Belli ki bu kopyaların önüne geçemiyorsunuz ama en azından kopyaların işe yaramamasını sağlayabilirsiniz.
Bildiğim kadarıyla oyunda bulunan tüm materyallerin madenlerin ve itemlerin id'si var. Bir şey kopyalandığında muhtemelen id de kopyalanıyordur. Bu durumda aynı id'ye sahip birden fazla materyal, maden, ,item oluyor demektir. Örneğin 123456789 id'sine sahip mikroçipden bir tane daha oluyor. Arka planda id'leri sürekli kontrol eden bir yazılım geliştirip aynı id'ye sahip materyallere 'kopya' yazısı ekleyerek, en azından oyuncuların bunu görmesini sağlayabilirsiniz. Kopyalanmış ve orijinal mikroçiplerde, 'mikroçip' yerine 'mikroçip (kopya)' yazacak. Bu yazıyı gören oyuncular tabi ki bu mikroçipi satın almayacak dolayısıyla dolaylı yoldan kopyanın önüne büyük oranda geçilmiş olacak. Daha sonra data incelemeleri ile kopya mikroçip silinecek ve orijinal mikroçip, 'mikroçip' olarak kalacak.
Data analisti değilim ve oyunun arka planında neler işlediğini tam olarak bilmiyorum. Naçizane fikir. İyi çalışmalar.
Kopyalara çözüm [öneri]
Kopyalara çözüm [öneri]
Everything is about math just math
-
- FareAdam Düşmanı
- Mesajlar: 376
- Kayıt: 17 Ara 2017 23:05
- Sunucu: Teşkilat
- Klan: Lodos
- Konum: Galata Kulesi
Re: Kopyalara çözüm [öneri]
Bence sorunu kökten yani kopya olayının önüne geçerek halletmek daha iyi olacaktır. Senin söylediğin gibi bi durum mevcutsa yapılabilir. Bu kadar basit olsaydı yaparlardı diye düşünüyorum.movie yazdı: ↑09 Haz 2019 03:35 Belli ki bu kopyaların önüne geçemiyorsunuz ama en azından kopyaların işe yaramamasını sağlayabilirsiniz.
Bildiğim kadarıyla oyunda bulunan tüm materyallerin madenlerin ve itemlerin id'si var. Bir şey kopyalandığında muhtemelen id de kopyalanıyordur. Bu durumda aynı id'ye sahip birden fazla materyal, maden, ,item oluyor demektir. Örneğin 123456789 id'sine sahip mikroçipden bir tane daha oluyor. Arka planda id'leri sürekli kontrol eden bir yazılım geliştirip aynı id'ye sahip materyallere 'kopya' yazısı ekleyerek, en azından oyuncuların bunu görmesini sağlayabilirsiniz. Kopyalanmış ve orijinal mikroçiplerde, 'mikroçip' yerine 'mikroçip (kopya)' yazacak. Bu yazıyı gören oyuncular tabi ki bu mikroçipi satın almayacak dolayısıyla dolaylı yoldan kopyanın önüne büyük oranda geçilmiş olacak. Daha sonra data incelemeleri ile kopya mikroçip silinecek ve orijinal mikroçip, 'mikroçip' olarak kalacak.
Data analisti değilim ve oyunun arka planında neler işlediğini tam olarak bilmiyorum. Naçizane fikir. İyi çalışmalar.
Saygılarımla.
Re: Kopyalara çözüm [öneri]
Sorunu kökten çözmek tabi ki daha iyi olur ama belli ki sorunu kökten çözemiyorlar. Benim verdiğim öneri günü kurtarmak. Bu arada bahsettiğim yazılımın sürekli çalışmasına gerek yok sadece sunucular açılmadan önce çalışsa yeterli olacaktır.ismailaslan yazdı: ↑09 Haz 2019 04:19Bence sorunu kökten yani kopya olayının önüne geçerek halletmek daha iyi olacaktır. Senin söylediğin gibi bi durum mevcutsa yapılabilir. Bu kadar basit olsaydı yaparlardı diye düşünüyorum.movie yazdı: ↑09 Haz 2019 03:35 Belli ki bu kopyaların önüne geçemiyorsunuz ama en azından kopyaların işe yaramamasını sağlayabilirsiniz.
Bildiğim kadarıyla oyunda bulunan tüm materyallerin madenlerin ve itemlerin id'si var. Bir şey kopyalandığında muhtemelen id de kopyalanıyordur. Bu durumda aynı id'ye sahip birden fazla materyal, maden, ,item oluyor demektir. Örneğin 123456789 id'sine sahip mikroçipden bir tane daha oluyor. Arka planda id'leri sürekli kontrol eden bir yazılım geliştirip aynı id'ye sahip materyallere 'kopya' yazısı ekleyerek, en azından oyuncuların bunu görmesini sağlayabilirsiniz. Kopyalanmış ve orijinal mikroçiplerde, 'mikroçip' yerine 'mikroçip (kopya)' yazacak. Bu yazıyı gören oyuncular tabi ki bu mikroçipi satın almayacak dolayısıyla dolaylı yoldan kopyanın önüne büyük oranda geçilmiş olacak. Daha sonra data incelemeleri ile kopya mikroçip silinecek ve orijinal mikroçip, 'mikroçip' olarak kalacak.
Data analisti değilim ve oyunun arka planında neler işlediğini tam olarak bilmiyorum. Naçizane fikir. İyi çalışmalar.
Saygılarımla.
Everything is about math just math
-
- İri Fare Avcısı
- Mesajlar: 60
- Kayıt: 05 Haz 2019 21:55
Re: Kopyalara çözüm [öneri]
Güzel fikir, güzel üslup. Saygılar.
Tahminimce materyal isimlerine kopya kelimesi eklemek, sorunu çözmekten daha zordur. Hatta başka yeni buglar doğurabilir.
Ayrıca kopya madeni helal madenle birleştirirseniz (sıralama önemli), sadece helal madenin id'si kalıyor. Kopya olan item kayboluyor ( bkz. kara para aklama). Yönetimin bu durumları da tespit etmesi lazım. Elinizdeki madenin id'sinin sunucuda tek olması kopya yöntemiyle üretilmediği anlamına gelmiyor.
Tahminimce materyal isimlerine kopya kelimesi eklemek, sorunu çözmekten daha zordur. Hatta başka yeni buglar doğurabilir.
Ayrıca kopya madeni helal madenle birleştirirseniz (sıralama önemli), sadece helal madenin id'si kalıyor. Kopya olan item kayboluyor ( bkz. kara para aklama). Yönetimin bu durumları da tespit etmesi lazım. Elinizdeki madenin id'sinin sunucuda tek olması kopya yöntemiyle üretilmediği anlamına gelmiyor.
Re: Kopyalara çözüm [öneri]
Teşekkürler yorumun için.sabitfikir yazdı: ↑10 Haz 2019 19:20 Güzel fikir, güzel üslup. Saygılar.
Tahminimce materyal isimlerine kopya kelimesi eklemek, sorunu çözmekten daha zordur. Hatta başka yeni buglar doğurabilir.
Ayrıca kopya madeni helal madenle birleştirirseniz (sıralama önemli), sadece helal madenin id'si kalıyor. Kopya olan item kayboluyor ( bkz. kara para aklama). Yönetimin bu durumları da tespit etmesi lazım. Elinizdeki madenin id'sinin sunucuda tek olması kopya yöntemiyle üretilmediği anlamına gelmiyor.
Fakat öyle olduğunu sanmıyorum her materyalin farklı id'si var. Yani mikroçiplerin hepsinin id'si aynı değil ne kadar mikroçip varsa hepsinin farklı id'si var. Dolayısıyla iki mikroçip aynı id'ye sahip ise bu ikisinden birinin kopya olduğunu gösterir.
Everything is about math just math
-
- İri Fare Avcısı
- Mesajlar: 60
- Kayıt: 05 Haz 2019 21:55
Re: Kopyalara çözüm [öneri]
Bankadaki 23bin osmiridyum için 23bin id olması gerekirdi o zaman. Hepsini tek seferde işportaya sattığımızda oluşacak lag'ı düşün
Yine de senin dediğin gibi olabilirdi tabi, neden olmasın. Ama öyle değil. Cidden bak, sallamıyorum.
Yine de senin dediğin gibi olabilirdi tabi, neden olmasın. Ama öyle değil. Cidden bak, sallamıyorum.
Re: Kopyalara çözüm [öneri]
id yahu bu 3-5 sayı niye o kadar lag oluştursun. Bildiğin için değil de daha çok tahminsel konuşuyor gibisinsabitfikir yazdı: ↑10 Haz 2019 20:42 Bankadaki 23bin osmiridyum için 23bin id olması gerekirdi o zaman. Hepsini tek seferde işportaya sattığımızda oluşacak lag'ı düşün
Yine de senin dediğin gibi olabilirdi tabi, neden olmasın. Ama öyle değil. Cidden bak, sallamıyorum.
Everything is about math just math
Re: Kopyalara çözüm [öneri]
E iyi de kopyaya bulaşanları kurularla beraber yaşları da yakarak banlamadılar mı? Oyuna ayda yılda bir kere giriyordum kopyadan da haberim yoktu ve birine bono karşılığı hidrojen satmıştım taa aylar önce. Ve muhtemelen sırf bu yüzden blok yedim. İtiraz mesajıma 1,5 aydır cevap gelmiyor. Birkaç gün önce yeni karakter kasmaya başladım ve bakıyorum ki karaköy geldikten sonra piyasası 150me düşen y2 bile 1.5t olmuş. Ben de kendi kendime hani bu adamlar banlanmıştı bulaşanlarla beraber diyorum. Oyunda hala kopyacılar varsa ben ne diyeyim bu gmlere... Çok hakka giriyorsunuz yazık...
Sahira
Stodig
drNOVALGİN
Stodig
drNOVALGİN
- benibanladilar
- FareAdam Düşmanı
- Mesajlar: 449
- Kayıt: 14 Şub 2018 19:54
Re: Kopyalara çözüm [öneri]
Uzaktan bakılınca 3-5 sayı ama gerçekte çok daha fazlası malesef.movie yazdı: ↑10 Haz 2019 22:45id yahu bu 3-5 sayı niye o kadar lag oluştursun. Bildiğin için değil de daha çok tahminsel konuşuyor gibisinsabitfikir yazdı: ↑10 Haz 2019 20:42 Bankadaki 23bin osmiridyum için 23bin id olması gerekirdi o zaman. llamıyorum.
Konuyu açan arkadaş çok güzel düşünmüş ama her düşen madenin id si var demiş evet var ama kendine özel (unic) bir id si yok. Nerden biliyorsun diyorsanız şöyle söyleyeyim, her bir madenin kendine özel id si olması için her topladığınız maden için bir obje üretilmesi gerekiyor. Yani serverin ram'inde bir yer kaplayacak her maden. Bu kaplanacak yer maden başı 1kb olsa bile düşün ki sağlam kasası olan birinin madeninde 100bin tane maden olabiliyor.bu çok büyük bir yer kaplar.
Yani ikvde büyük olasılıkla şöyle bir sistem var.
İtemi çantada bir boşluğa koyunca orda itemin adı yazıyor ve sayısı yazıyor. (Yani maden değil çantada ki
boşluklar birer obje.) Bu sayede çok az yer kaplıyor.
Ama konuyu açan arkadaşın dediği saçma değil.
Kopyalanan eşyaların ne olduğu genelde belli. O item/maden /bonolara özel bir id sistemi getirilebilir.
Fakat malesef bu da çok zor bir olay çünkü devler kodların çok karışık olduğundan bahsediyordu, o karışıklığa girip yeni bir sistem yapamayabilirler.
Ellerinden gelse zaten ilk kopyalama işini düzeltirlerdi...
-
- FareAdam Düşmanı
- Mesajlar: 376
- Kayıt: 17 Ara 2017 23:05
- Sunucu: Teşkilat
- Klan: Lodos
- Konum: Galata Kulesi