahsettiğimiz şekilde olur ve hiçbir sorunla da karşılaşılmaz doğru tepkimelerle bu desteklenirse. Tılsım açığında aynı kutuya 2 tılsımın bir kutuya girmesi, veritabanında 2 kutunun birleşmesi olarak tanımlanmış olabilir. Fakat teknik açıdan düşününce 50000 tane madenin her bir parçasının farklı id olması zaten mümkün değil. Bir kutudan diğer kutuya geçirirken sunucu pert. Dediğimiz yöntemin alternatifi çok var zaten ama hemen hemen benzer şekilde çalıştığı için de o kopya bonoların hiçbiri şuraya buraya gitmiş diyerek takip edilemez. Ticaret logları ayrı.sabitfikir yazdı: ↑12 Haz 2019 19:52 Her itemin bir benzersiz idsi var arkadaşlar. Sadece 10 iridyumun 10 idsi yok, 1 tane var. Ceket, pantolon, yüzük, reçete... Üst üste konulamayan her şeyin bir benzersiz idsi var.
İnanmadınız biliyorum
Böyle olsaydı bir kutuda iki eşya barınamaz, ikincisi silinirdi. Ama çok uzun süre üst üste 2 tılsım konuldu tek kutuya.
Eğer ticaret logları incelenseydi, haksız yere ban atılanlar olmazdı. Dolayısıyla ya dediğim gibi bir durum var her mikroçipin farklı bir id'si var ya da bilmediğimiz çok farklı bir şey var.
Everything is about math just math
-
- FareAdam Düşmanı
- Mesajlar: 376
- Kayıt: 17 Ara 2017 23:05
- Sunucu: Teşkilat
- Klan: Lodos
- Konum: Galata Kulesi
Re: Kopyalara çözüm [öneri]
Bahsettiğin ticaret log kayıtları olsaydı eğer bunun akabinde topladığımız çantaların da bir logları olması gerekir sonuç olarak log kayıtları incelendiğinde kimse haksız yere ban yemez incelemeler sonucunda ban atılırdı. Haksızdan kastım yazının sonunda da belirttiğin üzre dava açma muhabbetleri ek olarak şu da var yönetici kadro birine bir ödül vermek istediğinde bunu onun çantasına spawn yapabiliyor. Sistemi net anlayabilmiş değilim lakin çok karışık olduğu aşikar.FrenzyTR yazdı: ↑15 Haz 2019 02:53Hangi mikroçipin kopya olduğunu anlayamıyor sorun da burada başlıyor zaten. Çok sayıda mikroçipi olan kişiler şüpheli durumda oluyor. Aynı şekilde ticaret logları denen bir olay var bu itemlerin kimlere verildiğini tespit edip banlıyolar. Yani arada masumların da ban yeme ihtimali oluyor. Ayrıca bir ihtimal kazanılan itemlerin nerden çıktığını gösteren ayrı bir log sistemi de yazmışlarsa bundan da faydalanırlar ama bence bu kadarıyla da uğraşmazlar. Yani kısacası çantasında olağandışı sayıda itemler bulunanlar hile olsa da olmasa da banlanabiliyor. Siz bunun üzerine şikayet etmek isterseniz de, sobee bunu kanıtlamak için yeterli loglara sahip olamadığı için hesabını açmak isteyebilir. Birkaç kişinin dava açma muhabbetine girerek hesaplarını açtırdıklarını gördüm. Bubların haklı veya haksız olduğunu ayırt edemedikleri için direk açıp kurtulmak istemiş olma ihtimalleri de var yani. Bu tamamen sobee nin nasıl bir veritabanı sakladığına bağlı.movie yazdı: ↑14 Haz 2019 21:47Dediğiniz gibiyse her mikroçipin id'si aynı ise bir mikroçipin kopya olup olmadığını nasıl anlıyorlar ?FrenzyTR yazdı: ↑12 Haz 2019 20:41Her itemin bir id'si vardır, fakat şöyle ki sayılar çoğaldıkça id değişmez. Benim çantamdaki bono'nun id'si 12345 ise senin çantandaki her bononun da id'si 12345 tir. Sayısı 1 olsun 10 olsun farketmez. Bahsettiğiniz hata bir yazılım sonucu yapılmış bir yanlış hesaplamadır. En temel yöntem bahsettiğimiz şekilde olur ve hiçbir sorunla da karşılaşılmaz doğru tepkimelerle bu desteklenirse. Tılsım açığında aynı kutuya 2 tılsımın bir kutuya girmesi, veritabanında 2 kutunun birleşmesi olarak tanımlanmış olabilir. Fakat teknik açıdan düşününce 50000 tane madenin her bir parçasının farklı id olması zaten mümkün değil. Bir kutudan diğer kutuya geçirirken sunucu pert. Dediğimiz yöntemin alternatifi çok var zaten ama hemen hemen benzer şekilde çalıştığı için de o kopya bonoların hiçbiri şuraya buraya gitmiş diyerek takip edilemez. Ticaret logları ayrı.sabitfikir yazdı: ↑12 Haz 2019 19:52 Her itemin bir benzersiz idsi var arkadaşlar. Sadece 10 iridyumun 10 idsi yok, 1 tane var. Ceket, pantolon, yüzük, reçete... Üst üste konulamayan her şeyin bir benzersiz idsi var.
İnanmadınız biliyorum
Böyle olsaydı bir kutuda iki eşya barınamaz, ikincisi silinirdi. Ama çok uzun süre üst üste 2 tılsım konuldu tek kutuya.