MATEMATİKSEL BAKALIM OYUNUN DURUMUNA

Tüm İKV oyuncularının ortak paylaşım alanı
Kullanıcı avatarı
turkoxHAMSTER
Dipsiz Kuyu Gözcüsü
Dipsiz Kuyu Gözcüsü
Mesajlar: 4285
Kayıt: 04 Ara 2009 18:06
Sunucu: Teşkilat

Re: MATEMATİKSEL BAKALIM OYUNUN DURUMUNA

Mesaj gönderen turkoxHAMSTER »

Öncelikle dediklerinin bir çoğuna katılıyorum. MMORPG artık kendileri için hayat tarzı olmuş bir çok insan var. Günümüzde de istatistiklerini paylaştığın oyunlar bu trendi yakalamış durumda. Fakat MMORPG'lerin günümüzdeki en büyük sıkıntısı sürekliliği ve sürdürülebilirliği düşük olması. Çünkü günümüzde MMROPG oynayan insanların yaş kitlesi, 2000 kültüründen geldikleri için artık çok yüksek. 2000 sonrası doğan ve şu an online oyun kitlesinin büyük kısmını oluşturan kesim ise MMORPG kültüründen uzak ve rekabetçiliği yüksek oyunlara (MOBA, FPS vb.) meyilliler. MMORPG kitlesinin büyük çoğunluğunun artık iş güç sahibi olduğunu varsayarsak, eskiden günde 10 saatini bir oyuna veren bir kişi artık maksimum 2 saatini oyuna verebiliyor. Bu da İKV gibi oyunlar için büyük dezavantaj.
Kullanıcı avatarı
MXneo
Işık Hanım'ın Elemanı
Işık Hanım'ın Elemanı
Mesajlar: 214
Kayıt: 09 Ara 2009 02:33
Sunucu: Beyaz Köşk
Klan: Lodos
Konum: İstanbul

Re: MATEMATİKSEL BAKALIM OYUNUN DURUMUNA

Mesaj gönderen MXneo »

Gizlenmiş İçerikGöster
LinkiNParkK yazdı: 29 Nis 2019 22:07
turkoxHAMSTER yazdı: 28 Nis 2019 16:21 2002-2012 arası MMORPG oyun devriydi, yaşandı ve bitti.
turkoxHAMSTER yazdı: 28 Nis 2019 16:21 Artık herhangi bir MMORPG oyunun yüksek kitlelere ulaşması imkansız.
turkoxHAMSTER yazdı: 28 Nis 2019 16:21 Oyun dünyasında İKV gibi oyunların devri kapanalı çok oldu malesef.

Fikirlerinizi saygıyla karşıladığımı ve hiç bir oyunun fanboyu olmadığımı belirterek :) ;
(Şunu da belirteyim neyin fanboyuyum dersem o da TSM addonunun olurdu :D )


Sözlerime şununla başlayayım:
Göster
  • Wow'un EU güncel karakter sayıları

https://realmpop.com/eu.html
(Not: MAX level şu an 120 ve son paket üzerine verilmiş sayılar)
EU: Sadece 101-120 level arası karakterler 9.6milyon

Göster
  • US güncel karakter sayısı

https://realmpop.com/us.html
US: Aynı filtrelemeyle 9.5 milyon karakter



  • Buradan ise detaylı olarak bir çok şeye bakabilirsiniz. (oyuncu aktifliği vs vs...)
(Günlük oyuncu sayısı 3.6 milyon)



  • GENEL MMORPG OYUNLARININ SIRALAMASI




Evet MMORPG'nin, MOBA ve FPS karşısında yenilgiye düştüğü aşikâr son 10 yılda. Benimde fikirlerim farklı biçimde de olsa değişmiş bulunmakta MMORPG'e karşı.

Önce wow üzerine konuşmak gerekirse. Çok fazla sayısa insan ölü oyun, pvp içindeki dengesizlikler, veya oyunda combo olmadığını savunanlar, oyunun çok basit olduğunu söyleyenler ve bir süre sonra sadece farming oyununa dönüştüğünü söyleyenler... Kısmen kendi fikirlerinde haklılar, yıllarca oyuncu sayısını zirvede tutmasını başarmasına rağmen yığınla eleştiriye denk gelirsiniz. Grafiklerinden şikayetçi olanları atlamamak gerekiyor. Grafik benim için bir yere kadar önemlidir bundan önce aldığım diğer kriterler daha ön planda.

Eleştiriler uzar gider. Değinmek istediğim; mesela farming olayını konu alalım. İKV ile kıyaslama yaparak, İKV de oyunda yaptıkları ticaretle veya stoklarla.. oyundan haz aldıklarını söyleyen çok fazla insan var. Ve İKV'de stok yapmak böylesine işkence bir halde olmasına rağmen (Yedek kasa yok, çanta küçücük, alışveriş ile item aktarmak işkence)... Yine de insanlar (sanırım bende dahilim :D ) tercih ediyorlar ve haz alıyorlar.


Günümüz MMORPG oyunlarının aşırı düzeyde ilginçleştiği ise ayrı bir gerçek. İşte bu ilginçleşme belki de ileriki dönemlerde fark edilecek bunu bilemeyiz. İnsanların farming , döngü, p2w( pay to win) mantığından sıkıldıklarının farkında olan çok mantıklı düşünen şirketler mevcut. İşte bu döngülerin önünü kapatmaya çalışan bu şirketler ileriye dönük muazzam adımlar atıyorlar. Hatta bu oyunlara baktığımızda bunlar nasıl MMORPG dedirtecek gelişmeler mevcut. Hem grafik hem de oyundaki stratejiler...

Ffxiv, Gw2, Wow, Eso, Bdo, Wildstar...(ve daha bir çoğu) bir çok konuda çok çok başarılı yapımlar. Moba ve Fps karşı çok farklı gelişmeler sunmuş oyunlar. MMORPG bu yenilgiye karşı çok farklı stratejiler geliştirdi ileride moba vs fps ne yapar bilemem. Ya da mmorpg kadar geniş düzeyde geliştirme yapabilecek kategorilerdeler mi o da tartışılır.


Kısacası baktığımızda, her şeye rağmen yıllardır güncelliğini koruyan wow hala mevcut ve deli gelirler elde ediyorlar. Diğer başarılı yapımlarda ayakta duruyorlar ve sürekli güncellemeler yapıyorlar.

Kimi Mmorpg, kimi wow, kimi ikv ölü der... Kimisine göre buralarda bir saniye zaman ayırmak dahi zaman kaybı. Peki ne oluyorda bizler hala buralardayız?...İnsanlar her zaman kısmende olsa mutlu oldukları yerlerde zaman harcamayı tercih ediyorlar işte bu insan dedigimiz varlığın değiştirilemeyecek gerçeğidir. Mesela neden bu yapımlar varken hala ikv gibi oyunlar ayakta durabiliyor. Tabi bu sadece bizim bildiğimiz bir örnek, bazı oyunlara baksanız yahu bunlar nasıl ayakta duruyor dersiniz fakat duruyorlar işte bir şekilde. Belki bir anısı belki başka bir şeyinden dolayı. Bu döngüye kimse anlam veremeyecek ve durduramayacakta. İşte tüm bunlara yaratılış diyorduk...
Paylaştığın Bilgiler İçin Öncelikle Teşekkür Ederim. Neredeyse 15 Yıldır Sevdiğim Oyun Türü MMORPG'nin Hala Ayakta Kalması ve Direnmesi Beni Çok Sevindirdi ve İleriye Dönük Umutlandırdı. Bu Demek Oluyorki İKV de hâlâ Ayakta Durabildiğine Göre İleride Diriltilmesi Muhtemeller Arasında. Ek Not : WOW Günlük Oyuncu Sayısı 4.2 Milyon a Ulaşmış.
*BeyaZKöşK*/f Matrixneo-> /f LorDxVoLDeMoRT
*AnKa*/f Kalpgözü
*Meran*/f Alayınaxmxneoo
Resim
Mazi'yi düşünürken akıttığınız gözyaşı, Acı çekerken sizin Mutlu olduğunuz andır..
Kullanıcı avatarı
LinkiNParkK
FareAdam Düşmanı
FareAdam Düşmanı
Mesajlar: 400
Kayıt: 08 Haz 2011 00:49
Sunucu: Beyaz Köşk
Klan: Lodos
Lonca: Saygı Or Sevgi

Re: MATEMATİKSEL BAKALIM OYUNUN DURUMUNA

Mesaj gönderen LinkiNParkK »

MXneo yazdı: 02 May 2019 09:56 Paylaştığın Bilgiler İçin Öncelikle Teşekkür Ederim. Neredeyse 15 Yıldır Sevdiğim Oyun Türü MMORPG'nin Hala Ayakta Kalması ve Direnmesi Beni Çok Sevindirdi ve İleriye Dönük Umutlandırdı. Bu Demek Oluyorki İKV de hâlâ Ayakta Durabildiğine Göre İleride Diriltilmesi Muhtemeller Arasında. Ek Not : WOW Günlük Oyuncu Sayısı 4.2 Milyon a Ulaşmış.
Ben teşekkür ederim güzel yorumunuz için :)
Youtube Kanalım

LPxSEVENFOLD
LPxMEMORABLE
LPxWOW
Kullanıcı avatarı
Tahaa
Cin Avcısı
Cin Avcısı
Mesajlar: 169
Kayıt: 17 Oca 2018 11:13
Sunucu: Eminönü
Klan: Arzın Çocukları
İletişim:

Re: MATEMATİKSEL BAKALIM OYUNUN DURUMUNA

Mesaj gönderen Tahaa »

Adam Haklı Beyler Eskiler Eskiden Güzeldi :(
Resim
Kullanıcı avatarı
KarakuleGFB
Sahaf Yardımcısı
Sahaf Yardımcısı
Mesajlar: 111
Kayıt: 22 Mar 2016 20:16
Konum: Türkiye

Re: MATEMATİKSEL BAKALIM OYUNUN DURUMUNA

Mesaj gönderen KarakuleGFB »

Bu arada bir yer yanlış olmuş. Oyunu sevmemizdeki amaç eskiden ülkece topluluk olarak oyun oynarken saygılı, yardımcıl bir zamandaydık. Geriye kalan oyuncuların çoğunluğu ise bireyselliği seven kişiler olduğundan oyunda bir konu hakkında yardım almayı geçtim selam ya da merhaba dediğinizde cevap bile vermeyen insanlar var.

Ücretsiz MMORPG genelinde bireysel oyuncu topluluğu var. Bazı ücretli indie oyunların toplulukları çok güzel oluyor. Onun dışında ben artık MMORPG odaklı oyun aradığımda Hack and slash bakıyorum. PVE içeriği tüketmek keyifli oluyor.
Kullanıcı avatarı
boolooxx
Işık Hanım'ın Elemanı
Işık Hanım'ın Elemanı
Mesajlar: 246
Kayıt: 07 Haz 2010 17:29
Sunucu: Beyaz Köşk
Klan: Lodos

Re: MATEMATİKSEL BAKALIM OYUNUN DURUMUNA

Mesaj gönderen boolooxx »

Gizlenmiş İçerikGöster
LinkiNParkK yazdı: 29 Nis 2019 22:07
turkoxHAMSTER yazdı: 28 Nis 2019 16:21 2002-2012 arası MMORPG oyun devriydi, yaşandı ve bitti.
turkoxHAMSTER yazdı: 28 Nis 2019 16:21 Artık herhangi bir MMORPG oyunun yüksek kitlelere ulaşması imkansız.
turkoxHAMSTER yazdı: 28 Nis 2019 16:21 Oyun dünyasında İKV gibi oyunların devri kapanalı çok oldu malesef.

Fikirlerinizi saygıyla karşıladığımı ve hiç bir oyunun fanboyu olmadığımı belirterek :) ;
(Şunu da belirteyim neyin fanboyuyum dersem o da TSM addonunun olurdu :D )


Sözlerime şununla başlayayım:
Göster
  • Wow'un EU güncel karakter sayıları

https://realmpop.com/eu.html
(Not: MAX level şu an 120 ve son paket üzerine verilmiş sayılar)
EU: Sadece 101-120 level arası karakterler 9.6milyon

Göster
  • US güncel karakter sayısı

https://realmpop.com/us.html
US: Aynı filtrelemeyle 9.5 milyon karakter



  • Buradan ise detaylı olarak bir çok şeye bakabilirsiniz. (oyuncu aktifliği vs vs...)
(Günlük oyuncu sayısı 3.6 milyon)



  • GENEL MMORPG OYUNLARININ SIRALAMASI




Evet MMORPG'nin, MOBA ve FPS karşısında yenilgiye düştüğü aşikâr son 10 yılda. Benimde fikirlerim farklı biçimde de olsa değişmiş bulunmakta MMORPG'e karşı.

Önce wow üzerine konuşmak gerekirse. Çok fazla sayısa insan ölü oyun, pvp içindeki dengesizlikler, veya oyunda combo olmadığını savunanlar, oyunun çok basit olduğunu söyleyenler ve bir süre sonra sadece farming oyununa dönüştüğünü söyleyenler... Kısmen kendi fikirlerinde haklılar, yıllarca oyuncu sayısını zirvede tutmasını başarmasına rağmen yığınla eleştiriye denk gelirsiniz. Grafiklerinden şikayetçi olanları atlamamak gerekiyor. Grafik benim için bir yere kadar önemlidir bundan önce aldığım diğer kriterler daha ön planda.

Eleştiriler uzar gider. Değinmek istediğim; mesela farming olayını konu alalım. İKV ile kıyaslama yaparak, İKV de oyunda yaptıkları ticaretle veya stoklarla.. oyundan haz aldıklarını söyleyen çok fazla insan var. Ve İKV'de stok yapmak böylesine işkence bir halde olmasına rağmen (Yedek kasa yok, çanta küçücük, alışveriş ile item aktarmak işkence)... Yine de insanlar (sanırım bende dahilim :D ) tercih ediyorlar ve haz alıyorlar.


Günümüz MMORPG oyunlarının aşırı düzeyde ilginçleştiği ise ayrı bir gerçek. İşte bu ilginçleşme belki de ileriki dönemlerde fark edilecek bunu bilemeyiz. İnsanların farming , döngü, p2w( pay to win) mantığından sıkıldıklarının farkında olan çok mantıklı düşünen şirketler mevcut. İşte bu döngülerin önünü kapatmaya çalışan bu şirketler ileriye dönük muazzam adımlar atıyorlar. Hatta bu oyunlara baktığımızda bunlar nasıl MMORPG dedirtecek gelişmeler mevcut. Hem grafik hem de oyundaki stratejiler...

Ffxiv, Gw2, Wow, Eso, Bdo, Wildstar...(ve daha bir çoğu) bir çok konuda çok çok başarılı yapımlar. Moba ve Fps karşı çok farklı gelişmeler sunmuş oyunlar. MMORPG bu yenilgiye karşı çok farklı stratejiler geliştirdi ileride moba vs fps ne yapar bilemem. Ya da mmorpg kadar geniş düzeyde geliştirme yapabilecek kategorilerdeler mi o da tartışılır.


Kısacası baktığımızda, her şeye rağmen yıllardır güncelliğini koruyan wow hala mevcut ve deli gelirler elde ediyorlar. Diğer başarılı yapımlarda ayakta duruyorlar ve sürekli güncellemeler yapıyorlar.

Kimi Mmorpg, kimi wow, kimi ikv ölü der... Kimisine göre buralarda bir saniye zaman ayırmak dahi zaman kaybı. Peki ne oluyorda bizler hala buralardayız?...İnsanlar her zaman kısmende olsa mutlu oldukları yerlerde zaman harcamayı tercih ediyorlar işte bu insan dedigimiz varlığın değiştirilemeyecek gerçeğidir. Mesela neden bu yapımlar varken hala ikv gibi oyunlar ayakta durabiliyor. Tabi bu sadece bizim bildiğimiz bir örnek, bazı oyunlara baksanız yahu bunlar nasıl ayakta duruyor dersiniz fakat duruyorlar işte bir şekilde. Belki bir anısı belki başka bir şeyinden dolayı. Bu döngüye kimse anlam veremeyecek ve durduramayacakta. İşte tüm bunlara yaratılış diyorduk...
Sen yaşıyor musun hâlâ ya ':) Kaç kere demedim mi bu fikirlerini boş bir A4 kağıdına aktar diye :grin:
Adam kısa ve öz anlatmış yine çetrefilli cümlelerle dikkat çekmeye çalışmışsın, yapma tutmuyor :blush: :)
Cevapla