Oyundaki eşya/ganimet düşürme sisteminde yapılmasını önerdiğim değişikliğe verilen yanıt.
Öneri şu şekildeydi:
Takiben mevcut sistemi açıklayan takribi beş sene önce yazılmış, kopyala-yapıştır bir paragraf...Oyunda şef kesimleri ve bunlardan elde edilen ganimetlerle ilgili aldığınız birçok şikayete, uygulaması kolay bir çözüm önerisi sunuyorum.
Bir şefi 1000 kez kesse dahi istediği ganimeti alamayan, buna karşın ilk kesimde işbu ganimeti alan farklı karakterler var. Tabii ki şans faktörü devrede olduğu için böyle anormallikler görülebilir, bu açıdan sistemi eleştirmenin beyhude olduğu aşikar. Peki bu durum en azından mağdur açısından biraz iyileştirilebilir mi? Elbette.
Başlangıçta hiç kesim yapmamış bir karakterin ganimet düşürme şansına "50x" diyelim. İlgili şefi her kesişinden sonra söz konusu karakterin ganimet düşürme şansı her seferinde ilk şans oranı referans alınarak %2 kadar artsın. Bu karakterin şansı ikinci kesimde 51x, üçüncüde 52x dördüncüde 53x olarak artışını sürdürsün.
Hiç kesim yapmamış bir karakterin belirli şartlar altında ilk şans oranı %3 olarak baz alınırsa, karakterin ilgili şefi 100 kez kestikten sonra bu şans oranı %9'a çıkar. Dolayısıyla karakterin ganimet düşürme olasılığını 3 katına çıkarması mümkün kılınır.
Böyle bir sistemin işleme konması ve oyunculara duyurulması olsa olsa adil olur ve geniş bir oyuncu kitlesi tarafından büyük memnuniyetle karşılanır diye düşünüyorum.
Sanıyorum ki önerinin "geliştirme sürecinin el verdiği imkan ve şartlar çerçevesinde" olmadığına kanaat getirilmiş ancak neden belirtilmemiş.Maden, eşya düşürme vb. hususlar tamamen "Random" yani rastgele şans sistemine dayalıdır. 10 defa, 20 defa maden çekince safı çıkacak gibi, veyahut 10 defa, 20 defa bölgeye girince eşya düşecek gibi bir kaide bulunmamaktadır. Örneğin 1 ile 10 arasındaki sayıları ele alalım. Kıyamet Asa 10'uncu sayıda çıkacak olsun. Sistem size üst üste 1,2,3...,8,9 sayılarını seçerse sürekli Madalya alırsınız. Ne zaman ki sistem 10'uncu sayıyı seçerse o zaman Kıyamet Asa çıkar. Sistem üst üste 1-9 rakamlarını seçebileceği gibi, yine üst üste 10 sayısını da seçebilir ve art arda da Kıyamet Asa düşürebilirsiniz. Bu tamamen şans sistemine bağlıdır.
Şans veya Yağma Artırıcı ürünlerini de açıklayacak olursak, size sistem tarafından atanan yüzdelik paydayı çoğaltır. 1 ile 9 sayılarına Madalya, 10 sayısına da Kıyamet Asa demiştik, Yağma Artırıcı ürününüz var ise örneğin hem 9, hem de 10 rakamları Kıyamet Asa olur ve şans yüzdeniz artar.
Daha detaylı anlamanız için size bir link sunuyorum; http://myasinay.com/ikv/randomsistem.html
Bu rastgele sayı seçen bir sistem örneğidir. Örnekte 1 ile 100 rakamlarının aralığı ele alınmıştır ve saf maden, şaheser eşya 39'dadır. Sizden 39 sayısının bulunması istenmektedir. Denemeleriniz sonucunda göreceksiniz ki her defasında farklı sürelerde, farklı tıklamalarda 39 sayısını bulacaksınız. Oyun içerisindeki şans sistemi de buna benzemektedir.
Halbuki önerim gayet de "geliştirme sürecinin el verdiği imkan ve şartlar çerçevesinde" düzenlenebilir.
Halihazırda %1 olan Yüce Komiser'den Anu Pantolon düşürme şansını 100 kesimde %3'e ve 500 kesimde %11'e çıkaran bir sistem talebinin nesi uygulanamazdır?
Mevcut sistemle açıklarsak "1 ile 100 rakamlarının aralığı ele alınır ve eşya 39'da bulunur" ise 50 kesimi tamamlayan bir karakter için bir başka sayıya, mesela 64 sayısına da eşya atanabilir.
Oyuncu arkadaşlarımın bu konudaki görüş ve desteklerini bekliyorum.