IKV'nin geldiği halin sebepleri ve çözümleri

Tüm İKV oyuncularının ortak paylaşım alanı
Cevapla
kaanskaan
Salgın Koruyucusu
Salgın Koruyucusu
Mesajlar: 14
Kayıt: 12 Kas 2012 18:47
Sunucu: Eminönü
Klan: Lodos
Lonca: Mevlana

IKV'nin geldiği halin sebepleri ve çözümleri

Mesaj gönderen kaanskaan »

İstanbul Kıyamet Vakti, Türk asıllı oyuncuların belki de MMORPG dünyasına ilk adımını attığı, sağlam ve uzun süreli dostluklar kurduğu ve yıllarını harcadığı bir oyun. Yeni getirilen Karaköy yaması ile birlikte birkaç kişinin açgözlülük duyguları ve gerçek hayatta elde edemediği otoriter figürü oyuna yansıtma isteği maalesef baskın düştü, çünkü bosslar bölgelerin içinde yapılmak yerine açık alanda yapıldı ve insanları rahatsız edecek bir ton yöntem var. Şu an oynun gidişatının kötü olması, insanların ruh halinin kötü olması, ve sonuç olarak oynu bırakmalarıyla ilgili kişisel görüşlerimi ve eski oyuncuları tekrar geri oyuna dönmesini sağlayabilecek veya yeni oyuncular kazandırabilecek basit birkaç mümkün yolu, sebep-sonuç ilişkisini kullanarak birkaç paragrafla açıklamak isterim. Öncelikle problemlerin kaynağını ve ardından yapılabilecek çözümü 2 ayrı paragrafla anlatacağım.

Problemlerin başlıca kaynağı ilk paragrafta bahsettiğim üzere amacı diğer insanlara rahatsızlık vermek ve üstünlük kurma amacıyla bu oynu oynayan kişilerdir. Bossların açık bir bölgede programlanmış olması bu kişilerin emellerine fazlasıyla yardımcı oluyor. Bu bosslar paylaşılmak durumunda olduğundan problemler ortaya çıkıyor ve insanları oyunu bıraktıracak ve nefret kusturacak seviyeye getirecek hareketlerde bulunuluyor. Halihazırda elinde 500-600 tane kp karakteri bulunan kişilerin olması, bir başkasının telefon numarasını veya adresini ele geçirip tehdit etmek, veya bir başkasının loncasında ki kadın bir oyuncuyu oyunu bıraktıracak seviyede tehdit etmek şeklinde yöntemlerle hiç bitmeyecek bir nefret döngüsü oluşturuluyor. Sadece bir kişi bütün oynu diğer oyunculara zindan edebiliyor. Çok fazla kp karakteri var ve bu karakterlerden bir tanesinin banlanması haftalar sürüyor, çünkü destek yeterince bakmıyor. Bütün itemlerini üretmiş kişiler eskiden bu oyuna emek verdiğini kanıtlayan, er meydanlarında ve vs’lerde boy gösteren saygın kişilerken, yeni gelen bölgeyle kibir ve kötülük timsali haline geldiler.

Çözümü için ise iki önerim var. Birincisi, bosslar bölgelere kapatılabilir veya ekstra olarak bossların yanına bir bölge açılabilir içerde kesmek isteyenler için. Diyelim ki GBZ bölgesine girildi, bu giren kişiler sonra ki 40 dakika boyunca bu bölgeye tekrar giremeyecek şekilde bir sistem ayarlanabilir, veya Büyük Büyücü, Komiser, ve Hakir bölgeleri için 10 dakika olacak şekilde. Bu yöntemle boss kaçırma yöntemlerinin önüne geçilebilir. İkinci yöntem ise, bir çok MMORPG oyunda zaten olan bir sistem, bossa vuran her bir kişinin item alma olasılığı olabilecek bir şekilde sistem. Bu yöntemle de açgözlülüğün biteceğini, bossların çok büyük gruplar halinde kesileceğini düşünüyorum. Bu 2 yöntem uygulandığı taktirde, 6 kişilik bölge profesyonel bir bölge olacak, ve dışarda ki bosslar insanların yavaştan kasması için bir yöntem olacak. Bu 6 kişilik bölgeler için herhangi bir efekt veya bir şeye gerek olmadan boş sınırları belli odalar olacak şekilde tasarlanabilir ve çok küçük bir sınırları olabilir.

Görüşlerimi destekleyen kişiler bu amaç doğrultusunda yazımı kopyalayıp desteğe yollayabilirler. Herkese iyi oyunlar diliyorum, tabi böyle bir şey mümkünse.
Kullanıcı avatarı
Respected
Mebrure'nin Adamı
Mebrure'nin Adamı
Mesajlar: 2650
Kayıt: 18 Eyl 2011 22:13
Sunucu: Eminönü
Klan: Arzın Çocukları
Konum: Ankara

Re: IKV'nin geldiği halin sebepleri ve çözümleri

Mesaj gönderen Respected »

Eskiden olsa şimdi bu konu 3. veya 4. sayfaya taşmıştı bile.. Yazık. Genel etkileşimde en üstteki konu ile en alttaki arasında 10 gün var. Forum bitmiş, oyun ne haldedir kim bilir.

Her neyse bir selam vereyim dedim. Buraya denk geldim.

Selam olsun İKV severlere. Sağlıcakla...
ResimResimResim
MehMetoVV
İri Fare Avcısı
İri Fare Avcısı
Mesajlar: 53
Kayıt: 27 Kas 2018 02:13

Re: IKV'nin geldiği halin sebepleri ve çözümleri

Mesaj gönderen MehMetoVV »

Oyun bitti diyonuz boss sırası bekliyoruz 2 saat ben anlamadım bu işi adım atamiyoz kalabalıktan eode ben farklı oyunmu oynuyom birakinda bizde rahat rahat boş kesek
LadyGAGA
Çınaraltı Müdavimi
Çınaraltı Müdavimi
Mesajlar: 866
Kayıt: 26 Eyl 2016 08:38

Re: IKV'nin geldiği halin sebepleri ve çözümleri

Mesaj gönderen LadyGAGA »

MehMetoVV yazdı: 12 Ara 2018 23:50 Oyun bitti diyonuz boss sırası bekliyoruz 2 saat ben anlamadım bu işi adım atamiyoz kalabalıktan eode ben farklı oyunmu oynuyom birakinda bizde rahat rahat boş kesek
İşte olay bu oyunun bittiğini hala anlayamamışsın . Oyunu boss sırasına bağlamak mı oynamak? Zevkiniz güzelmiş...
Resim
Kullanıcı avatarı
ra2114
Salgın Koruyucusu
Salgın Koruyucusu
Mesajlar: 24
Kayıt: 19 Kas 2018 16:31

Re: IKV'nin geldiği halin sebepleri ve çözümleri

Mesaj gönderen ra2114 »

Bos kaçırılması büyücü için düşük drop oranı muhtaç kalınan 6 kişi düşmek bilmeyen ipek yani ne olursa olsun sadece lafta kalıyor herşey bu şekil devam
Kullanıcı avatarı
SalurBeyi
Labirent Rehberi
Labirent Rehberi
Mesajlar: 1349
Kayıt: 22 Kas 2016 16:50
Sunucu: Teşkilat
Klan: Lodos
Lonca: Dostlar Kıraathanesi

Re: IKV'nin geldiği halin sebepleri ve çözümleri

Mesaj gönderen SalurBeyi »

Ekibe bir geliştirici katılmadığı sürece geleceği karanlık görüyorum. Oyuna girmek ve sorunların üzerine konuşmakta forumda sürekli tekrara düşmek olur. Muhabbetimize bakmak en güzeli bundan sonrası için.
ölüm tatlı bir hayal oldu artık
Kullanıcı avatarı
Breddy
İri Fare Avcısı
İri Fare Avcısı
Mesajlar: 63
Kayıt: 21 Eki 2014 21:52
Sunucu: Eminönü
Klan: Lodos
İletişim:

Re: IKV'nin geldiği halin sebepleri ve çözümleri

Mesaj gönderen Breddy »

Sonumuz hayır olsun. İyi düşünelim ben hep iyi düşünmüştüm karaköy öncesi de sonrası da.
Ölmenin bile bedeli var. (Froshbite)
Cevapla