MATEMATİKSEL BAKALIM OYUNUN DURUMUNA

Tüm İKV oyuncularının ortak paylaşım alanı
Kullanıcı avatarı
Servane
İri Fare Avcısı
İri Fare Avcısı
Mesajlar: 54
Kayıt: 04 Ara 2009 23:17
Sunucu: Eminönü
Klan: Lodos

MATEMATİKSEL BAKALIM OYUNUN DURUMUNA

Mesaj gönderen Servane »

Ben bu oyunu beta zamanindan beri oynayan yerli yapim ve yerli konsept diye sahiplenen ve benimseyen 36 yaşinda bir mühendis olarak tespit ve önerilerimi yazacagim.

Dedigim gibi bu oyunu beta doneminden buyana oynarim ozellikle 29 39 49 ve bicok ara guncellemede aktif olarak bulundum. 49 guncellemesine kadar oyun yas ortalamasi gayet yuksekti.anne baba cocuk ailecek oynayan bircok arkadasim vardi guzel dostluklar seviye iliskiler arkadasliklar vardi. herkes hem oyun ici aktivite (maden,klan savaslari,recete kasma vb) boldu. Taaki grup bolgeleri gibi oyunu ayristiran baskalarina muhtac eden bir politikaya gidildi.oyuncular grup bolgelerine muhtac edildi. bireysellik tamamen bitti oyunda. yeni gelen karakoy guncellemesinde bi nebze bu problem asildi gibi.Ben ticaret yapmayi maden cekmeyi item kasmayi seven bir oyuncu olarak şu zamanlarda oyuna girmeye korkar oldum.Simdilerde ise malumdur oyun aciklari vb gibi durumlardan bicok usulsus isler ve riskler barindiriyor oyun kendi icerisinde.BUNLARIN EN BUYUK SEBEBİ TECRUBELİ BİR OYUNCU OLARAK TESPİTİMDİRKİ OYUN İLE YÖNETİMİN İLGİLENMEMESİDİR. Sonucta bu bir oyun ve bunun bir ticari boyutu var. forum uyeliklerine baktim uye sayisi 46464 ki cok ciddi bir potansiyel. hadi bunun yarisi sahte veya aktif oyuncu olmasin kalir 23000 oyuncu hadi bunun da mumkun deil ama yarisi akce almayan kisiler olsun kalir size 10000 kisi. bugun bir kisi 1 ayda 1 adet 5500 alsin ki ben daha cok aliyorum fiyat 55 tl *10000 = 550000 tl eski parayla 550 milyar tl demek ki bu en alt seviyede yapilmis bir hesap. 550 bin tl cok yuksek bir rakamki yonetim oyuna sahip ciksa bu dege4 en az 2 ye katlar.boyle ticari bir kazanci olan potansiyele sahip cikilmamasina bir turlu anlam veremiyorum. umarim tez zamanda duzelir dedigim gibi beta doneminden beri oynayan biri olarak oyuna girmeye ticaret yapmaya korkar oldum.
Bizi EskiLer Tanır,YeniLer Örnek ALır...
Resim

Eminönü Efeleri /Servane
Kullanıcı avatarı
turkoxHAMSTER
Dipsiz Kuyu Gözcüsü
Dipsiz Kuyu Gözcüsü
Mesajlar: 4285
Kayıt: 04 Ara 2009 18:06
Sunucu: Teşkilat

Re: MATEMATİKSEL BAKALIM OYUNUN DURUMUNA

Mesaj gönderen turkoxHAMSTER »

O dediğin kitle en son 2011-2012'de vardı. Şu an oyunu oynayan kişi sayısı 500-600'ü geçmez. Yönetimin bu saatten sonra yapabileceği bir şey yok. 2002-2012 arası MMORPG oyun devriydi, yaşandı ve bitti. Artık herhangi bir MMORPG oyunun yüksek kitlelere ulaşması imkansız. Bugün Sobee'ye tüm eski geliştiriciler geri dönse, oyunun hikayesinin bittiği en büyük paketi getirseler yine 1 sene sonra oyuncu kalmaz oyunda. Oyun dünyasında İKV gibi oyunların devri kapanalı çok oldu malesef.
Kullanıcı avatarı
BayTerapi
Mebrure'nin Adamı
Mebrure'nin Adamı
Mesajlar: 2641
Kayıt: 02 Nis 2016 22:16

Re: MATEMATİKSEL BAKALIM OYUNUN DURUMUNA

Mesaj gönderen BayTerapi »

turkoxHAMSTER yazdı: 28 Nis 2019 16:21 O dediğin kitle en son 2011-2012'de vardı. Şu an oyunu oynayan kişi sayısı 500-600'ü geçmez. Yönetimin bu saatten sonra yapabileceği bir şey yok. 2002-2012 arası MMORPG oyun devriydi, yaşandı ve bitti. Artık herhangi bir MMORPG oyunun yüksek kitlelere ulaşması imkansız. Bugün Sobee'ye tüm eski geliştiriciler geri dönse, oyunun hikayesinin bittiği en büyük paketi getirseler yine 1 sene sonra oyuncu kalmaz oyunda. Oyun dünyasında İKV gibi oyunların devri kapanalı çok oldu malesef.
500-600 dediğin aktif oyuncu sayısı mı acaba ?
kedi
Kullanıcı avatarı
Skull
FareAdam Düşmanı
FareAdam Düşmanı
Mesajlar: 339
Kayıt: 27 Mar 2019 06:01
Sunucu: Eminönü
Konum: İstanbul

Re: MATEMATİKSEL BAKALIM OYUNUN DURUMUNA

Mesaj gönderen Skull »

500-600 aktif oyuncu bile yoktur bence. Eskidendi o sunucuların dolup taştığı zamanlar. İKV en son teknoloji oyun motoruyla tekrar yapılsa (içeriğinde değişiklikler olabilir) Türk oyuncular bırakır diğer oyunları oynamayı, yeniden yapılan İKV'yi oynamaya başlarlar. Parada harcarlar. Sunucularda eski günlerdeki gibi dolar taşar. İKV'nin Türk oyuncularda özel bir yeri vardır her zaman. Başka oyun olsa belki aynı şeyi söyleyemem ama İKV denilince akan sular duruyor nedense.
Kullanıcı avatarı
turkoxHAMSTER
Dipsiz Kuyu Gözcüsü
Dipsiz Kuyu Gözcüsü
Mesajlar: 4285
Kayıt: 04 Ara 2009 18:06
Sunucu: Teşkilat

Re: MATEMATİKSEL BAKALIM OYUNUN DURUMUNA

Mesaj gönderen turkoxHAMSTER »

500-600 dediğin aktif oyuncu sayısı mı acaba ?

Öyle ya da böyle oyuna ara sıra da olsa giren toplam kişi sayısı. Benimki tahmindi, sonuç olarak oldukça az kişi giriyor oyuna.
snapdragon
Sahaf Yardımcısı
Sahaf Yardımcısı
Mesajlar: 130
Kayıt: 16 Eyl 2015 18:32
Sunucu: Beyaz Köşk
Klan: Arzın Çocukları

Re: MATEMATİKSEL BAKALIM OYUNUN DURUMUNA

Mesaj gönderen snapdragon »

Oyunda anlik olarak online en fazla 100 kisi var. Offlineleride katarsan tr capinda güncel olarak max. 500 tane oyuncusu var.
Kullanıcı avatarı
SikayetVar
Antrepo Bekçisi
Antrepo Bekçisi
Mesajlar: 737
Kayıt: 30 Ağu 2012 00:47
Sunucu: Eminönü
Klan: Arzın Çocukları
Lonca: Mevsim Olmayan Mekanlar
İletişim:

Re: MATEMATİKSEL BAKALIM OYUNUN DURUMUNA

Mesaj gönderen SikayetVar »

Forumu kullanıyorum oyunu oynamıyorum, akçe almıyorum.
Kıyamet Günlüğüm için görsele tıklayın.
Resim
Kullanıcı avatarı
NeWTRoBLe
FareAdam Düşmanı
FareAdam Düşmanı
Mesajlar: 339
Kayıt: 05 Eyl 2018 14:49
Sunucu: Eminönü
Klan: Arzın Çocukları

Re: MATEMATİKSEL BAKALIM OYUNUN DURUMUNA

Mesaj gönderen NeWTRoBLe »

Servane yazdı: 28 Nis 2019 14:22 Ben bu oyunu beta zamanindan beri oynayan yerli yapim ve yerli konsept diye sahiplenen ve benimseyen 36 yaşinda bir mühendis olarak tespit ve önerilerimi yazacagim.

Dedigim gibi bu oyunu beta doneminden buyana oynarim ozellikle 29 39 49 ve bicok ara guncellemede aktif olarak bulundum. 49 guncellemesine kadar oyun yas ortalamasi gayet yuksekti.anne baba cocuk ailecek oynayan bircok arkadasim vardi guzel dostluklar seviye iliskiler arkadasliklar vardi. herkes hem oyun ici aktivite (maden,klan savaslari,recete kasma vb) boldu. Taaki grup bolgeleri gibi oyunu ayristiran baskalarina muhtac eden bir politikaya gidildi.oyuncular grup bolgelerine muhtac edildi. bireysellik tamamen bitti oyunda. yeni gelen karakoy guncellemesinde bi nebze bu problem asildi gibi.Ben ticaret yapmayi maden cekmeyi item kasmayi seven bir oyuncu olarak şu zamanlarda oyuna girmeye korkar oldum.Simdilerde ise malumdur oyun aciklari vb gibi durumlardan bicok usulsus isler ve riskler barindiriyor oyun kendi icerisinde.BUNLARIN EN BUYUK SEBEBİ TECRUBELİ BİR OYUNCU OLARAK TESPİTİMDİRKİ OYUN İLE YÖNETİMİN İLGİLENMEMESİDİR. Sonucta bu bir oyun ve bunun bir ticari boyutu var. forum uyeliklerine baktim uye sayisi 46464 ki cok ciddi bir potansiyel. hadi bunun yarisi sahte veya aktif oyuncu olmasin kalir 23000 oyuncu hadi bunun da mumkun deil ama yarisi akce almayan kisiler olsun kalir size 10000 kisi. bugun bir kisi 1 ayda 1 adet 5500 alsin ki ben daha cok aliyorum fiyat 55 tl *10000 = 550000 tl eski parayla 550 milyar tl demek ki bu en alt seviyede yapilmis bir hesap. 550 bin tl cok yuksek bir rakamki yonetim oyuna sahip ciksa bu dege4 en az 2 ye katlar.boyle ticari bir kazanci olan potansiyele sahip cikilmamasina bir turlu anlam veremiyorum. umarim tez zamanda duzelir dedigim gibi beta doneminden beri oynayan biri olarak oyuna girmeye ticaret yapmaya korkar oldum.
Gizlenmiş İçerikGöster
Resim
Anti hetero
Kullanıcı avatarı
Boribars
Cin Avcısı
Cin Avcısı
Mesajlar: 197
Kayıt: 06 Ağu 2017 16:50
Sunucu: Eminönü
Klan: Arzın Çocukları
Lonca: Jitem

Re: MATEMATİKSEL BAKALIM OYUNUN DURUMUNA

Mesaj gönderen Boribars »

Gizlenmiş İçerikGöster
NeWTRoBLe yazdı: 29 Nis 2019 16:21
Servane yazdı: 28 Nis 2019 14:22 Ben bu oyunu beta zamanindan beri oynayan yerli yapim ve yerli konsept diye sahiplenen ve benimseyen 36 yaşinda bir mühendis olarak tespit ve önerilerimi yazacagim.

Dedigim gibi bu oyunu beta doneminden buyana oynarim ozellikle 29 39 49 ve bicok ara guncellemede aktif olarak bulundum. 49 guncellemesine kadar oyun yas ortalamasi gayet yuksekti.anne baba cocuk ailecek oynayan bircok arkadasim vardi guzel dostluklar seviye iliskiler arkadasliklar vardi. herkes hem oyun ici aktivite (maden,klan savaslari,recete kasma vb) boldu. Taaki grup bolgeleri gibi oyunu ayristiran baskalarina muhtac eden bir politikaya gidildi.oyuncular grup bolgelerine muhtac edildi. bireysellik tamamen bitti oyunda. yeni gelen karakoy guncellemesinde bi nebze bu problem asildi gibi.Ben ticaret yapmayi maden cekmeyi item kasmayi seven bir oyuncu olarak şu zamanlarda oyuna girmeye korkar oldum.Simdilerde ise malumdur oyun aciklari vb gibi durumlardan bicok usulsus isler ve riskler barindiriyor oyun kendi icerisinde.BUNLARIN EN BUYUK SEBEBİ TECRUBELİ BİR OYUNCU OLARAK TESPİTİMDİRKİ OYUN İLE YÖNETİMİN İLGİLENMEMESİDİR. Sonucta bu bir oyun ve bunun bir ticari boyutu var. forum uyeliklerine baktim uye sayisi 46464 ki cok ciddi bir potansiyel. hadi bunun yarisi sahte veya aktif oyuncu olmasin kalir 23000 oyuncu hadi bunun da mumkun deil ama yarisi akce almayan kisiler olsun kalir size 10000 kisi. bugun bir kisi 1 ayda 1 adet 5500 alsin ki ben daha cok aliyorum fiyat 55 tl *10000 = 550000 tl eski parayla 550 milyar tl demek ki bu en alt seviyede yapilmis bir hesap. 550 bin tl cok yuksek bir rakamki yonetim oyuna sahip ciksa bu dege4 en az 2 ye katlar.boyle ticari bir kazanci olan potansiyele sahip cikilmamasina bir turlu anlam veremiyorum. umarim tez zamanda duzelir dedigim gibi beta doneminden beri oynayan biri olarak oyuna girmeye ticaret yapmaya korkar oldum.
Resim
:'( :'( :'( :'( :pensive:
DuMaNiSTT / Boribars ve Niceleri...
Kullanıcı avatarı
LinkiNParkK
FareAdam Düşmanı
FareAdam Düşmanı
Mesajlar: 400
Kayıt: 08 Haz 2011 00:49
Sunucu: Beyaz Köşk
Klan: Lodos
Lonca: Saygı Or Sevgi

Re: MATEMATİKSEL BAKALIM OYUNUN DURUMUNA

Mesaj gönderen LinkiNParkK »

turkoxHAMSTER yazdı: 28 Nis 2019 16:21 2002-2012 arası MMORPG oyun devriydi, yaşandı ve bitti.
turkoxHAMSTER yazdı: 28 Nis 2019 16:21 Artık herhangi bir MMORPG oyunun yüksek kitlelere ulaşması imkansız.
turkoxHAMSTER yazdı: 28 Nis 2019 16:21 Oyun dünyasında İKV gibi oyunların devri kapanalı çok oldu malesef.

Fikirlerinizi saygıyla karşıladığımı ve hiç bir oyunun fanboyu olmadığımı belirterek :) ;
(Şunu da belirteyim neyin fanboyuyum dersem o da TSM addonunun olurdu :D )


Sözlerime şununla başlayayım:
Göster
  • Wow'un EU güncel karakter sayıları

https://realmpop.com/eu.html
(Not: MAX level şu an 120 ve son paket üzerine verilmiş sayılar)
EU: Sadece 101-120 level arası karakterler 9.6milyon

Göster
  • US güncel karakter sayısı

https://realmpop.com/us.html
US: Aynı filtrelemeyle 9.5 milyon karakter



  • Buradan ise detaylı olarak bir çok şeye bakabilirsiniz. (oyuncu aktifliği vs vs...)
(Günlük oyuncu sayısı 3.6 milyon)



  • GENEL MMORPG OYUNLARININ SIRALAMASI




Evet MMORPG'nin, MOBA ve FPS karşısında yenilgiye düştüğü aşikâr son 10 yılda. Benimde fikirlerim farklı biçimde de olsa değişmiş bulunmakta MMORPG'e karşı.

Önce wow üzerine konuşmak gerekirse. Çok fazla sayısa insan ölü oyun, pvp içindeki dengesizlikler, veya oyunda combo olmadığını savunanlar, oyunun çok basit olduğunu söyleyenler ve bir süre sonra sadece farming oyununa dönüştüğünü söyleyenler... Kısmen kendi fikirlerinde haklılar, yıllarca oyuncu sayısını zirvede tutmasını başarmasına rağmen yığınla eleştiriye denk gelirsiniz. Grafiklerinden şikayetçi olanları atlamamak gerekiyor. Grafik benim için bir yere kadar önemlidir bundan önce aldığım diğer kriterler daha ön planda.

Eleştiriler uzar gider. Değinmek istediğim; mesela farming olayını konu alalım. İKV ile kıyaslama yaparak, İKV de oyunda yaptıkları ticaretle veya stoklarla.. oyundan haz aldıklarını söyleyen çok fazla insan var. Ve İKV'de stok yapmak böylesine işkence bir halde olmasına rağmen (Yedek kasa yok, çanta küçücük, alışveriş ile item aktarmak işkence)... Yine de insanlar (sanırım bende dahilim :D ) tercih ediyorlar ve haz alıyorlar.


Günümüz MMORPG oyunlarının aşırı düzeyde ilginçleştiği ise ayrı bir gerçek. İşte bu ilginçleşme belki de ileriki dönemlerde fark edilecek bunu bilemeyiz. İnsanların farming , döngü, p2w( pay to win) mantığından sıkıldıklarının farkında olan çok mantıklı düşünen şirketler mevcut. İşte bu döngülerin önünü kapatmaya çalışan bu şirketler ileriye dönük muazzam adımlar atıyorlar. Hatta bu oyunlara baktığımızda bunlar nasıl MMORPG dedirtecek gelişmeler mevcut. Hem grafik hem de oyundaki stratejiler...

Ffxiv, Gw2, Wow, Eso, Bdo, Wildstar...(ve daha bir çoğu) bir çok konuda çok çok başarılı yapımlar. Moba ve Fps karşı çok farklı gelişmeler sunmuş oyunlar. MMORPG bu yenilgiye karşı çok farklı stratejiler geliştirdi ileride moba vs fps ne yapar bilemem. Ya da mmorpg kadar geniş düzeyde geliştirme yapabilecek kategorilerdeler mi o da tartışılır.


Kısacası baktığımızda, her şeye rağmen yıllardır güncelliğini koruyan wow hala mevcut ve deli gelirler elde ediyorlar. Diğer başarılı yapımlarda ayakta duruyorlar ve sürekli güncellemeler yapıyorlar.

Kimi Mmorpg, kimi wow, kimi ikv ölü der... Kimisine göre buralarda bir saniye zaman ayırmak dahi zaman kaybı. Peki ne oluyorda bizler hala buralardayız?...İnsanlar her zaman kısmende olsa mutlu oldukları yerlerde zaman harcamayı tercih ediyorlar işte bu insan dedigimiz varlığın değiştirilemeyecek gerçeğidir. Mesela neden bu yapımlar varken hala ikv gibi oyunlar ayakta durabiliyor. Tabi bu sadece bizim bildiğimiz bir örnek, bazı oyunlara baksanız yahu bunlar nasıl ayakta duruyor dersiniz fakat duruyorlar işte bir şekilde. Belki bir anısı belki başka bir şeyinden dolayı. Bu döngüye kimse anlam veremeyecek ve durduramayacakta. İşte tüm bunlara yaratılış diyorduk...
Youtube Kanalım

LPxSEVENFOLD
LPxMEMORABLE
LPxWOW
Cevapla