Ganimet

Tüm İKV oyuncularının ortak paylaşım alanı
Kullanıcı avatarı
NaudiR
FareAdam Düşmanı
FareAdam Düşmanı
Mesajlar: 380
Kayıt: 19 Haz 2015 11:31

Re: Ganimet

Mesaj gönderen NaudiR »

Lothbrok yazdı: 17 May 2018 20:17
NaudiR yazdı: 17 May 2018 19:56
Lothbrok yazdı: 17 May 2018 19:43
NaudiR yazdı: 17 May 2018 19:40
Lothbrok yazdı: 17 May 2018 19:38

Drop sans oranlari bir algoritmaya bagli ornek verdigim gibi
Bir algoritmaya bağlı olduğunu düşünmüyorum. Grupta hiçbir şey yapmayan adama da düşüyor, yapana da. Tamamen şansa bağlı.
dedigimi sanirim yanlis anlamissiniz item atacaksa atacagi kisi sansa bagli rastgele atiyor ama
1 den 100 e kadar dusun mesela 60 da item var
grub geliyor 57. sayiya denk gelen boss u kesiyor item atmiyor
60 i kesiyorlar baska grub atiyor mesala o gruba buna benzer bi sistem var hizli destekde ayrintili bir kac anlatim mevcut
Yahu yok öyle saçma algoritma mı olur? :') 3.kesim 4.kesim ya da 60. kesim diye bir şey yok. Hakir öldükten sonra tamamen şansa bağlı olarak eşya atarsa atar. Sizin mantığınızla maden de öyle o zaman? 50.toplamada 3.saf çıkacak diye bir şey yok. Arka arkaya da saf çıkabilir. Bu bir çeşit matematiksel hesaplamalar ile yapılan bir şans, olasılık durumu tamamen.
viewtopic.php?t=143499

Eee ben ne anlatıyorum sabahtan beri? :') :') Benim dediğimin aynısını anlatmış adam. 10. öldürmede 20.öldürmede diye bir şey yok. Sistem tamamen random şekilde işliyor. Bak şöyle anlatayım en basit haliyle, ufak bir kod yazacağım tam olarak kod bu şekilde değil ama mantık bu şekilde işliyor. Hatta Metin2 oyununun kodlaması üzerinden anlatayım;

Hakir patronunun kodu 2041 olsun. 2041 özel bir sayıdır, o patronun kimliğidir. Senin T.C kimlik numaran gibi. Şimdi kod şu;

Kod: Tümünü seç

when 2041.kill begin
	local sayi = math.random(1,100)
	if sayi == 24 or sayi == 50 then 
		pc.give_item(119900, 1)
		pc.give_item(24400, 1)
	end
end
Bu şu anlama gelir 2041 kill olduğunda, türkçesi Hakir öldüğünde içerideki kod parçacığı çalışır. local sayi ile bir değişken oluşturulur ve ona rastgele bir sayı atanır. Daha sonra if ile başlayan kod parçacığı da rastgele oluşan sayının 24'e veya 50'ye eşit olup olmadığını kontrol eder. Eğer rastgele oluşan sayı 24 veya 50'ye eşitse o oyuncuya pc.give_item fonksiyonu ile eşya verir. 119900 eşyanın kodudur, yanındaki 1 de adetidir. Tabii bu yazmış olduğum kod parçacığı Metin2'de tek bir karakter için çalışıyor. İKV'de bunun grup için çalışan sistemi mevcuttur. Yani bu kod o patronu ya da yaratığı kim kestiyse sadece o kişiye vermek için. Ama grupla kesildiyse herkese eşya veren sistemin kodları farklıdır. Şu an pek vaktim yok, boş zamanda diğer şans sistemlerinin gerçek kodlarını paylaşırım Metin2'deki. Daha iyi anlarsın o zaman.
İKV

2008 - 2018

Çemberlitaş'ı mumla arayacağınız günler yakındır!
Kullanıcı avatarı
NaudiR
FareAdam Düşmanı
FareAdam Düşmanı
Mesajlar: 380
Kayıt: 19 Haz 2015 11:31

Re: Ganimet

Mesaj gönderen NaudiR »

Lothbrok yazdı: 17 May 2018 20:17
NaudiR yazdı: 17 May 2018 19:56
Lothbrok yazdı: 17 May 2018 19:43
NaudiR yazdı: 17 May 2018 19:40
Lothbrok yazdı: 17 May 2018 19:38

Drop sans oranlari bir algoritmaya bagli ornek verdigim gibi
Bir algoritmaya bağlı olduğunu düşünmüyorum. Grupta hiçbir şey yapmayan adama da düşüyor, yapana da. Tamamen şansa bağlı.
dedigimi sanirim yanlis anlamissiniz item atacaksa atacagi kisi sansa bagli rastgele atiyor ama
1 den 100 e kadar dusun mesela 60 da item var
grub geliyor 57. sayiya denk gelen boss u kesiyor item atmiyor
60 i kesiyorlar baska grub atiyor mesala o gruba buna benzer bi sistem var hizli destekde ayrintili bir kac anlatim mevcut
Yahu yok öyle saçma algoritma mı olur? :') 3.kesim 4.kesim ya da 60. kesim diye bir şey yok. Hakir öldükten sonra tamamen şansa bağlı olarak eşya atarsa atar. Sizin mantığınızla maden de öyle o zaman? 50.toplamada 3.saf çıkacak diye bir şey yok. Arka arkaya da saf çıkabilir. Bu bir çeşit matematiksel hesaplamalar ile yapılan bir şans, olasılık durumu tamamen.
viewtopic.php?t=143499

Kod: Tümünü seç

--OYUNCULARI ELEME

while kirmizi > k_say do
	local salla = math.random(1,kirmizi)
	table.remove(oyunculars,salla)
	kirmizi = kirmizi - 1
end
				
while sari > k_say do
	local salla = math.random(kirmizi+1,kirmizi+sari)
	say(salla)
	table.remove(oyunculars,salla)
	sari = sari - 1
end
				
while mavi > k_say do
	local salla = math.random(kirmizi+sari+1,kirmizi+sari+mavi)
	table.remove(oyunculars,salla)
	mavi = mavi - 1
end
Metin2 için yaptığım savaş sisteminden bir parça bu da. Burada da çalışma mantığı aynı. Her şey şansla alakalı. Sizinle ilgili bir durum da yok. Misal bu kod savaşa alınacak kişilerin rastgele seçilmesini sağlıyor. Mavi - Kırmızı - Sarı bayraklardan oyuncuların yani. İKV'de de savaş etkinliği olduğunda dışarıda kalıp alınmayanlar da bu şekilde rastgele elemeden geçerek dışarıda kalıyor ya da savaşa katılıyorlar. 3 defa arka arkaya şansın da olabilir hiç şansın da olmayabilir. Bunlar tamamen arkada dönen matematiksel işlemler yani. Merak ettiğin başka bir şeyler varsa cevaplamaya çalışırım bilgim dahilinde.
İKV

2008 - 2018

Çemberlitaş'ı mumla arayacağınız günler yakındır!
Cevapla