Öncelikle yazıma hoş geldiniz demekle başlamak istiyorum.Lâkin şahısları aşağılayıcı kendime yakışmayan son iki tane yazdığım başlıktan forum kullanıcılarını rahatsız ettiğimi ve size karşı özrümü belirterek yazıma başlıyorum keyifli okumalar.
Evet bildiğiniz üzere Karaköy bölgesi şu an birinci senesini doldurdu ve arkasında bir sürü yaprak dökümünü de bu bölge ile getirmiş oldu.Gerek oyuncu olarak,gerek ise yönetiminden tut bu bölgeyi ve diğer bölgeleri tasarlayan baş mimarisi bile ayrıldı.
Karaköy bize neler getirdi ve bizden neler götürdü ?
Getirileri gayet her oyuncunun isteği doğrultusunda olduğunu düşünüyorum.Bir çok düşman,açık kapalı etkileşimli yeni bölgeler, yeni kombine edilebilecek (!) efsunlar ve eşyalar, Yeni sürükleyen ve hala açık kapılar bırakmaya devam eden hikaye örgüsü,haksız kazançların kökünü kazıtan oyuna giriş ve oyun içi düzeltmeler,karakter sınıflarının yeniden düzenlenip aslında yeni yetenekler bile gelmeden esas mevcut yeteneklerle oluşuturulacak kombinasyonlar bunlar ve bunun gibi aslında sayamadığım getiriler mevcut.
Ama esas kısım bizden neleri götürdüğü yaklaşık 1 senedir oyuncu,yönetici ve geliştirici vedalarından da anlaşılabilir neler götürdüğü.
Peki bu kadar yaprak dökümün oluşmasına sebepler neydi ve aslında bu bölge nasıl olmalıydı ?
Bu sorunun cevabı aslında basit.Tamamiyle eşya sistemi ve son zamanlarda oyuna verilmeyen destek.Oyuna verilmeyen destek tamamiyle geliştiricilerin ve yöneticilerin ayrılmasına sebebiyet verdi.Aslında yaratılan eşya sistemi neredeyse patlama yaratacak şekilde ayrılıklar başladı lâkin hepimiz açık beta'da ne kadar mutluyduk değil mi ?
Şimdi gelelim mevcut ve ayrılan oyuncular bu eşya sistemi aslında böyle olsaydı sürekli nasıl dinamizmini koruyacağına;
Bölgenin gelişiyle iki çeşit kumaş ve lif ve yeni madenler eklendi bunlardan Sentetik lifte ve Seramik lifte kıyafetler Euksenit ve Lantan ile de zırhlar üretip düşürmemize olanak sağlıyordu.İşte tam olarak dönüm noktası burası ya bundan sonrasını da ekleyeceklerdi ya da eklemeyeceklerdi derken ne yazık ki o bütün forumu dolduran bug yazıları,YouTube'a atılan binlerce şef düşman kaçırma videosu ve sürekli yorulan bir destek ekibi.
İnsanların yönelebileceği 2 çeşit eşya varken bir de bu nadideler de olaya eklenince horoz dövüşüne döndü.Şimdi gelip çıkıp diyecek ki birileri sen üretemiyorsun diye tabi bu kadar ağlıyorsun kuyruk acın var vesaire gibi şeyler.Evet kardeşim sana da sesleniyorum iyi dinle.
Bakın bir büyücüden örnek vermem gerekirse hasarları 130.000 ve 167.000 olan iki çeşit ana hasar efsunu 4.000 ve 5.000 değerleri olan kritik efsunu ve turkuaz eşyalara gelen ikincil efsunlar ve çeşitli direnç efsunları sentetik ve seramik liften yapılmış göz doyurucu ve aynı şekilde lantan ve euksenit'ten zırhlar bunlar bize yetmez miydi ? Kült oyuncu kitlesine yeterdi aslında ama geliştiriciler kaşındı ve daha çok rekabet istedi ve sonuçlara katlanılmayacak düzeye gelen bir oyuncu hırsı ve arsızlığı oyunda yer edindirdiler.Aslında 59 zamanını da 39 zamanı gibi yaşanabilrdi 39 sunucusu açılması için dert yanan dostlarıma da sesleniyorum.
Eğer bu eşyalar bu şekilde kalsaydı ne olacaktı biliyor musunuz ? Mevcut oyuncu sayısı korunacaktı.Konulan düşmanlar sadece seviye kasmak için değil bu dediğim çeşitli eşyaları düşürmeye de olanak sağlayacaktı ve bütün oyuncuların odak noktası bunları kesmeye ve zamanlarını bunlarla geçirmeye yöneltecekti.
E peki şef düşmanlar ne olacak dediğinizi duyar gibiyim;
Çok basit.Onlardan düşecek materyaller bir sonraki bölgenin giriş anahtarı ya da üretime katkı sağlayacak değerli eşyalar olabilecekti ya da sıradan materyaller olarak 2 çeşit çıkarılan eşyaların üretiminde kullanılacaktı.Mesela atıyorum Ensari icadı Müteferrika Planı Seramik lifli ceket için 2 tane Mikroçip isteyecekti.Diğer alternatif ise bu değerli efsunlu eşyaların düşmesine bu şef düşmanlar olanak sağlayacaktı ve Karaköy bölgesi daha çok aktif bir bölge haline dönüşecekti düşünsenize adım başı attığınız her yer oyuncu herkes bu çeşit eşyaları düşürme derdinde ? Nasıl ama aynı 39 ve 49 dönemi gibi değil mi sizce de ?
Benden bu kadar umarım sıkılmamışsınızdır iyi forumlar,iyi oyunlar
Karaköy Bölgesi aslında nasıl olmalıydı ?
- Thrashmetal
- Çınaraltı Müdavimi
- Mesajlar: 801
- Kayıt: 24 Eki 2010 19:51
- Sunucu: Meran
- Konum: Mersin
- ikizler92
- Sahaf Yardımcısı
- Mesajlar: 148
- Kayıt: 01 Kas 2014 23:47
- Sunucu: Teşkilat
- Klan: Arzın Çocukları
Re: Karaköy Bölgesi aslında nasıl olmalıydı ?
Oyun sistemi eskisi gibi olmalıyd 29ı 39 ve 49 seviyede (gb lerden önce ) normal yaratıkları keserek reçete ve item düşürür üstümüzü dizerdik şimdi oyun bizi gruplaşmaya itti eskiden bireysellik vardı artık bireysellik tamamen öldü her şey gruplaşmaya döndü ya kardeşim bu oyunu gruplaşmadan oynamak isteyen bir sürü oyuncu var niye gruplaşmaya itiyorsun eskiden ne güzel dalardık kurt mağrasına dalardık sivri adada kemik kafalara tek başımıza item kasmaya çalışırdık şimdi ise millet grub toplayıp sabah akşam aynı bossu kesıp durmak zorunda eski sistemi ne diye bozdular ki anlamıyorum ben. Bireysellik diye bir şey kalmadı ya öldürdüler bu sistemi
- 02ARMA02
- Antrepo Bekçisi
- Mesajlar: 721
- Kayıt: 30 Nis 2013 21:48
- Sunucu: Teşkilat
- Klan: Lodos
- Lonca: Hamunaptra
Re: Karaköy Bölgesi aslında nasıl olmalıydı ?
Yüzde doksanına katılıyorum.
...COMANDANTE...
... Semsûr...
... Semsûr...
- MobilSorun78
- Demirci Çırağı
- Mesajlar: 664
- Kayıt: 10 Ağu 2017 20:19
- Sunucu: Beyaz Köşk
- Klan: Lodos
- Lonca: Yalnızlık Paylaşılmaz
- Konum: İstanbul
- İletişim:
Re: Karaköy Bölgesi aslında nasıl olmalıydı ?
Olmamalıydı xd
Gizlenmiş İçerikGöster
Beyazköşk / Mushroom - Lonelycowboy \
- NeWTRoBLe
- FareAdam Düşmanı
- Mesajlar: 339
- Kayıt: 05 Eyl 2018 14:49
- Sunucu: Eminönü
- Klan: Arzın Çocukları
- Thrashmetal
- Çınaraltı Müdavimi
- Mesajlar: 801
- Kayıt: 24 Eki 2010 19:51
- Sunucu: Meran
- Konum: Mersin
Re: Karaköy Bölgesi aslında nasıl olmalıydı ?
Olumlu olumsuz katılan arkadaşlara teşekkürler.Olumsuz yorum söylen arkadaşlara küçük bir şey söylemek istiyorum siz geröekten Yeraltı ve 39 dönemini yaşadınız mı ?
- IIASiLKANII
- Demirci Çırağı
- Mesajlar: 618
- Kayıt: 03 Nis 2017 16:33
- Sunucu: Beyaz Köşk
- Klan: Lodos
- Konum: Galata Kulesi
Re: Karaköy Bölgesi aslında nasıl olmalıydı ?
Karaköy bölgesi tamamlayıcı değil aracı/geçiş bölgesi olmalıydı.Genel konsepti açık bölge ve neredeyse tamamı ile bireysel,içeriğinde grup bölgesi dahil edilmeye müsait olmalı ve bunun sinyalleri verilmeliydi.Yani alın kardeşim size bölge 3 5 sene idare edin değil,parça parça güncelleme gelmeliydi.Bu bossmuş mossmuş fena bozdu insanları."En fazla" bir görev şartı niteliğinde yaratık olmalıydı.Nadideymiş/Şahesermiş bunları sonra sonra ekleyebilirdin.Oyuncu kitlesi,her ne kadar herşeyi biarada görmek istesede parça parça oyuna birşeylerin eklenmesinden heyecan duyardı ve bu sefer ki eklenti nasıl olurun verdiği merak bile Karaköy'den sonra ki kitlenin %60/65 'ini elinde tutardı,buna eminim.Alın güncelleme 3 5 sene daha dokunmam zihniyetinden çok sıkıldı bu insanlar,çok.
Ey Türk,
Titre ve Kendine Dön!
Üstte mavi gök çökmedikçe,
Altta yağız yer delinmedikçe,
Kim bozabilir senin ilini ve töreni!..
Titre ve Kendine Dön!
Üstte mavi gök çökmedikçe,
Altta yağız yer delinmedikçe,
Kim bozabilir senin ilini ve töreni!..
Bilge Kağan
Beyazköşk ASİLKAN/ASİLBEY/ECEL
Eminönü VOLUNTARY
Eminönü VOLUNTARY
- LinkiNParkK
- FareAdam Düşmanı
- Mesajlar: 400
- Kayıt: 08 Haz 2011 00:49
- Sunucu: Beyaz Köşk
- Klan: Lodos
- Lonca: Saygı Or Sevgi
Re: Karaköy Bölgesi aslında nasıl olmalıydı ?
İnsanlar kendilerini huzurlu ve mutlu edecek sistemler ister oyun içerisinde. Herkesin fikirleri kendi isteklerine göre farklılık gösterebiliyor. Şahsen ben MMORPG oyunlarının en azından belirli kitlesinin boss kesimlerini yaparak eğlendiklerini düşünmekteyim. Bölgelerin açık olmasına karşı birisi değilim fakat açık olunan bölgelere en önemli bossların koyulmasına karşıyım. Açık bölgeye farklı bosslar koyabilirdiniz fakat Mikroçip veya sentetik ipek gibi üretimlerde kullanılan önemli materyallerin bosslarının açık bölgelerde olmaları oldukça saçma. Bunlar üzerine kesinlikle düşünülmediği ortada. Bunların bedelini ve acısını üzülerek ödeyecekleri çok açık. Ne yapabiliriz ki biz oyuncular… Umarım yazılanlar bir kenara itilmez.
Re: Karaköy Bölgesi aslında nasıl olmalıydı ?
bu dönemde boss kesip zevk alabilen var mı geçti o günler. dev anada cevriyede kaldıLinkiNParkK yazdı: ↑17 Mar 2019 20:52 İnsanlar kendilerini huzurlu ve mutlu edecek sistemler ister oyun içerisinde. Herkesin fikirleri kendi isteklerine göre farklılık gösterebiliyor. Şahsen ben MMORPG oyunlarının en azından belirli kitlesinin boss kesimlerini yaparak eğlendiklerini düşünmekteyim. Bölgelerin açık olmasına karşı birisi değilim fakat açık olunan bölgelere en önemli bossların koyulmasına karşıyım. Açık bölgeye farklı bosslar koyabilirdiniz fakat Mikroçip veya sentetik ipek gibi üretimlerde kullanılan önemli materyallerin bosslarının açık bölgelerde olmaları oldukça saçma. Bunlar üzerine kesinlikle düşünülmediği ortada. Bunların bedelini ve acısını üzülerek ödeyecekleri çok açık. Ne yapabiliriz ki biz oyuncular… Umarım yazılanlar bir kenara itilmez.
Herhangi bir düşünce,konuya,fikiri sindirmeye çalışan,silen, özgürlük sunmayan ikv yönetimi yüzünden pek yorum atasım gelmiyor.
- LinkiNParkK
- FareAdam Düşmanı
- Mesajlar: 400
- Kayıt: 08 Haz 2011 00:49
- Sunucu: Beyaz Köşk
- Klan: Lodos
- Lonca: Saygı Or Sevgi
Re: Karaköy Bölgesi aslında nasıl olmalıydı ?
O halde ne söyleyebiliriz ki oyunu bu hale getirenler (yönetim & oyuncular) utansınKraToSs yazdı: ↑17 Mar 2019 21:05bu dönemde boss kesip zevk alabilen var mı geçti o günler. dev anada cevriyede kaldıLinkiNParkK yazdı: ↑17 Mar 2019 20:52 İnsanlar kendilerini huzurlu ve mutlu edecek sistemler ister oyun içerisinde. Herkesin fikirleri kendi isteklerine göre farklılık gösterebiliyor. Şahsen ben MMORPG oyunlarının en azından belirli kitlesinin boss kesimlerini yaparak eğlendiklerini düşünmekteyim. Bölgelerin açık olmasına karşı birisi değilim fakat açık olunan bölgelere en önemli bossların koyulmasına karşıyım. Açık bölgeye farklı bosslar koyabilirdiniz fakat Mikroçip veya sentetik ipek gibi üretimlerde kullanılan önemli materyallerin bosslarının açık bölgelerde olmaları oldukça saçma. Bunlar üzerine kesinlikle düşünülmediği ortada. Bunların bedelini ve acısını üzülerek ödeyecekleri çok açık. Ne yapabiliriz ki biz oyuncular… Umarım yazılanlar bir kenara itilmez.